Oud 18-05-2008, 10:40
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Aan het einde van dit jaar ga ik stoppen met m'n huidige studie, het is de bedoeling om volgend jaar weer te gaan studeren maar ik heb geen idee wat..

Nu weet ik dat je bij verschillende bedrijven professionele beroepskeuzetesten kunt doen. Heeft iemand dit wel eens gedaan, en wat is je ervaring daar mee?

Ik ben van plan zo'n test te doen, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen voordat ik een smak geld uitgeef
Oud 18-05-2008, 10:49
coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Aan het einde van dit jaar ga ik stoppen met m'n huidige studie, het is de bedoeling om volgend jaar weer te gaan studeren maar ik heb geen idee wat..

Nu weet ik dat je bij verschillende bedrijven professionele beroepskeuzetesten kunt doen. Heeft iemand dit wel eens gedaan, en wat is je ervaring daar mee?

Ik ben van plan zo'n test te doen, maar ben benieuwd naar ervaringen van anderen voordat ik een smak geld uitgeef
Deels offtopic: bij mijn hogeschool zijn er vierde jaars psychodiagnostisch werkers die gratis deze test afnemen. Dit is in het kader van hun studie. Misschien kun je op je hogeschool informeren of er ook studenten zijn die proefpersonen zoeken? Dat bespaart het nodige geld.
Oud 18-05-2008, 21:23
Verwijderd
Kan je niet bij je eigen studentenpsycholoog terecht om studiekeuze test te doen en te zoeken naar een goede opleiding?

Ik had twijfels over mijn studie en ik heb een intake gesprek gehad om kennis te maken vervolgens heb ik testen gedaan die aansloten bij mijn twijfels en die zijn besproken om te kijken wat de juiste opleiding zou zijn. Ik vond het erg goed en het was gratis. Als ik jou was zou ik dat dus eerst even navragen voor je teveel geld uit gaat geven voor een uitkomst die je eigenlijk al weet.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2008, 11:17
Maanmeisje
Maanmeisje is offline
Ik heb sowieso donderdag een gesprek bij m'n decaan, dus dan hoor ik wat de mogelijkheden zijn bij mijn school

Het probleem is een beetje dat bij 'reguliere' beroepskeuzetesten er eigenlijk telkens hetzelfde uitkomt (da's ook wel logisch ) maar volgens die dingen moet ik dichter worden ofzo Dus daar heb k eigenlijk geen reet aan.

@ Coop: Ik denk niet dat er bij mijn school studenten zijn die zulke testen afnemen. Maar hoe werkt dat bij jou dan? Kunnen ook mensen van 'buitenaf' die testen doen?
Oud 19-05-2008, 22:21
Verwijderd
Er komt altijd hetzelfde uit, bij mijn testen (persoonlijkheid en interesse) kwam eruit dat ik hield van exacte wetenschappen en sociaal wetenschappelijk onderzoek. Contrast. Ze streepte bij mij de hobby dingen (muziek) omdat ik duidelijk maakte dat ik daar niets mee wil. Ze gaf aan dat bij mij er zeker een contrast zal ontstaan en dat ik altijd iets zou missen. Voor mij een prima advies al wist ik dat natuurlijk allang, ik schoot er weinig mee op enkel bevestiging.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten