Oud 20-04-2008, 12:34
Larry Flint
Larry Flint is offline
Oke, misschien een beetje voorbarig maarrrr ik heb er een goed gevoel over dat we nou eindelijk een beetje lente/zomer weer gaan krijgen, en dus wordt het eindelijk terrasjes weer!

Ga je in de zomer vaak op een terrasje zitten? Bestel je dan meestal een ijskoud biertje of geniet je meer van een glas vers sap met een broodje gezond? Bitterballen garnituur of liever een mixje olijven/tapenades met wat brood er bij?

En met wat voor functie ga je op een terrasje zitten, omdat je even moet uitpuffen van het winkelen, of zoek je een terrasje gewoon op voor de gezelligheid of ben je wel een echte hardcore aappies kijker?

Ik ga vaak op een terrasje zitten na/tijdens het winkelen om "bij te komen" en dan bestel ik meestal een rose of sap, ligt een beetje aan het weer en aan het tijdstip. Altijd lekker met olijfjes/brood er bij en als ik nog niet geluncht heb vind ik een zomers belegd broodje ook wel lekker. Bier drink ik eigenlijk nooit dus ook niet op terras en bitterballen zijn ook niet aan mij besteed. Ik vind het altijd leuk om even bij kleppen met vriendinnen/vrienden of met mn vriendje en dat is altijd erg leuk om in het zonnetje met wat drinken te doen dus ik ben wel een terras fan .
Oud 20-04-2008, 13:07
Calyx
Calyx is offline
Inderdaad, op een terrasje zitten na/tijdens het winkelen! Meestal broodje bestellen en drinken, maar als ik al gegeten heb dan alleen wat te drinken eigenlijk. Soms met wat olijven/tapas, maar dat ligt eraan met wie ik ben. Dan neem ik of een cola light (drink ik nooit, alleen op terras eigenlijk), ice tea of een sapje. Vaak haal ik met mooi weer daarna een ijsje.
Bier enzo drink ik niet op het terras, alleen wanneer het tijdstip het toelaat een rosé of zoete witte wijn. Ik kan niet goed tegen alcohol en dan in het zonnetje gaat het allemaal nog sneller dus enigzins opletten is nodig.
Dus voor de gezelligheid, lekker kletsen, genieten van het weer (?) en relax gewoon rond kijken.
Het is hier de hele dag bewolkt en niet zonnig zoals de rest van Nederland dus ik moet behoorlijk diep graven om het terrasgevoel op te wekken, maar ik vind het een leuk topic
Oud 20-04-2008, 13:16
Black Soul
Black Soul is offline
oeh, ik ben dus wel het "terrasje-opzoeken-koud-biertje-drinken"-type. Lekker van het weer genieten en bijkletsen met vrienden.
Nou vind ik het na het shoppen natuurlijk ook wel lekker. Maar meestal is het bij mij toch echt speciaal terrasje opzoeken. En dan drink ik het liefst een koud biertje en eet ik daar verder niets bij.
Oud 20-04-2008, 16:23
dennis018
dennis018 is offline
Ik ben zelf niet echt een terrasjes opzoeker, alleen af en toe.. En dan vooral als doel even bijkomen.. en dan bestel ik gewoon meestal een lekker koud colaatje met een schrijfje citroen en ijs. Echt iets erbij bestellen doe ik haast nooit, ik trek eerder een kroket bij de febo.. of ga langs een ijszaak een lekker ijsje halen.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 15:36
Verwijderd
op het terras na vieren bier/rosé (geen rosébier natuurlijk!)

rond 2 uur doe ik meestal een lekker doch gezond broodje, en dan koffie of wat fris (groene ijsthee <3)

het kan best voorkomen dat ik van 2 tot 12 op het terras hang
Met citaat reageren
Oud 21-04-2008, 16:24
Verwijderd
Ik zit eigenlijk helemaal niet vaak op een terras. Met mijn moeder doe ik het wel eens 'zomaar', dus gewoon lekker zitten met wat drinken erbij en kletsen. Buiten dat doe ik het eigenlijk alleen met een reden; bv. lunchen of even uitpuffen als het warm is of als ik uitgeput ben van het vele lopen.
Ik drink eigenlijk nooit alcohol, dus ook op het terras niet. Gewoon een glas cola of ijsthee. Als lunch eet ik dan bv. een salade of een lekker broodje, nooit echt een warm gerecht (op frietjes als bijgerecht na dan misschien, maar ook dat eigenlijk zelden). Als 'hapje' eet ik dolgraag olijfjes of tapas of lekkere stukjes brood met olijfolie, peper en zout. Lekker zoutig en heerlijk bij warm weer
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 10:22
Tuta
Tuta is offline
Ik ga vaak naar het terras, bijna nooit omdat ik moet uitpuffen na het winkelen, maar bijna altijd speciaal voor het terras.
Vroeger dronk ik meestal bier, maar sinds mijn vaste relatie over is drink ik steeds meer wijn.
Eten vind ik niet zo fijn op het terras.
Met citaat reageren
Oud 23-04-2008, 14:31
PixelDansje
PixelDansje is offline
Ik hou van terrasjes. Ik ga soms speciaal voor een terrasje naar de stad(met vrienden natuurlijk) of omdat ik uit eten ga en het nog te vroeg is, of omdat ik zuo gaan winkelen en dat (even) niet doe.

Meestal drink ik ice tea op een terrasje of een zoete witte wijn. Zoete witte wijn is het lekkerst op een terrasje. IK bestel er zelfden iets bij, tenzij ik echt nog moet lunchen.
Oud 23-04-2008, 15:24
Darkness_Slut
Darkness_Slut is offline
Ik ga wel vaak naar terrasjes als het weer het toelaat ja dan drink ik vaak of rosé of (droge) witte wijn.. maar overdag vaak gewoon een koude cola light oid. Meestal eet ik er niet echt iets bij, tenzij ik ga nog ga lunchen: dan een lekkere salade met geitenkaas
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 09:44
Verwijderd
Oeh terrasjes, ja! Dat kan tussen de middag om lekker te lunchen, tijdens/na het winkelen om op adem te komen , 's avonds om avond te eten, daarna om nog even lekker na te borrelen, gewoon zomaar omdat de zon schijnt en ik dat graag vier.
Ik drink, afhankelijk van waar ik zin in heb, cola-light met citroen, rosé of (droge) witte wijn. Als ik nog moet lunchen, dan graag een lekker zomers belegd broodje, of een mandje stokbrood met kruidenboter (kan ook tussendoor). 's avonds eet ik voor het ultieme zomergevoel het liefst tapas, maar dat hebben ze niet overal.

Zomerrrrrrrr. En gewoon op een bankje aan het water met een ijsje is ook erg fijn
Met citaat reageren
Oud 24-04-2008, 20:24
Uice
Uice is offline
Liever nemen we een fles witte wijn en een stokbrood mee naar het Vondelpark.
Oud 24-04-2008, 20:45
Verwijderd
Ik wilde eigenlijk alleen even melden dat ik net heerlijk op het terras heb gezeten met mijn vriend en we hadden beide een kop warme chocolademelk met slagroom en zo'n klein koekje dat je er altijd bij krijgt.<3
Met citaat reageren
Oud 25-04-2008, 20:56
amor
amor is offline
Ik ga echt heel vaak op een terrasje zitten als het mooi weer is. Wij hebben namelijk geen tuin of balkon en kunnen thuis dus niet lekker in de zon zitten. Verder zijn de terrasjes hier om de hoek en de korenmarkt op 10 minuten loopafstand dus ook wel zo makkelijk. Met sommige vriendinnen kan ik echt wel uren blijven zitten als we de tijd hebben. Ik drink meestal cola, ice tea (als het heel warm is) rose of witte wijn..
Oud 25-04-2008, 21:29
palindrome
palindrome is offline
Citaat:
Ik wilde eigenlijk alleen even melden dat ik net heerlijk op het terras heb gezeten met mijn vriend en we hadden beide een kop warme chocolademelk met slagroom en zo'n klein koekje dat je er altijd bij krijgt.<3
Bahhhh warme chocomel als het 20 graden buiten is.
Met citaat reageren
Oud 26-04-2008, 17:40
ikkuh15
ikkuh15 is offline
Ik houd echt van terrasjes!!!
Soms om bij te komen van 't shoppen, maar vaak ook gewoon afspreken om alleen op een terrasje bij te kletsen, van 't weer te genieten...dus voor de gezelligheid en ook wel mensen kijken
Meestal bestel ik dan Cola Light, of als we gaan lunchen een lekker broodje en iets van sap erbij. Lunchen op een terrasje in de zomer is ook helemaal goed idd!
Oud 27-04-2008, 16:53
dennis018
dennis018 is offline
Citaat:
Ik houd echt van terrasjes!!!
Soms om bij te komen van 't shoppen, maar vaak ook gewoon afspreken om alleen op een terrasje bij te kletsen, van 't weer te genieten...dus voor de gezelligheid en ook wel mensen kijken
Meestal bestel ik dan Cola Light, of als we gaan lunchen een lekker broodje en iets van sap erbij. Lunchen op een terrasje in de zomer is ook helemaal goed idd!

Jaa op een terasje gaan zitten om te lunchen vind ik ook erg lekker, vond ik vroeger 1 van de leukste dingne die er bestonden.. nu al vrij lang niet gedaan.. maar met dit weer ga ik het binnenkort toch weeris proberen!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 10:01
Verwijderd
Citaat:
Bahhhh warme chocomel als het 20 graden buiten is.
Ik vond het eigenlijk ook wel debiel omdat het warm was, maar ik had er echt zin in. Toen regende het en waaide het volgensmij ook, dus het was eigenlijk helemaal niet warm. Het was lekker hoor.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 11:07
zeep007
zeep007 is offline
een rose of een koud biertje
maar meestal vind ik terrasjes te druk, ga liever naar een parkje ofzo
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 12:14
Verwijderd
Ik zat zaterdag met een vriendin op een terras, het tafeltje notabene gedeeld met twee oudere dames, en we betaalden gewoon €2,25 voor een bitter lemon.

Het is wel léuk, opzich, maar een park is nog veel fijner.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2008, 12:46
Verwijderd
Ik zit bijna nooit op een terras. Al die mensen die daar zitten om vlees te keuren, en die vreselijke drukte, en duur, en blegh.
Als ik er per ongeluk toch een keer zit drink ik cola light of ice tea of een screwdriver.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten