Ik heb een nieuw topic voor je aangemaakt
Jij hebt zelf de relatie uitgemaakt omdat het voor jou al over was. Dat betekent natuurlijk ook dat je verder in het verwerkingsproces bent dan je ex. Als je je schuldig voelt, omdat je zo snel alweer verliefd wordt op een ander en daar een relatie mee kan/wil hebben: niet doen. Het heeft geen zin om je schuldig te voelen. Jij was al verder met verwerken, plus je bent nu weer een maand verder. Things happen.
Je moet voor jezelf nagaan of je nu alweer een relatie wilt. Vaak hou je het niet tegen en gebeurt het toch wel. De vaak gezegde zin "ik wil het rustig aan doen", gaat vaak niet eens op, omdat je zo verliefd bent dat je toch wel je gevoel volgt en niet je verstand.
Of je het aan je ex moet vertellen kan ik niet bepalen. Ik had zelf nadat het uitging helemaal geen contact meer met mijn ex, en dat wilde ik graag zo houden. In die situatie zou ik het niet verteld hebben. Maar als je nog vrienden bent met je ex, of je zit in dezelfde vriendengroep, dan is het vaak wel handig om het contact zo eerlijk mogelijk te houden. Dan zou ik het bijvoorbeeld weer wel vertellen