Oké ik heb een probleem. Een nogal groot probleem (helemaal gezien het feit ik helemaal niets van computers af weet). Ik heb al 2,5 jaar een laptop van het merk Fujitsu Siemens. De afgelopen paar maanden heb ik deze veel meer gebruikt dan normaal (voorheen gebruikte ik het alleen thuis 's avonds en in het weekend, nu ook mee naar werk elke dag). Zo ongeveer een maand geleden kon ik opeens geen films meer afspelen (cdroms deden het wel, alleen films dus niet). En nu is sinds een paar dagen mijn hele laptop naar de klote. Het enige dat ik krijg als ik hem aandoe is een wit/grijs scherm. Verder dan dat komt ie niet.
Ik heb de laptop al aan een aantal personen laten zien, en die zeggen allemaal iets anders. Ik had hem langs de Mediamarkt gebracht (daar had ik hem gekocht) en zij vertelden me dat de videokaart waarschijnlijk in 2 stappen ermee gestopt is. Vervolgens liet ik de laptop aan iemand anders zien (medewerker van onze ict afdeling) en hij vertelde me dat het waarschijnlijk met de bios te maken had. Daarna heb ik hem langsgebracht bij iemand die laptops repareert, en die vertelde me dat de videokaart én het moederbord beschadigd zijn (ook omdat er 2 losse schroefjes ín de laptop zaten..

), en dat ze vervangen moeten worden. Dit zou me 250 euro kosten om te laten repareren, en dan zou het alsnog niet zeker zijn of ie het dan wel goed blijft doen.
Wat vinden jullie? Is het de moeite waard om het te laten repareren? Of moet ik een nieuwe kopen? Is 250 euro teveel?
Nog een vraagje.. wat is een redelijke prijs voor een backup? (vooral gezien het feit dat mijn laptop het niet doet) Deze man vroeg er 130 euro voor, maar lijkt mij een beetje veel..?
Nogmaals, ik heb totaal geen verstand van dit soort zaken, dus vandaar dat ik jullie hulp nodig heb. Ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen!