Oud 28-05-2008, 10:39
rovaha
rovaha is offline
Vanuit de Technische Universiteit Delft in het kader van het vak Strategic Product Design doen wij onderzoek naar de kwaliteitsbepaling van producten door consumenten.

Door middel van deze vragenlijst willen wij uw medewerking vragen de kwaliteit in te schatten van twee laptops.

Dit onderzoek bestaat uit twee delen. In het eerste deel krijgt u twee laptops gepresenteerd met daarbij een lijstje van eigenschappen die weergeeft wat er in en op de laptop zit. Het tweede deel bestaat uit twaalf kennisvragen over laptops in het algemeen.

Met deze kennis krijgen we inzicht in hoe consumenten de kwaliteit van een product inschatten.
Dit onderzoek zal ongeveer 5 minuten van uw tijd in beslag nemen.

Hieronder vindt u de link naar de vragenlijst
http://questions.netq.nl/nq.cfm?q=29...0-c683df3f7427

Alvast bedankt voor uw medewerking.
Roland Storm, Gabrielle Muhring, Suzanne Hagelaar en Robbert van Ham

Master Studenten Strategic Product Design.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-05-2008, 14:16
Verwijderd
Leuke vragenlijst. Kleine kanttekening:
Welk type besturingssysteem zijn ontwikkeld bij Microsoft Windows?
Het moet natuurlijk enkel Microsoft zijn, aangezien Microsoft Windows al verwijst naar het besturingssysteem Windows.
En deze vraag heeft geen correct antwoord:
Welke rij bevat processor types die momenteel op de markt zijn voor laptops?
(argumentatie zal ik onthouden om jullie onderzoek niet téveel te beïnvloeden.)

Laatst gewijzigd op 28-05-2008 om 14:43.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 14:37
Koning
Koning is offline
Waarom heeft elke laptop zijn eigen code?
Vreemde vraag, op welke code doel je? Elk soepblik in de supermarkt heeft ook een code..

Welk type besturingssysteem zijn ontwikkeld bij Microsoft Windows?
Onduidelijk, aan de antwoorden te zien wordt er niet gevraagd welke paketten van Microsoft zijn gezien er dan twee antwoorden mogelijk zijn maar wat wordt er dan wèl bedoeld?

Edit:
Is er ook nog een lijst met goede antwoorden te vinden?
Oud 28-05-2008, 14:45
Verwijderd
Als je goed leest bij die vraag dan blijkt dat die antwoorden wel kloppen. Windows 2003 heet officieel anders
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 14:51
Koning
Koning is offline
Citaat:
Als je goed leest bij die vraag dan blijkt dat die antwoorden wel kloppen. Windows 2003 heet officieel anders
Ja maar gezien de vreemde vraagstelling vind ik het niet vreemd te twijfelen. En dan nog. Windows Server 2003 is zowel een Microsoft als een Windows product.
Oud 28-05-2008, 14:53
Verwijderd
Citaat:
Ja maar gezien de vreemde vraagstelling vind ik het niet vreemd te twijfelen. En dan nog. Windows Server 2003 is zowel een Microsoft als een Windows product.
Ik vind het ook niet vreemd hoor maar Windows 2003 bestaat niet, Windows Server 2003 wel. Het is gewoon een instinkertje dus
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 15:04
Koning
Koning is offline
Citaat:
Ik vind het ook niet vreemd hoor maar Windows 2003 bestaat niet, Windows Server 2003 wel. Het is gewoon een instinkertje dus
Het lijkt me dat het bij de antwoorden toch meer om kennis dan gevatheid gaat.
Oud 28-05-2008, 15:07
Verwijderd
Blijkbaar iets minder dus
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 15:15
Koning
Koning is offline
Citaat:
Blijkbaar iets minder dus
Tenzij het toch anders wordt bedoeld dus laten we eerst maar het antwoord afwachten gezien we zo tegen de 500 aanlopen.
Oud 28-05-2008, 18:36
]{ing
]{ing is offline
Welke rij bevat processor types die momenteel op de markt zijn voor laptops?
Celeron M530, Intel Pentium III

De Pentium III is allang EOL en dus niet 'momenteel' op de markt. Het is waar dat er ooit notebook versies van zijn geweest.

Welke rij bevat alleen maar laptop merken?
Maxdata, Sony, Asus, Philips
Acer, IBM, Compaq

Hier zijn deze beide antwoorden juist, Philips maakt namelijk ook laptops (misschien niet voor de NL markt, maar zeker voor de VS).
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 18:39
Verwijderd
Ja dat viel me ook al op. Daarnaast is het vrij duidelijk welke merken tegenover elkaar gezet worden. Ach, als het voor hen goed genoeg werkt
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 19:08
Koning
Koning is offline
Citaat:
Ja dat viel me ook al op. Daarnaast is het vrij duidelijk welke merken tegenover elkaar gezet worden. Ach, als het voor hen goed genoeg werkt
Hoe bedoel je "tegen elkaar opgezet?"
Oud 28-05-2008, 19:15
Verwijderd
Je hebt een goed merk (qua specs en merk want het is een Lenovo) en een slecht merk (qua specs en merk want het is een budgetbak van Fujitsu/Siemens volgens mij) en die worden tegenover elkaar gezet, direct al.
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 19:19
Vinniebar
Vinniebar is offline
Bekijk het maar met je onderzoek met 7 mogelijkheden tussen "laag" en "hoog".
Design eerst maar eens een goede enquete...

-Not Done
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 19:20
Koning
Koning is offline
Citaat:
Je hebt een goed merk (qua specs en merk want het is een Lenovo) en een slecht merk (qua specs en merk want het is een budgetbak van Fujitsu/Siemens volgens mij) en die worden tegenover elkaar gezet, direct al.
Sorry maar gezien Acer en IBM in het zelfde antwoord staan begrijp ik je denkik niet helemaal.
Oud 28-05-2008, 19:28
Verwijderd
Je begint die enquete en je krijgt 2 laptops te zien. 1 daarvan is een goede (de IBM/Lenovo), de ander is de slechte (Fujitsu volgens mij) en die zetten ze feitelijk tegenover elkaar.
Maar goed, het is gewoon een barslechte enquete, dus zo belangrijk is 't ook weer niet
Met citaat reageren
Oud 28-05-2008, 19:34
Koning
Koning is offline
Citaat:
Je begint die enquete en je krijgt 2 laptops te zien. 1 daarvan is een goede (de IBM/Lenovo), de ander is de slechte (Fujitsu volgens mij) en die zetten ze feitelijk tegenover elkaar.
Maar goed, het is gewoon een barslechte enquete, dus zo belangrijk is 't ook weer niet
Het is niet barslecht alleen niet voor de gemiddelde zeikende mierenneukende nerd met zijn "ja maar" "nee want" en "Op tweakers.net".. Daar ben ik er overigens zelf ook eentje van. Maar je moet het niet al te letterlijk nemen.
Oud 30-05-2008, 06:09
Gunkan
Gunkan is offline
Leuk ook dat al die graadmetertjes diagonaal onder elkander staan. Da's lekker uitlijnen zo, als je een bepaald antwoord steeds wilt geven. :/

*cancel*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten