Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Sorry, ik denk niet dat iedereen dat doet. Lijkt me daarom nogal vreemd het meteen op een grote hoop te gooien. Als ik me iemand aan het praten ben en mijn mobieltje gaat af, dan druk ik hem weg... Ik ga heus niet opnemen wanneer ik aan het praten ben. Mijn nicht doet het weer heel anders, wanneer haar telefoon gaat op een raar moment, laat ze hem gewoon gaan... tot iemand zegt:'Druk hem dan weg..' dan neemt ze op en gaat ze kletsen... Ik zou me doodschamen wanneer ik dat zou doen!
|
![]() |
|
![]() |
Ik neem wel gewoon op, wegdrukken vind ik ook niet nodig. Diegene met wie je een gesprek voert, gaat er heus niet dood van als je het gesprek heel even onderbreekt, zolang je maar het fatsoen hebt om te zeggen: "Momentje, mijn telefoon gaat" en op te nemen. Een heel gesprek voeren vind ik dan ook niet beleefd, maar dat doe ik toch al nooit, ook al ben ik alleen. Als iemand naar mijn mobiele telefoon belt dan is het gewoon omdat ze iets korts kwijt willen. Wegdrukken vind ik dan net zo goed onbeleefd. Dus ik neem op en hou het kort. Heel simpel.
Als ik met iemand zit te praten en zijn of haar telefoon gaat af heb ik er ook alle begrip voor dat diegene eventjes opneemt, zolang het geen telefoongesprek van een uur is. |
![]() |
|
![]() |
Sommige mensen... die kent iedereen wel. In de auto: telefoon gaat, neemt op (gesprek ging alleen maar over ons), gaat 20 minuten zitten zeuren om niks, hangt dan op, verwacht dat ik gewoon weer doorga met praten waar we gebleven waren. Heeft helemaal NIETS gezegd. Sommige mensen... maarja, die zijn toch niet aardig, ik ken meer dan genoeg nietsommige mensen.
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Voornamelijk omdat ik de mogelijkheid heb iedereen te bereiken, dat geeft me een veilig gevoel. Ik ben al verschillende keren in situaties beland waar mijn mobieltje uitkomst biedde.. Then again, ik gebruik het niet om 'te babbelen' maar bijna uitsluitend om dingen te regelen. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mobieltjes zijn een uitkomst voor mensen die interessant willen lijken, in veel gevallen. Kijk maar naar het percentage jongeren wat elk kwartaal de nieuwste Siemens of Nokia aanschaft, terwijl ze van elke telefoon nog geen 10% van de functies gebruiken. In die zin verschillen mobiele telefoons niet van dure kleding of een scooter.
Het draagt ook ontzettend bij aan je sociale imago. Als je veel belt, lijkt het alsof je belangrijk bent. Je hebt veel vrienden (althans, zo lijkt het). Dat is voor een hoop (onzekere) jongeren heel belangrijk. Ik heb zelf ook een mobiele telefoon (een ouwe Nokia 6150 uit 1999). Ik gebruik hem om mee te bellen en af en toe te SMS'en. Maar ik zet 'm altijd op stil wanneer ik met iemand sta te praten of bij iemand thuis ben. |
![]() |
|
Voor sommige mensen is een mobieltje idd om interessant mee te doen, er zijn ook mensen die hem gewoon hebben aangeschaft voor noodgevallen ( ja, echt waar!!
![]() Het ligt er maar net aan wie je voor je hebt denk ik. Ik ken wel een paar van die arrogante mensen en daar irriteer ik me ook mateloos aan dat gedoe met die sms'jes de hele tijd. want sms'en is waar de 'arrogante' groep de mobiel het meest vooor gebruikt. Tuurlijk hij is soms wel handig, maar het lijkt idd een dwangneurose te worden, ik ken een paar meisjes die hun telefoons echt als een soort kinderen behandelen *walg* Ik heb zelf geen mobiel en ik hoef er ook geen, ik wordt toch niet vaak gebeld, en als mensen mij wel willen bellen, bellen ze me maar thuis
|
Verwijderd
|
Ja, ik vind het redelijk irritant als dat gebeurt, maar gebeurt niet zo vaak eigenlijk.. was bij mn ex wel zo, maar dan ging ik er gwoon doorheen lullen of heel irritant doen..
Ja kweetniet, kvinnut ook wel zo'n onzin van die mensen die dan elk half jaar een nieuwe mobiel kopen en dan van, mooi he.. wat is er nu mooi aan zo'n ding en waarom in godsnaam dr zoveel geld aan verspillen? Ikzelf heb dr alleen nog maar winst op gemaakt hehehehe.. Khad eerst de oude van mn nicht die mn ouders voor me hadden overgekocht omdat ze dat fijn vonden voor als ik s'nachts uitging enzow.. Toen was ik in een soort jeugdgebeuren iets en daar waren mijn mob en die van vriendin van mij gejat. Ze voelden zich toen daar zooo ontzettend schuldig, hebben ze geld ingezameld voor ons: 185 piek! Ik heb 85 dr van genomen en die vriendin de 100 gegeven, zij moest dr immers heel hard voor werken etc. en vond heel veel erger dan ik.. Toen via een actie van Ben heeft mn vader tonnen maandverband ingekocht wat toch wel op komt ![]() Blaat.. wat un verhaal Maar euh.. kvind dus wel het geld dat dr aan uit gegeven wordt echt zooo onzinnig, jongeren steken zich dr voor in de schulden! hoe belachelijk! Kheb em zelf voor noodgevallen, dak altijd 112 kan bellen, en voor de gemoedsrust van mn ouweluitjes ![]() |
![]() |
|
![]() |
Als je met iemand op een terrasje zit, of in een restaurant, doe je dat toch om samen te zijn? Dan heb je je telefoon dus uit, of druk je een binnenkomend gesprek weg. Thuis zit je en is er niets aan de hand, telefoon gaat, tja... Maar dat is totaal anders dan wanneer je uiteten gaat ofzo...
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Net alsof er geen middenweg is tussen iemand gewoon wegdrukken of uitgebreid gaan zitten bellen. Diegene met wie je op een terras zit zal er ook niet dood van gaan als je even zegt dat het niet uitkomt en of diegene later terug kan bellen. Of als je dat ook niet wil, zet je telefoon dan gewoon uit. Persoonlijk vind ik wegdrukken heel onbeleefd overkomen. Als je je telefoon uitzet krijgt die ander nog de kans om iets in te spreken. |
![]() |
|
M'n collega vertelde vandaag nog, over een 16jarige stoere jongen in de tram, die heel luid en stoer en uitgebreid zat te bellen op zijn gsm. Zat de ene stoere verhaal na de andere te vertellen over de telefoon. Over wat die gedaan had enzo, wat die ging doen, en hoe cool en vet het was enzo.
En toen ging zijn gsm dus af en werd die gebeld . . . . ![]() *kuch* |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
ik heb een ontzettende haat-liefde relatie met mijn telefoon!
Als je verliefd bent en die jongen stuurt smsjes gaat je hart harder kloppen bij het horen van piep piep als hij niets terugstuurt of niet belt dan kan ik dat ding wel met 90km per uur uit het raam gooien, zit je zwaar zielig naar dat schermpje te kijken! Soms zijn er dagen dan gaat dat ding om de minuut af, en hoor je weken weer niets verder bel ik altijd op de fiets, dan heb ik t meeste privacy hoezo 'n dwang neurose
|
![]() |
Ik heb zelf ook n mobiel maar ik word niet overmatig veel gebeld. Ik zie mijn vrienden liever persoonlijk. En ze bellen ook niet elke 10 minuten om onzinnige dingen
![]() Maarja ik heb er sowieso een hekel aan als mensen de hele dag met hun telefoon in de weer zijn. Over en weer sms-en, iedereen overal voor bellen, overal voor gebeld worden, die nieuwste ringtones willen hebben, etc, etc, etc. Als ik in de kroeg zit met mn vrienden is het NIET leuk als iedereen constant naar de hal loopt om te telefoneren.. En inderdaad, veel mensen doen dat.. laten hun telefoon hun leven leiden.. breken rustig serieuze gesprekken af om een lulverhaal van een vage kennis aan te horen.. ![]()
|
Ik heb sowieso een hekel aan mensen die de hele dag bellen. Vooral achter de kassa als ze iets willen betalen, nemen ze gewoon hum mobiel op. Nog erger, ze gaan soms zelf bellen. Het is meestal meer van "kijk mij met het nieuwste model" en het is bijna alleen maar gezeik.
Als je met iemand praat, is het toch logisch dat je mobiel of alleen maar het geluid uit staat. En als je op een belangrijk telefoontje wacht, dan zeg je dat van te voren, zodat de ander daar rekening mee kan houden.
|
Er is ook nog zoeits als hoffelijk telefoneren... Als m'n telefoon tijdens gesprek of in supermarkt afgaat zeg ik even "excuseer", neem ik op, vraag ik vriendelijk om terug te bellen omdat ik bezig ben, en leg ik terug op.
Je excuseert je toch minstens voor dat telefoontje, en gaat zeker niet opnemen tijdens interessant gesprek om ff aan te horen wat je partner voor boodschappenlijstje heeft ofzo, als het nou dringed is - tot daar toe.... |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|