Oud 09-08-2008, 16:23
IkBenJack
IkBenJack is offline
Hey..
Ik ga deze jaar naar het HBO. Ik ga bedrijfseconomie volgen op de HHS.
Ik word in de loop van dit jaar 18 (27 mei). Nou had ik van een vriend gehoort dat ik mijn schoolgeld (of collegegeld ofzo) niet hoeft te betalen omdat ik nog minderjarig ben (ruim 1500 euro). De overheid zou dit voor mij betalen omdat ik nog minderjarig ben. Nou heb ik gezocht op internet maar ik kon geen antwoord vinden op mijn vraag. Ik heb wel al studiefinanciering ontvangen.
Ik hoop dat 1 van jullie mijn vraag kan beantwoorden...
mvg
jack
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2008, 16:48
Osmoian
Osmoian is offline
Nee, dat is niet zo. Ik was 17 toen ik begon met studeren en moest gewoon collegegeld betalen. Als minderjarige heb je zelfs een nadeel omdat je studiefinanciering pas begint in oktober.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 16:50
Nyawa
Ik ging ook op mijn 17e studeren (WO) en ik moest ook gewoon collegegeld betalen. Helaas, klopt niet dus. (Wat raar trouwens dat je al stufi ontvangt op je 17e, ik kreeg dat pas vanaf 1 oktober toen net als mijn OV, of heb je op het MBO gezeten?)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 16:59
IkBenJack
IkBenJack is offline
Citaat:
Ik ging ook op mijn 17e studeren (WO) en ik moest ook gewoon collegegeld betalen. Helaas, klopt niet dus. (Wat raar trouwens dat je al stufi ontvangt op je 17e, ik kreeg dat pas vanaf 1 oktober toen net als mijn OV, of heb je op het MBO gezeten?)
Hmm, laat ik het zo zeggen. Ik heb wel een aanvullende studiefinanciering aangevraagt vanwege de lage inkomen van mijn ouders. Het geld was dus gestort op mijn ouders de rekeninnummer maar vanzelfspreken pak ik dat geld (K)

Uhm als ik me niet vergis kreeg ik het geld op 24 juli gestort (330 euro ofzo)
Uhm kijk weet je wat het is, ik had een brief gekregen dat ik maar 1 maand moest betalen en 11 maanden betaalt de overheid voor mij, maar ik ben die brief kwijt en ik kan me dus niet meer goed herrineren of ik het wel goed had begrepen (had snel doorgenomen).
Ik was er trouwens 99 % zeker van dat ik bijna (behalve die ene maand) niks hoefde te betalen. Volgens mij hebben jullie het fout, want ik dacht dat die wet sinds 2 jaartjes ofzo bestaat...

Maar ik weet nu nog steeds dus niet of ik het wel of niet moet betalen...
Ik zeg eerlijk , k heb geld zat maar die 1500 betaal ik liever niet tog
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 19:03
Verwijderd
Voor HBO moet je gewoon collegegeld betalen, of je nu 17 bent of ouder.
En studiefinanciering ontvang je pas per oktober (eind van de maand), in juli heb je waarschijnlijk een of andere overbrugging gekregen of nog gewoon kinderbijslag.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2008, 19:26
bitchy
bitchy is offline
in de tijd dat je nog minderjarig bent (jonger dan 18) kunnen je ouders een oudertoelage aanvragen. zij krijgen dan, naast de kinderbijslag, een toeslag voor jou omdat jij studeert.
Oud 10-08-2008, 12:03
Nyawa
Citaat:
Uhm als ik me niet vergis kreeg ik het geld op 24 juli gestort (330 euro ofzo) Uhm kijk weet je wat het is, ik had een brief gekregen dat ik maar 1 maand moest betalen en 11 maanden betaalt de overheid voor mij, maar ik ben die brief kwijt en ik kan me dus niet meer goed herrineren of ik het wel goed had begrepen (had snel doorgenomen).
Ik was er trouwens 99 % zeker van dat ik bijna (behalve die ene maand) niks hoefde te betalen. Volgens mij hebben jullie het fout, want ik dacht dat die wet sinds 2 jaartjes ofzo bestaat...
Maar ik weet nu nog steeds dus niet of ik het wel of niet moet betalen...
Ik zeg eerlijk , k heb geld zat maar die 1500 betaal ik liever niet tog
Weet je nog van welke instantie die brief was? Dan zou je daar een telefoonnummer van op kunnen zoeken en even bellen, dan weet je het in ieder geval 100% zeker. Het zou kunnen zijn dat er een nieuwe regeling is al heb ik daar niets van gehoord; ik ben in september 2006 begonnen met mijn studie, dus dan zou een dergelijke wet daarna ingegaan moeten zijn. Of je moet een speciaal geval zijn dat je subsidie van de overheid krijgt, dat kan natuurlijk ook.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten