![]() |
|
![]() |
Mijn brief van afgelopen zaterdag (zie http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1689647) heeft enig effect gehad. Ze hebben vandaag gebeld, er zouden meer problemen met het type PC dat ik heb zijn en de leverancier wil mijn huidige PC, Packard Bell IStart F9240, ruilen voor een Acer L3600-New. Toen ze belden was ik niet thuis, zodat ik niet verder heb kunnen informeren. De Acer zou qua prestatie beter zijn dan de Istart F9240, maar wel iets goedkoper. Ik heb daarom eens zitten kijken, en ik kan dit type PC alleen vinden op de site van BCC, en specificaties ontbreken. Als ik zoek naar een Acer L3600 dan vind ik wat meer resultaten, maar voor mij als leek lijkt deze slechter te zijn dan de IStart F9240. Dit baseer ik onder meer op de kleinere harde schijf (250 om 320 GB) en de snelheid (als ik e.e.a. goed begrijp, gebruikmakend van de site van intel, is de snelheid van de Acer 1.6 Ghz en die van de IStart 3 Ghz. Zo zijn er nog wel enkele dingen van de IStart die me beter lijken. Mijn vraag, is de Acer inderdaad gelijkwaardig, of proberen ze me nu goedkoop af te schepen?
Alvast bedankt |
Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Specificaties van de L3600
Specificaties van de iStart F9240 De iStart heeft een Pentium D, wat de 1e variant van Dual Core is. De L3600 heeft een Core2Duo, wat een snellere processor is dan de Pentium D reeks. Vanwege betere geheugencontroller en cache. Beide hebben even grote hardeschijf. De L3600 heeft 7.1 Audio en de iStart 5.1. Het enige nadeel van de L3600 is het feit dat het een hele kleine kast is waardoor je niet zo gauw uitbreidingen kunt doen betreffende videokaart. Je gaat er wel op vooruit met deze deal. Ze proberen je dus niet met iets goedkoops af te schepen. Gr. NF |
![]() |
|
![]() |
Omdat de muis en het toetsenbord niet bleken aan te sluiten bij dde ACER L3600 heeft de leverancier mij voorgesteld het hele systeem van Packard Bell, incl. monitor etc. te ruilen voor:
http://www.bcc.nl/shop/-/product/pro...alogCategoryID Is dit ook redelijk? (Het kost € 549, terwijl ik € 689 heb betaald.) |
![]() |
|
Die heeft nog een wat snellere processor (en is verder, voor zover ik kan zien, min of meer gelijk), dus lijkt me alleen maar beter
![]() En nogmaals, staar je maar niet blind op wat je een half jaar geleden hebt betaald. De dagwaarde van je huidige systeem zal nog een stukje lager liggen dan die €549. Het gaat erom dat je een gelijkwaardig systeem krijgt, en dat krijg je met deze echt wel.
|
Verwijderd
|
Cache is niet echt iets waar je je heel druk om hoeft te maken. Je zult er vrij weinig van merken eerlijk gezegd. Als je je een beetje wilt verdiepen in de materia, kun je dit wel even gaan lezen ; http://en.wikipedia.org/wiki/CPU_cache
|
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verkeer & Vervoer |
Show je auto-topic, deeltje 4 KIET | 500 | 26-10-2010 02:05 | |