Oud 11-06-2008, 10:23
Praganonut
Praganonut is offline
Ik zit met het volgende probleem:

Ik ben in februari begonnen met een baan als beheerder bij een bedrijf op basis van een jaar.
Maar naar mate de tijd vorderde kwam ik erachter dat ik alleen de fouten van een ander moest oplossen(Dit werdt ook bevestigd door m,n werkgever). M,n werk is over een maand klaar, en ik moet nog een half jaar contractueel gezien.
Ik heb het aangegeven aan m,n werkgever dat mijn werkzaamheden bijna klaar zijn en dat er verder niets is en dat ik een oplossing wil voor dit probleem. Echter weet mijn werkgever niet wat hij wilt.

Wat moet ik hiermee?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-06-2008, 10:57
Go
Go is offline
Dan ga je toch nog een halfjaar uit je neus eten? Maar om een serieus antwoord te geven: wat zijn volgens jouw contract je werkzaamheden?
Met citaat reageren
Oud 11-06-2008, 11:29
Praganonut
Praganonut is offline
Contract:
Het beheren van Unix/Linux test en productie systemen.
Tevens een gedeelte derdelijns support.

Praktijk:
Het beveiligen van productie(4 systemen 2 vmware servers en 2 webservers, waar niets op gebeurd) en test(12 systemen waar niets op gebeurd)
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 04:57
Verwijderd
Je doet dus hele andere dingen dan is afgesproken? In principe hoef je dat niet eens (structueel) te doen.

Maar om een antwoord te geven op je oorspronkelijke vraag; als er geen werk mee voorhanden is, is dat het probleem van de werkgever. Je kan dus, zoals Go al zei, een half jaar uit je neus gaan eten.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 08:23
Praganonut
Praganonut is offline
Maar wat het op neer komt dat ik dan als helpdeskmedewerker in wordt gezet.
Dat is niet iets waarvoor ik gesolliciteerd heb.
Met citaat reageren
Oud 12-06-2008, 10:07
martijn1985
martijn1985 is offline
Volgens mij kan je werkgever dat niet doen, omdat dat niet in je contract staat.
Oud 13-06-2008, 08:52
ikbenschipper1
ikbenschipper1 is offline
Volgens mij kan dat wel als er op je huidige functie geen werk is en je hebt de kwalificatie voor het andere werk zou dit moeten kunnen. Uiteraard mag dit nooit betekenen dat je minder salaris krijgt dan in je contract is afgesproken. Heeft je werkgever geen zin opgenomen met "alle voorkomende werkzaamheden" ?
Oud 13-06-2008, 13:14
Praganonut
Praganonut is offline
Even een update: Ik heb met m,n werkgever gesproken. En we zijn uitgekomen op het feit dat ze niet kunnen bieden binnen de opgestelde contract. Dus ik mag weg binnen een redelijke termijn. Ikke blij, zij minder blij.

Even een reactie:
@Martijn: Er is inderdaad zoiets als wat ikbenschipper zegt een zinnetje dat indien het nodig is alle voorkomende werkzaamheden te moeten doen wat voorkomt in de branch.
Dus ben ik beheerder en er is niets voor mij te doen, maar er zijn wel werkzaamheden zoals voor helpdeskmedewerker spelen, dat ik dat moet gaan doen.

dit is een stok achter de deur voor bedrijven.
maar het mag dus niet zo zijn dat je dan administratie of erger facilitair werkzaamheden moet gaan doen. En de richting van het tweede geval zat er wel aan te komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten