Oud 30-06-2008, 13:03
Robin M
Robin M is offline
Goeduh middag,

Ik heb een bijbaantje, verdient leuk. Maar nu heb ik via via gehoord dat als ik boven een bepaald bedrag wat ik verdien in een jaar komt, ik er belasting over moet gaan betalen. En dan is natuurlijk niet echt handig als ik er 1 euro overheen zit en er een paar procent af gaat. Maar mocht ik er nouw ruim boven kunnen komen is het natuurlijk ook geen probleem!? (maar de belasting blijft altijd een probleem)

Iemand een idee hoe hoog/laag dit limiet ligt, of hoe ik het kan berekenen?

Alvast bedankt!
Advertentie
Oud 30-06-2008, 13:15
wallflower
wallflower is offline
Citaat:
Goeduh middag,

Ik heb een bijbaantje, verdient leuk. Maar nu heb ik via via gehoord dat als ik boven een bepaald bedrag wat ik verdien in een jaar komt, ik er belasting over moet gaan betalen. En dan is natuurlijk niet echt handig als ik er 1 euro overheen zit en er een paar procent af gaat. Maar mocht ik er nouw ruim boven kunnen komen is het natuurlijk ook geen probleem!? (maar de belasting blijft altijd een probleem)

Iemand een idee hoe hoog/laag dit limiet ligt, of hoe ik het kan berekenen?

Alvast bedankt!
Voor zover ik weet moet je moet altijd belasting betalen over wat je verdient. Overigens gaat dit er meestal al vanaf voordat je het krijgt. Als je een bijbaantje hebt is dit meestal zo verwaarloosbaar dat je vaak zelfs nog wat terug kunt krijgen als je belastingaangifte doet.
Met die belastingschijven zit het zo dat als je 1 euro over een bepaalde grens zit, dus bijvoorbeeld bij 1000 euro zit je in de 10% schijf en bij 1001 euro in de 15% schijf (deze getallen zijn geheel uit mijn duim gezogen) dat je dan over die 1000 10% betaalt en over die 1 euro 15%.

Conclusie: maak je geen zorgen.
Oud 30-06-2008, 13:20
Robin M
Robin M is offline
Oke bedankt!
Oud 30-06-2008, 13:48
brands
brands is offline
Je hebt tot een bepaald bedrag (bedrag is mij onbekend) dat je helemaal geen belasting hoeft te betalen. Iedereen heeft namelijk recht op algemene heffingskorting.

Boven een bepaald bedrag heb je te maken met diverse schrijven. Er zijn 4 verschillende schijven. Elke met een andere percentage. Dus hoe meer je verdient hoe meer je belasting moet betalen. Ik weet niet exact de percentages van de diverse schijven. Maar schijf 4 is 52%.

En als je onder een bepaalt bedrag zit kan je de loonheffing terug vragen van de belastingdienst.

Gr.Brands
Oud 30-06-2008, 14:07
martijn1985
martijn1985 is offline
als jij gewoon een bijbaantje hebt kom je over het algemeen niet de heffingskorting heen. Wil je echter zeker weten hoeveel dat is dan moet je even zoeken wat de som is van alle heffingskortingen die op jou van toepassing zijn. Zo lang je onder dat bedrag blijft hoef je niets te betalen.
Oud 30-06-2008, 14:35
Adore
Adore is offline
Ik sluit deze topic, omdat we hier een algemeen belastingtopic voor hebben. Als je nog vragen hebt, kun je daar je vraag opnieuw stellen.
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten