Oud 30-07-2002, 23:41
DarGull
DarGull is offline
Ik detecteer al vier jaar lang (opkomst mobieltjes) iets heel stoms, mensen met mobieltje vertonen 'n raar soort extreem a-sociaal gedrag en dwangmatig nog wel!

Je zit met iemand een gesprek te voeren en op eens gaat z'n mobieltje af, en wat doen ze (zonder uitzondering!) Ze breken abrupt het gesprek af wat ze aan het voeren waren (ZEER ASO) om 'n ander gesprek te beginnen???? Ik vind het ronduit bizar, blijkbaar is het niet mogelijk om het gering van 'n telefoon te weerstaan...

Ben ik de enige die 't opvalt? of zijn er meer, en eventueele verklaringen graag...
Oud 30-07-2002, 23:49
Verwijderd
Dat is toch bij een vaste (huis)telefoon hetzelfde? Als je dan met iemand in gesprek zit en de telefoon gaat, breek je dat eerste gesprek toch ook af?
Tegen de eerste tijd dat dat eerste gesprek 'klaar' is, heeft de persoon die belt anders allang opgehangen, en misschien was het wel belangrijk.
Kijk, het is wel asociaal als je midden in een gesprek gewoon de telefoon opneemt en dan een ander gesprek begint. Ik zeg altijd wel even 'Ow, ff wachten, telefoon' ofzo...
Tsja, ik heb er niet zo'n problemen mee, maar ik heb zelf dan ook een mobiele telefoon

Laatst gewijzigd op 30-07-2002 om 23:52.
Met citaat reageren
Oud 30-07-2002, 23:51
lady_x
lady_x is offline
Ja is best irritant vind ik ook. En dan zit je gezellig bij wat vrienden, maar zit de helft smsjes te sturen en nr's uit te wisselen. Of zit die ene constant te bellen.
Het is een must om een gsm te hebben, en het verbetert zogezegd het sociaal contact, zoals hier wordt gezegd; proximus, brengt mensen dichterbij. In de ene zin wel maar in de andere zin niet, aangezien de ene communicatie door de andere wordt verpest. Hm ik erger me er ook wel aan hoor maar ja wat doe je eraan..?
Oud 31-07-2002, 09:19
snoopy
snoopy is offline
zoals het hier wordt beschreven is het wel irritant, ja. Maar zo heb ik het nog nooit meegemaakt. Tuurlijk, als mijn telefoon gaat, neem ik 'm op, maar dat is thuis ook! En als ik in gesprek was, hou ik het kort. Meestal is het toch m'n moeder, die belt...
Oud 31-07-2002, 09:47
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Het is een must om een gsm te hebben, en het verbetert zogezegd het sociaal contact, zoals hier wordt gezegd; proximus, brengt mensen dichterbij. In de ene zin wel maar in de andere zin niet, aangezien de ene communicatie door de andere wordt verpest. Hm ik erger me er ook wel aan hoor maar ja wat doe je eraan..?
Het idee dat het een must zou zijn om een gsm te hebben wordt je alleen maar aangepraat door de commercie. Ik heb er zelf geen en ik kan ook niet zeggen dat ik iets mis. Niet bereikbaar zijn heeft wat dat betreft ook zijn charmes. Als je je er aan ergert vind ik dat degene, die jullie gesprek onderbreekt om het telefoontje op zijn gsm te beantwoorden, dat rustig mag weten. Hij of zij kan dan degene die belt vragen om terug te bellen of eventueel een bericht op zijn of haar voicemail achter te laten. Zelf zou ik me er eerlijk gezegd niet zo aan storen.
Oud 31-07-2002, 11:53
Desp
Desp is offline
Sorry, ik denk niet dat iedereen dat doet. Lijkt me daarom nogal vreemd het meteen op een grote hoop te gooien. Als ik me iemand aan het praten ben en mijn mobieltje gaat af, dan druk ik hem weg... Ik ga heus niet opnemen wanneer ik aan het praten ben. Mijn nicht doet het weer heel anders, wanneer haar telefoon gaat op een raar moment, laat ze hem gewoon gaan... tot iemand zegt:'Druk hem dan weg..' dan neemt ze op en gaat ze kletsen... Ik zou me doodschamen wanneer ik dat zou doen!
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 12:00
Angeles
Angeles is offline
Ik neem wel gewoon op, wegdrukken vind ik ook niet nodig. Diegene met wie je een gesprek voert, gaat er heus niet dood van als je het gesprek heel even onderbreekt, zolang je maar het fatsoen hebt om te zeggen: "Momentje, mijn telefoon gaat" en op te nemen. Een heel gesprek voeren vind ik dan ook niet beleefd, maar dat doe ik toch al nooit, ook al ben ik alleen. Als iemand naar mijn mobiele telefoon belt dan is het gewoon omdat ze iets korts kwijt willen. Wegdrukken vind ik dan net zo goed onbeleefd. Dus ik neem op en hou het kort. Heel simpel.

Als ik met iemand zit te praten en zijn of haar telefoon gaat af heb ik er ook alle begrip voor dat diegene eventjes opneemt, zolang het geen telefoongesprek van een uur is.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 14:10
tacidvs
tacidvs is offline
Sommige mensen... die kent iedereen wel. In de auto: telefoon gaat, neemt op (gesprek ging alleen maar over ons), gaat 20 minuten zitten zeuren om niks, hangt dan op, verwacht dat ik gewoon weer doorga met praten waar we gebleven waren. Heeft helemaal NIETS gezegd. Sommige mensen... maarja, die zijn toch niet aardig, ik ken meer dan genoeg nietsommige mensen.
Oud 31-07-2002, 14:42
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef:
Het idee dat het een must zou zijn om een gsm te hebben wordt je alleen maar aangepraat door de commercie.
Ik vind hem wel handig

Voornamelijk omdat ik de mogelijkheid heb iedereen te bereiken, dat geeft me een veilig gevoel. Ik ben al verschillende keren in situaties beland waar mijn mobieltje uitkomst biedde..

Then again, ik gebruik het niet om 'te babbelen' maar bijna uitsluitend om dingen te regelen.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 15:39
Verwijderd
Mobieltjes zijn een uitkomst voor mensen die interessant willen lijken, in veel gevallen. Kijk maar naar het percentage jongeren wat elk kwartaal de nieuwste Siemens of Nokia aanschaft, terwijl ze van elke telefoon nog geen 10% van de functies gebruiken. In die zin verschillen mobiele telefoons niet van dure kleding of een scooter.

Het draagt ook ontzettend bij aan je sociale imago. Als je veel belt, lijkt het alsof je belangrijk bent. Je hebt veel vrienden (althans, zo lijkt het). Dat is voor een hoop (onzekere) jongeren heel belangrijk.

Ik heb zelf ook een mobiele telefoon (een ouwe Nokia 6150 uit 1999). Ik gebruik hem om mee te bellen en af en toe te SMS'en. Maar ik zet 'm altijd op stil wanneer ik met iemand sta te praten of bij iemand thuis ben.
Met citaat reageren
Oud 31-07-2002, 16:57
krijgdepleuris
krijgdepleuris is offline
Voor sommige mensen is een mobieltje idd om interessant mee te doen, er zijn ook mensen die hem gewoon hebben aangeschaft voor noodgevallen ( ja, echt waar!! )
Het ligt er maar net aan wie je voor je hebt denk ik.
Ik ken wel een paar van die arrogante mensen en daar irriteer ik me ook mateloos aan dat gedoe met die sms'jes de hele tijd. want sms'en is waar de 'arrogante' groep de mobiel het meest vooor gebruikt. Tuurlijk hij is soms wel handig, maar het lijkt idd een dwangneurose te worden, ik ken een paar meisjes die hun telefoons echt als een soort kinderen behandelen *walg*

Ik heb zelf geen mobiel en ik hoef er ook geen, ik wordt toch niet vaak gebeld, en als mensen mij wel willen bellen, bellen ze me maar thuis
Oud 31-07-2002, 17:07
Verwijderd
Ja, ik vind het redelijk irritant als dat gebeurt, maar gebeurt niet zo vaak eigenlijk.. was bij mn ex wel zo, maar dan ging ik er gwoon doorheen lullen of heel irritant doen..

Ja kweetniet, kvinnut ook wel zo'n onzin van die mensen die dan elk half jaar een nieuwe mobiel kopen en dan van, mooi he.. wat is er nu mooi aan zo'n ding en waarom in godsnaam dr zoveel geld aan verspillen?

Ikzelf heb dr alleen nog maar winst op gemaakt hehehehe.. Khad eerst de oude van mn nicht die mn ouders voor me hadden overgekocht omdat ze dat fijn vonden voor als ik s'nachts uitging enzow.. Toen was ik in een soort jeugdgebeuren iets en daar waren mijn mob en die van vriendin van mij gejat. Ze voelden zich toen daar zooo ontzettend schuldig, hebben ze geld ingezameld voor ons: 185 piek! Ik heb 85 dr van genomen en die vriendin de 100 gegeven, zij moest dr immers heel hard voor werken etc. en vond heel veel erger dan ik.. Toen via een actie van Ben heeft mn vader tonnen maandverband ingekocht wat toch wel op komt dan kon je voor 50 piek een Ben prepaid krijgen.. Dus die betaald.. dan kreeg je dr 15 piek beltegoed bij, maar omdat het heel lang duurde voor hij geleverd werd kreeg ik dr 10 piek extra beltegoed bij.. Sindsdien heb ik maar liefst 2x beltegoed gekocht, kdoe het steeds net voor ie wordt afgesloten.. en zo heb ik niet eens die hele 85 piek uitgegeven..

Blaat.. wat un verhaal

Maar euh.. kvind dus wel het geld dat dr aan uit gegeven wordt echt zooo onzinnig, jongeren steken zich dr voor in de schulden! hoe belachelijk!

Kheb em zelf voor noodgevallen, dak altijd 112 kan bellen, en voor de gemoedsrust van mn ouweluitjes kwordt sowieso toch nooit gebeld dusss
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 15:06
moenbase
moenbase is offline
Maar dat is ook met de huistelefoon, als de telefoon gaat dan onderbreek je ook het gesprek met je gesprekspartner om die telefoon aan te nemen. Is dat dan ook a-sociaal gedrag?
Oud 01-08-2002, 18:19
Desp
Desp is offline
Als je met iemand op een terrasje zit, of in een restaurant, doe je dat toch om samen te zijn? Dan heb je je telefoon dus uit, of druk je een binnenkomend gesprek weg. Thuis zit je en is er niets aan de hand, telefoon gaat, tja... Maar dat is totaal anders dan wanneer je uiteten gaat ofzo...
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 18:30
Angeles
Angeles is offline
Citaat:
Desp schreef:
Als je met iemand op een terrasje zit, of in een restaurant, doe je dat toch om samen te zijn? Dan heb je je telefoon dus uit, of druk je een binnenkomend gesprek weg. Thuis zit je en is er niets aan de hand, telefoon gaat, tja... Maar dat is totaal anders dan wanneer je uiteten gaat ofzo...
Dan nog kun je wel even opnemen en tegen die ander zeggen: vind je het goed als ik je later even terugbel?

Net alsof er geen middenweg is tussen iemand gewoon wegdrukken of uitgebreid gaan zitten bellen. Diegene met wie je op een terras zit zal er ook niet dood van gaan als je even zegt dat het niet uitkomt en of diegene later terug kan bellen.

Of als je dat ook niet wil, zet je telefoon dan gewoon uit. Persoonlijk vind ik wegdrukken heel onbeleefd overkomen. Als je je telefoon uitzet krijgt die ander nog de kans om iets in te spreken.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 18:48
Marcade
Marcade is offline
M'n collega vertelde vandaag nog, over een 16jarige stoere jongen in de tram, die heel luid en stoer en uitgebreid zat te bellen op zijn gsm. Zat de ene stoere verhaal na de andere te vertellen over de telefoon. Over wat die gedaan had enzo, wat die ging doen, en hoe cool en vet het was enzo.

En toen ging zijn gsm dus af en werd die gebeld . . . .

*kuch*
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 19:26
Desp
Desp is offline
Citaat:
Marcade schreef:
M'n collega vertelde vandaag nog, over een 16jarige stoere jongen in de tram, die heel luid en stoer en uitgebreid zat te bellen op zijn gsm. Zat de ene stoere verhaal na de andere te vertellen over de telefoon. Over wat die gedaan had enzo, wat die ging doen, en hoe cool en vet het was enzo.

En toen ging zijn gsm dus af en werd die gebeld . . . .

*kuch*
Hahahahaha, die is goed
Met citaat reageren
Oud 01-08-2002, 23:17
Verwijderd
wat toevallig dat had ik net voordat ik zojuist iemand de deur uit liet en dan sta je daar te wachten voor je daar de deur ducht kan doen ofzo en hij maar lullen echtr vaaag...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2002, 21:59
blacky
blacky is offline
oh ik neem m'n telefoon wel op als ie afgaat, maar dat duurt meestal toch niet lang en als je thuis bent neem je toch ook gewoon de telefoon op.......dus...whats the problem?
Oud 03-08-2002, 19:51
Roozie
Roozie is offline
ik heb een ontzettende haat-liefde relatie met mijn telefoon!

Als je verliefd bent en die jongen stuurt smsjes gaat je hart harder kloppen bij het horen van piep piep

als hij niets terugstuurt of niet belt dan kan ik dat ding wel met 90km per uur uit het raam gooien, zit je zwaar zielig naar dat schermpje te kijken!

Soms zijn er dagen dan gaat dat ding om de minuut af, en hoor je weken weer niets

verder bel ik altijd op de fiets, dan heb ik t meeste privacy

hoezo 'n dwang neurose
Oud 04-08-2002, 21:30
DarkCat
DarkCat is offline
Ik heb zelf ook n mobiel maar ik word niet overmatig veel gebeld. Ik zie mijn vrienden liever persoonlijk. En ze bellen ook niet elke 10 minuten om onzinnige dingen
Maarja ik heb er sowieso een hekel aan als mensen de hele dag met hun telefoon in de weer zijn. Over en weer sms-en, iedereen overal voor bellen, overal voor gebeld worden, die nieuwste ringtones willen hebben, etc, etc, etc.
Als ik in de kroeg zit met mn vrienden is het NIET leuk als iedereen constant naar de hal loopt om te telefoneren..

En inderdaad, veel mensen doen dat.. laten hun telefoon hun leven leiden.. breken rustig serieuze gesprekken af om een lulverhaal van een vage kennis aan te horen..
Oud 04-08-2002, 22:40
Vice
Vice is offline
Ik heb sowieso een hekel aan mensen die de hele dag bellen. Vooral achter de kassa als ze iets willen betalen, nemen ze gewoon hum mobiel op. Nog erger, ze gaan soms zelf bellen. Het is meestal meer van "kijk mij met het nieuwste model" en het is bijna alleen maar gezeik.

Als je met iemand praat, is het toch logisch dat je mobiel of alleen maar het geluid uit staat. En als je op een belangrijk telefoontje wacht, dan zeg je dat van te voren, zodat de ander daar rekening mee kan houden.
Oud 05-08-2002, 00:13
Boer_kameeL
Boer_kameeL is offline
Er is ook nog zoeits als hoffelijk telefoneren... Als m'n telefoon tijdens gesprek of in supermarkt afgaat zeg ik even "excuseer", neem ik op, vraag ik vriendelijk om terug te bellen omdat ik bezig ben, en leg ik terug op.

Je excuseert je toch minstens voor dat telefoontje, en gaat zeker niet opnemen tijdens interessant gesprek om ff aan te horen wat je partner voor boodschappenlijstje heeft ofzo, als het nou dringed is - tot daar toe....
Met citaat reageren
Oud 05-08-2002, 11:06
snoopy
snoopy is offline
Citaat:
Boer_kameeL schreef:
en gaat zeker niet opnemen tijdens interessant gesprek om ff aan te horen wat je partner voor boodschappenlijstje heeft ofzo, als het nou dringed is - tot daar toe....
Hoe weet je nou of het dringend is, als je niet opneemt? Of neem je gewoon altijd even op om te horen of het dringend is?
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten