Oud 21-06-2008, 19:56
Verwijderd
Heb je ook weleens iets bedacht waar je eerst heel enthousiast over was totdat je opeens bedacht dat het volkomen onmogelijk is? Of heb je weleens gehad dat je iets deed waarvan je dacht dat het goed zou uitpakken, maar dat je iets heel voor de hand liggends vergat waardoor het misging?

Vertel maar.

Ik bedacht net dat het niet efficiënt is dat mensen op de grond leven, want warmte gaat omhoog. Bij het plafond is het warmer dan bij de grond. Dus ik zat al te bedenken hoe handig het zou zijn om een bureau aan het plafond vast te maken en daar een beetje te chillen. Maar toen was het zo van, 'oja, zwaartekracht'.

Een andere keer was ik helemaal bevangen met het idee van een aan het balkon vastgemaakte touwladder, zodat ik niet telkens helemaal om de flat hoef te lopen als ik naar de tramhalte wil. Dus ik was al marktplaats aan het afstruinen op zoek naar een touwladder, maar toen was het zo van, 'oja, inbrekers'.

Ik had ook een keer voor de grap m'n eigen veters aan elkaar vastgemaakt. Daar zat ik dan de hele tijd om te gniffelen, maar toen ik even later op de grond lag was het zo van, 'oja, zo kan ik niet lopen'.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-06-2008, 20:13
Verwijderd
ik zat laatst te bedenken dat het echt heel handig zou zijn om een lucifer te hebben die niet zo snel opgaat. en dan in een doosje wat klein is, makkelijk in je hand ligt en in je zak past. maar dan wel met veel lucifers dus, anders heb je er nog niks aan.
uhmmmm... aansteker??
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 20:19
Verwijderd
Citaat:
ik zat laatst te bedenken dat het echt heel handig zou zijn om een lucifer te hebben die niet zo snel opgaat. en dan in een doosje wat klein is, makkelijk in je hand ligt en in je zak past. maar dan wel met veel lucifers dus, anders heb je er nog niks aan.
uhmmmm... aansteker??

Op die manier heeft een vriend van me ook de waterfiets opnieuw uitgevonden.
Met citaat reageren
Oud 21-06-2008, 23:57
Verwijderd
Ik heb op mijn zevende het hele communistische systeem bedacht.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 09:40
Missy
Missy is offline
Citaat:
Ik had ook een keer voor de grap m'n eigen veters aan elkaar vastgemaakt. Daar zat ik dan de hele tijd om te gniffelen, maar toen ik even later op de grond lag was het zo van, 'oja, zo kan ik niet lopen'.

Zoiets had ik ook. Ik neem altijd een boterhamzakje mee en doe daar mijn brood in. Toen dacht ik dat het ook wel handig zou zijn om een soort doosje te maken waar je je brood in kan doen.
Toen was het van: oja, broodtrommel.
Oud 22-06-2008, 09:52
flyaway
flyaway is offline
Haha vlak voor ik slaap heb ik zulke dingen! Geniaal topic weer.

Ik bedacht me dat als de helft van de mensen ondersteboven zou zijn, daar wel heel veel aanpassingen voor zouden moeten komen. Dus dat je in kamers dan op het plafond ook meubels moet neerzetten, dat je dan koelkasten moet ontwerpen die omkeerheid hebben, waardoor je er geen twee nodig hebt. Dan moet je nog rekening houden met discriminatie, en wat als er een relatie opbloeit tussen een ondermens en een bovenmens? Hoe zouden de kinderen eruit zien? Wat doe je als je als bovenmoeder een onderkind krijgt, dan ligt die dus in stuitligging?
Ruimtes zullen veel efficienter zijn ingericht, al zal het wel meer kosten. Er passen twee keer zoveel mensen in een lift/bushokje/bus/conferentiezaal. Nouja enzovoort enzovoort.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 14:31
Azaelia
Azaelia is offline
Een volledig uitgewerkt plan over een dat ik vanaf onze zolder een glijbaan wilde maken naar school.
En dat hij dan lang die en die huizen moet gaan zodat vriendinnen ook in kunnen stappen. Maar bij een hoogte verschil van ongeveer 20 m en een te overbruggen afstand van 5 kilometer was dat al niet te doen. En we wilden em ook helemaal zelf in elkaar zitten, van hout. Onmogelijk maar de tekeningen waren leuk

En bij een girls night 6 jaar terug leek het ons ook leuk om al onze huisdieren mee te brengen.
Binnen 3 seconden bleek dat het toch niet zo praktisch was om parkieten, katten, honden, schildpadden en konijnen bij elkaar te zetten

En laatst met schoonmaken had ik met mijn huisstofmijtallergie last. Daarom bedacht ik me dat het veel handiger zou zijn om het stof eerst nat te maken zodat het niet in de lucht gaat en daarna weg te halen.
Ik dacht zelf aan een plantenspuit + stofzuiger, maar een dweil en gewoon een natte poetsdoek bleken toch handiger
Oud 22-06-2008, 14:35
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Ik had eens een plan gemaakt toen ik klein was om een boomhut te maken ofzo. Dus ik ging zo'n ding tekenen en je zag alleen de voorkant, en ik netjes al die planken (gewoon strepen) tekenen, en spijkers (stippen) en toen had ik die tekening af en toen ging ik die strepen tellen, en de stippen, en dan wist ik hoeveel planken en spijkers ik nodig had. Eh ja.
Oud 22-06-2008, 14:47
Martiño
Martiño is offline
Welpies.
Oud 22-06-2008, 16:31
Missy
Missy is offline
Oja, toen ik in de eerste zat had ik het plan om een veerboot in te zetten. Zo konden alle scholieren zo over het kanaal naar huis fietsen. Dan zou men eerder thuis zijn. Achteraf onlogisch, want ik zou wel eerder het kanaal over zijn maar de afstand naar huis zou hetzelfde blijven.
Oud 22-06-2008, 19:00
Verwijderd
Dat we mensen die slecht waren of die toch wel binnen afzienbare tijd dood zouden gaan zouden kunnen verwerken tot voedsel om zo de honger de wereld uit te helpen.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 19:06
Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Oeh oeh, ik had ook nog het slimme plan om in plaats van onschuldige dieren te gebruiken om dingen op te testen, gevangenen te gebruiken.
Ik was niet zo aardig vroeger.
Oud 22-06-2008, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Dat we mensen die slecht waren of die toch wel binnen afzienbare tijd dood zouden gaan zouden kunnen verwerken tot voedsel om zo de honger de wereld uit te helpen.
Daar is een film over, de titel is me even ontschoten.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 20:19
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Daar is een film over, de titel is me even ontschoten.
Soylent Green?
Oud 22-06-2008, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Soylent Green?
Inderdaad!

Zoiets als met die glijbanen had ik trouwens ook bedacht. Vroeger, als ik met mijn broertje in een iglo-tentje lag, bedachten we dat het wel tof en handig zou zijn als op iedere ingang een hele grote tunnel/glijbaan aansloot, die dan verboden was met alle glijbanen in alle zwembaden in Nederland. Echt realiseerbaar was het jammer genoeg niet, bedachten we na uren gefantaseerd hadden over alle voordelen van dit razendsnelle vervoer.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 20:25
Swlabr
Swlabr is offline
Citaat:
Ik heb op mijn zevende het hele communistische systeem bedacht.
Zo laat pas?
Oud 22-06-2008, 20:31
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Ohhh zelfbedacht.

Anders wilde ik graag de bemiddelaar van s.com nomineren.
Oud 22-06-2008, 20:34
Verwijderd
Citaat:
Ohhh zelfbedacht.

Anders wilde ik graag de bemiddelaar van s.com nomineren.
Met citaat reageren
Oud 22-06-2008, 20:35
Azaelia
Azaelia is offline
Foei DP toch

*gniffel *
Oud 23-06-2008, 13:15
fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ik heb weleens een van die grapjes van onzin bij mezelf uitgevoerd: Screenshot nemen van je bureaublad, dat screenshot als achtergrond instellen en dan je dock en alle icoontjes verstoppen. Ik bleef maar klikken op het fototje van de icoontjes :
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 13:38
Verwijderd
Citaat:
ik heb weleens een van die grapjes van onzin bij mezelf uitgevoerd: Screenshot nemen van je bureaublad, dat screenshot als achtergrond instellen en dan je dock en alle icoontjes verstoppen. Ik bleef maar klikken op het fototje van de icoontjes :
*Idee*

En het is die screenshot.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 15:22
Verwijderd
Citaat:
Niks 'grapje van onzin', dat bestaat al zolang als het internet.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 15:31
Verwijderd
Twee weken geleden viel het beeld van mijn monitor plotseling uit en ik kreeg geen beeld meer. Dus ik dacht: als ik nu een kabeltje van de videokaart naar de tv doe, kan ik op de tv verder computeren. Tot ik mij bedacht dat ik uberhaupt beeld nodig zou hebben om de boel te kunnen configureren.

En even later bleek het niet de monitor te zijn maar de videokaart die het niet meer deed
Met citaat reageren
Oud 23-06-2008, 15:32
flyaway
flyaway is offline
Een glijbaan ipv een trap om naar beneden te gaan, maar waarmee je ook omhoog zou kunnen glijden.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 11:41
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Het koelkastbeleid!
Oud 17-07-2008, 11:53
Sherco
Sherco is offline
Ik heb vroeger toen ik klein was een spookhuis op onze zolder gemaakt, met allerlei enge obstakels en spinnenwebben enzo. Was inderdaad niet zo practisch, want iedereen zou door ons huis naar de zolder moeten om er te komen. Volgens mij was er ook geen uitgang...
En ik had ooit bedacht dat ik een tunnel wilde maken naar het huis van mijn beste vriendin, een paar huizen verderop. Alleen bedachten we ons wel dat alle huizen die ertussen stonden dan in die tunnel zouden vallen (in ons hoofd was het meer een soort grot), en dat dat niet zo handig zou zijn
Oud 17-07-2008, 13:02
Dinalfos
Dinalfos is offline
Citaat:
Ik vind dat eigenlijk helemaal niet zo'n slecht idee
Oud 17-07-2008, 13:49
Martiño
Martiño is offline
België vind ik wel een beetje een idee dat (nog) niet zo goed werkt. Een goed voorbeeld zag ik laatst bij een zomercolumn van de NOS:
http://weblogs.nos.nl/zomercolumns/2...ken-in-belgie/
Oud 17-07-2008, 16:31
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Het koelkastbeleid!
Neh, dat is nooit een goed idee geweest.
Oud 17-07-2008, 16:51
Batave
Batave is offline
ik woon naast het bos, en ik wilde een keer alle bomen en struiken in kaart brengen; zodat ik altijd de weg wist
Oud 17-07-2008, 16:59
Verwijderd
De wereld overnemen
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 17:02
Verwijderd
Toen ik klein was heb ik een keer een ijsje in mijn tas bewaard voor later.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 17:03
Verwijderd
Ik vond een dood vogeltje en dat was zo zielig, dus ging ik hem ergens op mijn kamer verstoppen. Dat bleek achteraf ook niet zo praktisch.
Met citaat reageren
Oud 17-07-2008, 17:26
Verwijderd
Citaat:
Toen ik klein was heb ik een keer een ijsje in mijn tas bewaard voor later.
Wat schattig.

Op de basisschool, in groep 6, had ik met rekenen een keer iets vet doms gedaan. Zoals je met optelsommen de getallen gewoon om kan draaien (30+20 is hetzelfde als 20+30) kan dat met aftreksommen natuurlijk niet. Maar ik had dat dus wel gedaan, omdat ik de sommen te moeilijk vond, en ik dacht 'oh, dan draai ik het gewoon om, dan kan ik het makkelijker uitrekenen."
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 15:05
Verwijderd
Citaat:
België vind ik wel een beetje een idee dat (nog) niet zo goed werkt. Een goed voorbeeld zag ik laatst bij een zomercolumn van de NOS:
http://weblogs.nos.nl/zomercolumns/2...ken-in-belgie/
Durf je te twijfelen aan België?
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 16:16
Balance
Balance is offline
Citaat:
Wat schattig.

Op de basisschool, in groep 6, had ik met rekenen een keer iets vet doms gedaan. Zoals je met optelsommen de getallen gewoon om kan draaien (30+20 is hetzelfde als 20+30) kan dat met aftreksommen natuurlijk niet. Maar ik had dat dus wel gedaan, omdat ik de sommen te moeilijk vond, en ik dacht 'oh, dan draai ik het gewoon om, dan kan ik het makkelijker uitrekenen."
Zoiets had ik met rekenen met tientallen.

Als je iets x10 deed, zette je er gewoon een nul achter, wist ik.
Dus als je iets x30 deed, zette je er gewoon 3 nullen achter.
En iets keer x90 was dus gewoon 9 nullen er achter
Oud 18-07-2008, 16:38
flyaway
flyaway is offline
Citaat:
Wat schattig.

Zoiets had ik ook
Ik dacht: 101 + 99 = 100 + 100 = 200
Dus dat kan je ook bij vermenigvuldigen vast toepassen (sindsdien controleer ik altijd mn berekeningen xD)
99*101 = 100*100. Niet dus.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 20:10
Verwijderd
Ik speelde vroeger als kind vaak met mijn vriendjes ook spookhuis. En het was mijn beurt om mijn kamer om te vormen tot iets girezeligs. Ik had het originele idee om mijn vloer te bedekken met een laag water (haha, wat zouden ze daar van verschieten). Dus ik met mijn bekertje heen en weer tussen mijn kamer en de badkamer... Maar bleek dat mijn kamer niet helemaal waterpas stond; de kamer helde een beetje naar de buitenkant van het huis. Ik dus koortsachtig bekertjes blijven vullen, totdat mijn moeder me tegenhield, toen die beneden plots had opgemerkt dat het regende...aan de binnenkant van het venster ...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 20:11
Verwijderd
Ohja, als brugger, eerst mijn brood onderin mijn tas en dan mijn boeken. Dan kon ik er makkelijker bij.
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 20:12
Batave
Batave is offline
Bij je boeken?
Oud 18-07-2008, 20:13
Verwijderd
Citaat:
Bij je boeken?
Ja. Zodat ik beter bij mijn boeken kon om in mijn kluisje te leggen. Alleen mijn brood was niet zo geweldig meer...
Met citaat reageren
Oud 18-07-2008, 20:24
Batave
Batave is offline
lol
Oud 19-07-2008, 02:45
Dark Phoenix
Dark Phoenix is offline
Uitgaan.
Oud 21-07-2008, 11:05
flyaway
flyaway is offline
Ik zat na te denken over een wasmand met deksel die dan vol zit en er dus niet netjes uitziet, maar je krijgt dan gasten bijvoorbeeld en dan moet het er wel goed uit zien, dus dan maak je een extra haakje voor de deksel zodat het er losjes elegant uitziet en dus niet uitmaakt.

Ipv dat je het gewoon even opruimt of in een andere kamer zet...
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 11:48
Verwijderd
Citaat:
ik woon naast het bos, en ik wilde een keer alle bomen en struiken in kaart brengen; zodat ik altijd de weg wist
ik verkondigde als kind altijd tegen mijn moeder dat als ik groot genoeg was, ik het 'touwtje' van de aarde zou gaan zoeken, waar ie aan hing. En dat moest wel in een bos zijn, dacht ik altijd, want we zien hem niet zomaar

dus als je die ook even in kaart wil brengen, ja?
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 13:07
Dinalfos
Dinalfos is offline
Ik vond het wel een stoer idee om in een gesprekje met een Engelsman de uitspraak "unfortunately peanut butter" te gebruiken. Ik hoopte op zo'n situatie die je vaak in films ziet, waarbij iedereen je heel even raar aankijkt en vervolgens gewoon weer verder lult. Maar helaas ging meneer vragen stellen en verneukte hij mijn grap
Oud 21-07-2008, 13:08
Fantôme
Fantôme is offline
Citaat:
Ik speelde vroeger als kind vaak met mijn vriendjes ook spookhuis. En het was mijn beurt om mijn kamer om te vormen tot iets girezeligs. Ik had het originele idee om mijn vloer te bedekken met een laag water (haha, wat zouden ze daar van verschieten). Dus ik met mijn bekertje heen en weer tussen mijn kamer en de badkamer... Maar bleek dat mijn kamer niet helemaal waterpas stond; de kamer helde een beetje naar de buitenkant van het huis. Ik dus koortsachtig bekertjes blijven vullen, totdat mijn moeder me tegenhield, toen die beneden plots had opgemerkt dat het regende...aan de binnenkant van het venster ...
ik zou wel moeten lachen als mn kind dat zou doen
Oud 21-07-2008, 13:49
Batave
Batave is offline
Citaat:
Ik vond het wel een stoer idee om in een gesprekje met een Engelsman de uitspraak "unfortunately peanut butter" te gebruiken. Ik hoopte op zo'n situatie die je vaak in films ziet, waarbij iedereen je heel even raar aankijkt en vervolgens gewoon weer verder lult. Maar helaas ging meneer vragen stellen en verneukte hij mijn grap
Ik hoop ook altijd op de situatie dat een buitenlander mij(in het engels) zou vragen waar de weg was of hoe laat het is. Twee keer is het gebeurd, maar beide keren had ik geen idee waar het was. Theo Maassen heeft daar ook een stukje over, maar die kan ik even niet vinden
Oud 21-07-2008, 13:50
Verwijderd
hihihi, wij hebben ooit in een kraakpand van een vriendin van mij een binnenzwembad gemaakt toen het heel warm was. best jammer dat dat lek ging. en leeghalen was ook niet zo handig. 800 emmers heen en weer
Met citaat reageren
Oud 21-07-2008, 14:25
flyaway
flyaway is offline
Ik wilde een keer zwemmen, ik was ongeveer drie jaar oud. Dus ik deed de kraan open in de wastafel bij de wc, deed de stop erin en ging in de huiskamer ernaast zitten. Het water had een niveeau van al tien centimeter voor mijn moeder het merkte. Alle meubels sindsdien beschimmeld... ik wilde gewoon zwemmen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten