Oud 20-07-2008, 15:25
miss_sha
miss_sha is offline
hey allemaal ik heb een probleem

ik ben er pas achter gekomen dat ik op meiden val en er is een vriendin waar ik al 5 jaar mee bevriend ben en ik ben verliefd op haar geworden. heel erg verliefd kan ik wel zeggen. normaal zie ik die vriendin bijna elke dag en ik ontloop haar nu al bijna 2 weken. door te zegge dat ik ziek ben of straf heb ensow. maar ik wil ook dolgraag bij haar in de buurt zijn maar ik durf niet ik wil niet dat onze vriendschap kapot ga en het liefst wil ik haar aan me zij hebben maar hoe pak ik dat aan

en ik weet niet hoe ik het aan me ma moet vertellen heeft iemand er raad voor me?

alvast harstikke bedankt.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-07-2008, 15:50
Verwijderd
Wat een duidelijke topictitel, dekt precies de lading van je bericht.

Maar vooruit: Je moeder moet je het gewoon een keer vertellen als jullie alleen zijn. Nodig haar uit om bij je komen eten (ervanuitgaand dat je niet meer thuis woont). Ze houdt van je, neem ik aan, dus ze zal het heus wel accepteren. Zal niet gemakkelijk voor je zijn maar is een hele opluchting als het hoge woord eruit is. Wellicht vermoedt ze al lang iets.

En over je vriendin, tsja... Weet je vriendin al dat je op vrouwen valt? Als ze dat nog niet weet zou ik beginnen met dat aan haar te vertellen en te kijken hoe ze reageert. Als het echt een goede vriendin is zal ze je niet laten vallen. Als je vervolgens vertelt dat je op haar valt kunnen er volgens mij drie dingen gebeuren:

- ze is ook lesbisch en vindt jou ook aantrekkelijk
- ze is ook lesbisch maar vindt jou niet aantrekkelijk
- ze is hetero

Bij die laatste twee opties is er vervolgens de vraag of er van beide kanten nog de behoefte is om een vriendschap te onderhouden nu er bekend is dat één van de twee meer gevoelens voor de ander heeft.

Je kunt het ook niet vertellen, hopen dat de verliefdheid overgaat en vrienden blijven. Maar ik vrees dat dat je gaat opbreken.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 19:52
Verwijderd
Offtopic:
Citaat:
Nodig haar uit om bij je komen eten (ervanuitgaand dat je niet meer thuis woont).
't meiske is misschien vijftien te oordelen aan haar post
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 21:06
llell
llell is offline
anders zou ze vast niet zeggen dat ze 'straf had'
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 21:12
Verwijderd
Inderdaad. Overheen gelezen.
Met citaat reageren
Oud 20-07-2008, 21:43
Miekje*
Miekje* is offline
als jullie vriendschap heel hecht is, zou ik het gewoon vertellen dan zal ze schrikken, maar je niet aan de kant zetten. Dat had ik ook en ik ben bi
Oud 22-07-2008, 11:22
miss_sha
miss_sha is offline
ik ben zelf 17 en woon nog thuis.

en vanavond zie ik die vriendin en dan zal ik meteen alle moed verzamelen om het te vertellen.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 11:35
wup
wup is offline
Succes! En laat je even weten hoe het ging?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 11:53
Verwijderd
succes! Is niet makkelijk, maar eerlijkheid duurt het langst!

Zoiets is het toch?
Met citaat reageren
Oud 22-07-2008, 13:48
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Citaat:
succes! Is niet makkelijk, maar eerlijkheid duurt het langst!

Zoiets is het toch?
Ja, maar in dit geval... Ik zou het niet zeggen. Maar misschien is het nu al te laat en heb je het al gezegd? Dan hoop ik dat het goed is gegaan en dat je vriendin tof genoeg is om er niet moeilijk over te doen. Het is nu eenmaal voor een vriendschap vrij onhandig als de een verliefd is op de ander, maar niet onmogelijk gelukkig Met nog meer geluk is het natuurlijk wederzijds

Verder... Vind je het vervelend dat je moeder niet weet dat je op meisjes valt? In dat geval moet je het gesprek maar een keer een beetje erop aansturen dat je verliefd bent op een meisje. Heb je een beetje een idee hoe je moeder daarover denkt? En als je er nu nog niet veel zin hebt om het te vertellen, dan kun je misschien wachten tot je echt een relatie hebt? Want dat vertelt gemakkelijker, dan kun je zeggen: kijk, ik heb een heel toffe vriendin!
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten