Oud 27-10-2008, 13:49
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik ben van plan om de VS te gaan bezoeken komende zomer.

Even een mooi kaartje omdat ik te lui ben zelf iets te uploaden.

Ik wil in ieder geval New York city en Chicago bezoeken. Ik zat te denken aan een soort van driehoekje met Boston, Washington en Philadelphia erbij.

Maar naast de steden wilde ik ook wat natuur en het niet ontzettend verstedelijkte gebied bezoeken.
Nu wil ik dus weten:
- Is/zijn Boston, Washington en Philidelphia de moeite waard?
- Is het platteland/natuur de moeite waard in, of omstreeks, die driehoek?
- Hoe is het openbaar vervoer?
- Nog tips?
Oud 28-10-2008, 09:40
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Ik ben in al die steden geweest vorig jaar, sommige waren boeiend, andere niet zo.

Boston : viel mij beetje tegen. Op zich wel leuke architectuur maar ik had het snel gezien. Kon niet in het stadion van de Red Sox en Harvard vond ik niet spannend. Er zijn wel wat rijke buurten, gaaf om heen te rijden. En je moet even naar de locals luisteren want het accent is gewoon geniaal. De T (dat is de metro) is wel goed. Vlakbij de haven zit een leuke markt, wel grappig. Wat ik het ergste vond in Boston, was dat het Hardrockcafe tegenviel . Ach wel leuk om er geweest te zijn.

DC: Is leuk, mits je van musea en memorials houdt de hele stad staat vol met monumenten en memorials, dat is wel vet. National Cathedral is echt adembenemend mooi. Georgetown is echt geweldig, gezellig en voelt een beetje europees. Echter: georgetown en ook de Cathedral zijn heel slecht met de verder hele goede metro te bereiken. Je moet daar echt bussen voor gaan uitzoeken (of een flink stuk lopen). Tip: stap niet in taxi's in DC, je wordt genaaid waar je bij staat. The Mall (dat is waar de Capitol en het national monument aan staan, en waar de gratis musea ook zijn) is wel gaaf, maar de capitol en national monument zijn erg moeilijk in te komen in de zomer. Ze zijn gratis, maar je moet sochtends vroeg (en dan echt voor 8 uur) in de rij staan. Daar krijg je dan ook time-tickets, mag je bijv om 3 uur erin. Ze zijn beide wel echt de moeite waard. Oh en HRC in DC is echt heeeeel gaaf.

Philadelphia: Vond ik erg leuk! Daar staan ook heel veel standbeelden door de stad, en wat ook gaaf was, heel veel van die graffiti achtige tekeningen, op hele grote muren. Gewoon erg cool, en vanaf museum of art (ik weet niet meer hoe die heet) , heb je echt een prachtig uitzicht over de stad. Gezellige sfeer. Savonds ook leuk, en ik voelde me ook erg veilig.
Ik weet alleen niet wat je van plan was met overnachtingen, want in Philly zat ik in een heeel kut hostel. Zat ver buiten de stad, moesten om er te komen door een achterstandswijk met een lokale bus.. die wijk op zich was nog niet zo erg, maar de bus stopte ongeveer een km van het hostel en we moesten in het donker over een verlaten weg lopen, met helemaal achteraan eindelijk es een hostel. En volgens mij was er maar 1 ander hostel daar.
In philly hebben we dus veel met de bus gedaan, die was verder wel okay. Maar echt lekker sfeertje daar. We zagen daar ook gewoon een man met een vet dikke slang om zn nek lopen, echt heel apart.

Chicago: Is verder, maar zeker doen!! Dat vind ik van het noordoosten echt de gaafste stad. In Chicago kan je dingen gewoon het beste met de taxi doen, want die zijn niet zo belachelijk duur als in andere steden. Ook is veel gewoon te lopen. Ik ben niet op de sears towers geweest en dat heb ik ook niet gemist, als je gewoon op een goede plek langs het water gaat staan, of je gaat naar het stadium van de white sox, heb je al een fucking mooi uitzicht.
Wij hebben ook savonds een fietstocht gedaan. Je staat onwijs voor lul, want je hebt helmen op en we zaten constant met onze bel te rinkelen, maar het was zooooo gaaf. we gingen ook naar een bar waar het menu gewoon op een bord geschreven stond, je ongeveer hele kippen kreeg, je propjes naar elkaar kon gooien en mensen een papieren hoed kregen met daarop hele lullige opmerkingen (ten cents a ride, bijv). Ook es leuk om mee te maken
Wij zaten in H.I, Hosteling international denk ik dat het was, en dat was zoooo'n goed hostel. Had echt alles. Midden in de stad. Chicago heeft gewoon hele gave dingen en die moet je zelf maar ontdekken.

de natuur is in die omgeving niet heel spannend. Als je echt voor natuur gaat, moet je meer naar het noorden, naar New England (daar hoort Boston ook wel bij, maar de rest niet). Daar is de herfst echt zooooo gaaf, allemaal mooie kleuren. Maar tussen de andere steden: Doe geen moeite. Als je dan van Boston naar Chicago gaat, en je gaat toevallig met de auto, dan moet je niet de Niagara Falls vergeten. Ga dan met de Maid of the Mist en je bent zeiknat

Zoals ik al zei is het openbaar vervoer in de steden wel erg goed geregeld. Ik weet alleen niet hoe jij van stad naar stad gaat. Je kan natuurlijk een auto huren, maar dan zit je met parkeren.
Dr rijden ook treinen tussen de steden, maar die zijn best duur. je kan ook de bus nemen. Greyhound rijdt overal wel, maar is vrij prijzig, in mijn optiek, omdat ik vaak naar NY ben geweest (vanaf DC) met een chinese organisatie. Kostte voor mij 35 retour, en je kan ook met andere chinese organisaties naar boston, maar volgens mij niet met die ene waar ik mee ging (www.apexbus.com). die ging wel naar philly ook. Nadelen: Stinkende bussen, agressieve buschauffeurs en totaal geen informatie op de plek waar je opstapt (In Baltimore bijv, sta je gewoon ergens op een heuveltje te wachten om te hopen dat er een bus aankomt).

Mijn tips: Als je niet veel tijd heb, kies voor Philly, NY en Chicago. Heb je meer tijd, doe dan DC erbij, nog meer, ga naar Boston en Niagara Falls.

Als je meer wilt weten, moet je het maar vragen
Oud 28-10-2008, 13:03
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Wow bedankt voor de tips. Meer vragen zullen er zeker nog wel komen in de loop van de tijd, dan val ik je wel even lastig.
Oud 29-10-2008, 12:19
Verwijderd
Hmm ik vond Philadelphia dus echt heel saai. Weinig te zien en te doen. Zelf vind ik NYC en Chicago erg gaaf. Boston is ook leuk, maar daar kan ik niet heel objectief over zijn omdat er zelf heb gewoond. Het is echter wel een stad waar je geen dagen achtereen moet zijn, binnen twee dagen heb je de meest belangrijke dingen wel gezien.

Btw: als je tijd over hebt, dan zou ik zeker naar Canada gaan. Montréal is bv een supergave stad!
Oud 29-10-2008, 17:24
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Citaat:
Hmm ik vond Philadelphia dus echt heel saai. Weinig te zien en te doen. Zelf vind ik NYC en Chicago erg gaaf. Boston is ook leuk, maar daar kan ik niet heel objectief over zijn omdat er zelf heb gewoond. Het is echter wel een stad waar je geen dagen achtereen moet zijn, binnen twee dagen heb je de meest belangrijke dingen wel gezien.

Btw: als je tijd over hebt, dan zou ik zeker naar Canada gaan. Montréal is bv een supergave stad!
Ik heb eens zitten kijken. Het zou wel kunnen, dan moet ik de route iets omleggen. Zou geen probleem zijn.

- Kan je de grens zonder visum, o.i.d. zo oversteken?
- Hoe is Toronto, want die stad zou dan op een mogelijke route liggen?
Oud 29-10-2008, 20:30
No Soup For You
No Soup For You is offline
Ik woon er. althans, in Baltimore dan.

Philadelphia is een van de gaafste steden waar ik ooit geweest ben. ik heb het erg naar mijn zin gehad daar. als je er bent ga dan zeker naar south straat en loop de trappen van het Philadelphia museum of arts op in de schemer (ROCKY!!)

New York is alles wat je er van verwacht. niks meer en niks minder. ga zeker naar liberty island voor het uitzicht en times square voor de hypocrisie.

washington dc vond ik dan weer tegenvallen. het is alleen maar monumenten, maar totaal gaan stadsleven ofzo...

rij wel even de apalachen in, in west virginia, dat is echt wel heel erg gaaf.

en volgens mij moet je bij de grens met canada alleen een formuliertje invullen. maar check het even. volgens vrienden van mij is toronto heel erg gaaf. ik ben er zelf niet geweest...

en inderdaad, apexbus.com, of aabus.com. NY boston $15 enkele reis, baltimore NYC op en neer $35 enz. besef wel dat de bus van chinatoen naar chinatown rijd, en je dus niet altijd midden in de stad uitkomt. in NY kom je dus wel midden in lower manhattan uit, maar wel in een gedeelte waar je eerst een 20 minuten moet lopen voor je bij iets bezichtigbaars of een metrostation uitkomt. verder is een auto huren in verhouding niet zo heel duur, net als vliegtickets van soutwest (de amerikaanse ryanair, www.southwest.com)

heb je nog vragen, pm me..
Oud 29-10-2008, 20:50
WishfulDreaming
WishfulDreaming is offline
Citaat:
in NY kom je dus wel midden in lower manhattan uit, maar wel in een gedeelte waar je eerst een 20 minuten moet lopen voor je bij iets bezichtigbaars of een metrostation uitkomt.
5 minuten, beter zoeken
Oud 30-10-2008, 09:16
Verwijderd
Ja, je kunt zonder visum de grens over naar Canada. Je moet bij de douane wat formulieren invullen en vervolgens kun je je reis vervolgen. Ik ben zelf één dag in Toronto geweest, ik vond het echt een superleuke stad. Dus dat is ook een aanrader . Als je even goed op internet surft, dan kun je van die goedkope Chinatown reizen vinden. Ik heb via dat soort bedrijven vanuit Boston een tour naar de Niagara falls gedaan + 1 dag Toronto. Was zeer de moeite waard en niet duur .
Oud 30-10-2008, 19:11
No Soup For You
No Soup For You is offline
Citaat:
5 minuten, beter zoeken
misschien de volgende keer dan toch een kaart meenemen
Oud 07-11-2008, 14:21
Een Tweeling
Een Tweeling is offline
Toevallig, ben van de zomer in hetzelfde stuk geweest. In het kort: gevlogen op Chicago, auto gehuurd, via Toronto/Niagara naar NYC, door naar DC, terug naar Detroit en boven lake Michigan terug naar Chicago. 4 weken.
Wij wilden ook natuur, we hebben de Skyline Drive gereden, volgens mij is het een zijtak van de eerder genoemde Apalachen. Erg mooi. En bovenin Michigan is de natuur ook erg ruig (en heel verlaten).

Boston en Philadelphia ben ik niet geweest, DC een dag of 2. Opzich wel mooi dat allemaal een keer te zien maar dat het nou echt super was, ach. Vond Chicago en NYC 3 x beter.

Wij hebben een vliegreis-auto-combi geboekt vanuit hier, en het reizen kan je zelf natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Wij hebben een complete campinguitrusting gekocht (bij de Walmart, kost haast niks) en om de paar dagen (en in de grote steden) een motelletje oid. Prima te doen.

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten