Een mogelijkheid is dat je spyware of een virus hebt dat toegang naar gekende anti-virussites blokkeert. Met wat geluk kan je dat ook zien op een HijackThis-logje.
En als dat niet het geval is, moet je eventueel proberen je hosts-file eens te bekijken met het kladblok (ik weet niet perfect waar dat bestand staat in Windows, maar kan je zelf normaal wel opzoeken), maar daarin moet je maar eens zoeken op grisoft of avg en als je iets kan vinden, haal je die regel daaruit.
Even wat uitleg over het hosts-bestand: dat dient om DNS een stapje voor te zijn, daarmee kan je een computer dus wijsmaken dat een bepaalde naam (bv. scholieren.com) iets helemaal anders is. Als je daarmee dus iets wilt blokkeren, is een gekende manier gewoon te herleiden naar 127.0.0.1 (dat is je eigen computer). Dus dat kan ook voor jezelf als een soort bescherming gezien worden, en verder is het wel iets handig om shortcuts te maken naar bepaalde computers vooral (ik moet hier soms op een server inloggen, in plaats van daarvan het IP-adres steeds in te geven of lange namen te gebruiken, geef ik die gewoon een korte naam in mijn hosts-bestand met het IP erbij en dan kan ik vanuit om het even welk programma die korte naam gebruiken).