Oud 23-08-2008, 10:37
Cartman88
Cartman88 is offline
Wie begint er ook met de studie nederlands recht op de erasmus universiteit rotterdam? Ik zou graag willen weten of jullie je al hebben ingeschreven voor de werkgroepen en de mentorgroepen. Weet iemand misschien hoe het zit met die mentorgroepen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-09-2008, 17:04
Cartman88
Cartman88 is offline
niemand?
Met citaat reageren
Oud 05-09-2008, 14:32
Verwijderd
nee, zit in maastricht
Met citaat reageren
Oud 06-09-2008, 23:18
Lyne
Lyne is offline
Ik ben tweedejaars. Wat wil je weten?
Met citaat reageren
Oud 18-09-2008, 19:34
Cartman88
Cartman88 is offline
Hoi Lyne,

ik heb begrepen dat er sinds dit jaar een nieuw progamma is op de EUR, dus ik weet niet of je me daar iets over kunt vertellen. Maar dit blok hebben we bijvoorbeeld twee vakken inleiding tot de rechtsetenschap en rechtssociologie. Vooral rechtssociologie vind ik echt een saai en vervelend vak haha. Vond jij dat ook en is het zo dat rechtssociologie één van de moeilijkste vakken is? Dat heb ik gehoord namelijk. Verder is dit jaar voor het eerst de taaltoets verplicht, ik weet niet of je wat meer over deze toets weet?
Nou alvast bedankt!
Met citaat reageren
Oud 21-09-2008, 18:38
Lyne
Lyne is offline
Hmm die taaltoets daar weet ik niets over, dat is inderdaad nieuw dit jaar. Ze hamerden er vorig jaar wel erg op dat het Nederlands van de gemiddelde student erg slecht is, misschien moet je een bepaald niveau Nederlands beheersen om door te mogen met je studie? Ik zou het even aan je mentor vragen.
Rechtssociologie vond ik vorig jaar ook verschrikkelijk, maar ik vond het niet het moeilijkste vak. Het is een heel zweverig vak, het gaat voornamelijk om de mening van meneer Huls en het is onwijs onsamenhangend. Mijn tip is: lees het boek een paar keer door, leer de meningen van de genoemde personen uit je hoofd, dan moet het wel lukken. Vooral niet de reader vergeten.

Moeilijkste vak vond ik persoonlijk inleiding fiscaal recht (wat dus voor jullie niet meer verplicht is sinds dit jaar), inleiding privaatrecht (dat zal de hoogleraar jullie ook nog wel vertellen) en rechtsgeschiedenis. Maar eerlijk: het is allemaal te doen als je het gewoon bijhoudt en er een beetje feeling mee hebt.

Als je nog wat wilt weten hoor ik het wel.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 17:35
Cartman88
Cartman88 is offline
Ok. Bedankt voor de tips Verder hebben wij geen mentor dus vandaar dat ik het maar hier op het forum vraag Er zijn geen mentorgroepen meer.
Ik heb nog een vraagje over de werkgroepen. Heb je het hele jaar door dezelfde docenten bij je werkgroepen of is het per blok anders. Een van de docenten die ik nu heb begint me verschrikkelijk te irriteren Ze heeft haar Master niet eens en loopt mensen al af te zeiken haha. Maar goed ik hoop dat ik het nog wel even volhoud.
Met citaat reageren
Oud 25-09-2008, 21:16
Verwijderd
Citaat:
Ok. Bedankt voor de tips Verder hebben wij geen mentor dus vandaar dat ik het maar hier op het forum vraag Er zijn geen mentorgroepen meer.
Ik heb nog een vraagje over de werkgroepen. Heb je het hele jaar door dezelfde docenten bij je werkgroepen of is het per blok anders. Een van de docenten die ik nu heb begint me verschrikkelijk te irriteren Ze heeft haar Master niet eens en loopt mensen al af te zeiken haha. Maar goed ik hoop dat ik het nog wel even volhoud.
Als ze haar master nog niet heeft, is 't vast een student die werkgroepen begeleidt en dan vermoed ik niet dat je haar het hele jaar zal gaan hebben. Sowieso heb je voor verschillende vakken meestal verschillende docenten (zeker in het eerste jaar), dat zal op de EUR niet anders zijn dan op andere plaatsen.
Met citaat reageren
Oud 26-09-2008, 16:23
Lyne
Lyne is offline
Je hebt inderdaad voor elke werkgroep een andere docent, het is gekoppeld per vak. En tja ik ken het, die student-mentoren of hoe ze ze ook noemen. Wel slecht dat ze nog niet eens haar master heeft, bij hebben ook studenten maar wel studenten die met hun master bezig zijn, of een tweede master doen.

Nog even doorbijten en anders gewoon van werkgroep wisselen, hebben wij vorig jaar ook gedaan.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten