Advertentie | |
|
![]() |
|
dit is de tekst van "Windmills of your Mind", kijk maar of het overeenkomt met 'Cirkels'...
Round like a circle in a spiral like a wheel within a wheel never ending or beginning on an ever spinning reel. Like a snowball down a mountain or a carnival balloon. Like a carousel that's turning running rings around the moon. Like a clock whose hand are sweeping past the minutes of its face and the world is like an apple whirling silently in space. Like the circles that you find, in the windmills of your mind. Like a tunnel that you follow to a tunnel of its own. Down a hollow to a cavern where the sun has never shown. Like a door that keeps revolving in a half forgotten dream or the ripples of a pebble someone tosses in a stream. Like a clock whose hands are sweeping past the minutes of its face and the world is like an apple whirling silently in space. Like the circles that you find, in the windmills of your mind. Keys that jingle in your pocket, words that jangle in your head. Why did summer go so quickly, was it something that you said? Lovers walk along a shore and leave their footprints in the sand. Is the sound of distant drumming just the fingers of your hand? Pictures hanging in a hallway, and the fragment of a song Half remembered names and faces, but to whom do they belong? When you knew that it was over, you were suddenly aware that the autumn leaves were turning to the colour of her hair. Like a circle in a spiral like a wheel within a wheel never ending or beginning on an ever spinning reel. As the images unwind, like the circles that you find... in the windmills of your mind. ook goeie tekst niewaar?
|
![]() |
Dus toch... het is een vertaling (ben het bijna zeker... kan niet anders). Weet niet welke versie ik het liefst heb... maar ik leg de plaat nu toch maar op... Hou van alletwee, denk ik.
Groetjes, Dreampoet ps: wie zingt het oorspronkelijke?
|
Had het gisteravond uitgeprint en de halve avond blijven lezen. Het is mooi, Cirkels, ik vind Herman van Veen niet briljant, maar zoveel van zijn werk ken ik niet, dus eigenlijk is dat oneerlijk. Kent iemand een tekst, of gedicht, hoe noem je zoiets, dat ik gewoon moet kennen, of gewoon iets dat mooi is?
Love |
![]() |
|
Suzanne neemt je mee
naar een bank aan het water duizend schepen gaan voorbij en toch wordt het maar niet later en je weet dat ze te gek is want daarom zit je naast haar en ze geeft je pepermuntjes want ze geeft je graag iets tastbaars en net als je haar wilt zeggen "ik kan jou geen liefde geven" komt heel de stad tot leven en hoor je meeuwen schreeuwen je hebt steeds van haar gehouden ... en je wilt wel met haar meegaan samen naar de overkant en je moet haar wel vertrouwen want ze houdt al jouw gedachten in haar hand...
||
![]() |
Citaat:
![]() Groetjes, Dreampoet ps: Suzanne neemt me mee..
|
ik voel met je mee, daarom hier de volgende golf:
-------------------------------------------------- En Jezus was een visser die het water zo vertrouwde dat hij zomaar over zee liep omdat hij had leren houden van de golven en de branding waarin niemand kan verdrinken / Hij zei: "als men blijft geloven kan de zwaarste steen niet zinken" maar de hemel ging pas open toen Zijn lichaam was gebroken en hoe Hij heeft geleden dat weet alleen die visser aan het kruis... en je wilt wel met Hem meegaan samen naar de overkant en je moet Hem wel vertrouwen want Hij houdt al jouw gedachten in Zijn hand... is het niet prachtig om zo tegen Jezus aan te kijken?
|
![]() |
jeetje wat ontzettend mooi, alle teksten trouwens...
ik wist wel dat hij goed was, wel eens een optreden van hem op tv gezien, toen was ik al een beetje betoverd, maar ben me er nooit verder in gaan verdiepen... heb meteen een paar nmrs gedownload prachtig die vertaling/tekst over cirkels, die vind ik de mooiste!
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|