Voor niet-lotingsstudies geldt vaak geen uiterste inschrijvingstermijn. Het is alleen wel zo dat je je het beste op tijd in kunt schrijven, omdat de hogeschool/universiteit dat de tijd heeft alles te regelen en je niet het risico loopt te laat informatie over het begin van je studie, boekenlijst, collegekaart ed te krijgen. En als er veel animo is voor de studie kan het ook zijn dat de studie vol zit als je laat reageert. Voor de studiefinanciering geldt volgens mij ook geen bepaalde datum...al krijg je natuurlijk pas studiefinanciering vanaf het moment dat je ingeschreven staat voor een studie (dan kun je ook een overbrugging aanvragen voor de zomervakantie, geloof ik). Reken voor het regelen van studiefinanciering zeker een maand en het wordt 'achteraf betaald' (dus als je je in mei inschrijft, dan zou je het vanaf juli kunnen krijgen, volgens mij), alleen als er iets mis gaat, dan duurt het natuurlijk langer.
Als ik jou was zou ik me gewoon zo snel mogelijk inschrijven, dan voorkom je mogelijke problemen iig. En een inschrijving kun je natuurlijk ook weer wijzigen als je toch iets anders zou willen gaan doen.