Oud 25-11-2008, 12:48
Presia
Presia is offline
Zoals waarschijnlijk veel jonge meiden vraag ik me af hoe ik me het best kan opmaken.
Daarom is mijn vraag, wat is jullie make-up ritueel, welke producten gebruik je (incl. merken etc.) en hoe werkt het bij jullie? Het liefst wil ik foto's zien van de resultaten!

Dus;

Code:
De producten die ik gebruik:
Deze producten pas ik als volgt toe:
Wat zijn negatieve kanten aan jouw producten/ritueel?
Wat zijn positieve kanten aan jouw producten/ritueel?
Foto's: (evt. voor en na, als je durft, mag ook alleen na)
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 13:24
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
http://forum.scholieren.com/showthread.php?t=1718963 ... ?
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 13:58
Presia
Presia is offline
Nou ja, ik wilde er iets specifieker op ingaan. Met het voornaamste doel; duidelijke voorbeelden. Producten = Effect.
Bv. Maxfactor Eyeliner + L'oreal foundation 16u: Honey + Maxfactor Mascara = [Foto]
Met citaat reageren
Oud 25-11-2008, 17:08
zoemzoem
zoemzoem is offline
Misschien kun je gewoon een keertje naar de Bijenkorf oid gaan en je daar laten adviseren? Iedereen is anders, andere huid, andere vorm, dus wat ga je met die foto's doen?
Oud 25-11-2008, 19:44
Presia
Presia is offline
Been there, done that. Heel vaak.

En het is toch handig. Er zijn ook talloze filmpjes op Youtube, waarin wordt uitgelegd hoe je met bepaalde oogschaduw mooie effecten kan bereiken. Maar op deze manier kan het ook. Zo kun je wellicht ook je make-up creativiteit tonen.

Ik ben al van plan morgen wat batterijen voor mijn fotocamera te halen, zodat ik hier zelf iets kan posten (als ik de tijd heb). Om ook een aantal verschillende manieren te laten zien waarop ik mijzelf opmaak. (vooral extreme/aparte variaties)
Met citaat reageren
Oud 26-11-2008, 09:44
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
ik denk dat de meesten hier (cfr. ander topic) het motto hanteren: "less is more!"
de meesten hadden alleen een lijntje en wat mascara
denk niet dat je veel glamoureuze voor-en-na foto's zou vinden
Met citaat reageren
Oud 22-12-2008, 19:47
Rozemarijn92
Rozemarijn92 is offline
Ik maak me eig bijna nooit op, hooguit wat mascara en vaseline.
Dat poederen vind ik meestal zo jammer, dat zie je heel erg..
Met citaat reageren
Oud 23-12-2008, 11:38
SuperSanne
SuperSanne is offline
Ik doe meestal wel redelijk veel oogmake-up op, maar dat moet ook wel omdat ik een bril draag en je er anders niets van ziet. Bijna alles is huismerk van Miss Etam. Op hun lippenstift na is het heel fijn spul wat niet duur is en lang blijft zitten. Hun lippenstift is ook wel goed, maar heeft naar mijn idee de neiging om snel uit het houdertje te vallen. Dan moet je dus met een kwastje gaan rotzooien en dat is niet handig.

Etos lippenstift

Etos oogschaduw, potlood e.d.

Etos (volume) mascara:
Oud 31-12-2008, 13:31
Stuiterbal88
Stuiterbal88 is offline
ik doe altijd alleen mascara en oogpotlood op.... en af en toe een klein beetje foundation....
maar meer heb ik niet eens. ik gebruik ook geen lippenstift... wel lipgloss
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 13:12
coopergirl
coopergirl is offline
Foto hmmm... Zonder foto dan maar: mascara van l'oreal.. Ik zweer bij deze mascara
.

En onderstaande type lippenstift van Max Factor (wel een andere kleur, )
.

Tegenwoordig gebruik ik bijna nooit foundation meer, maar als ik het gebruik, is het deze.. Makkelijk met een sponsje aan te brengen en geeft een egaal effect:

Verder ben ik niet heel erg merkentrouw.. Zolang het oogpotlood maar uit 'kohl' bestaat, en de oogschaduw lang stand houd (meestal iets van Manhatten oid).
Hoe je je het beste kunt opmaken... Door het vaak te doen, krijg je de handigheid er snel in, en is je vloeibare eyeliner binnen korte tijd kaarsrecht en je oogschaduw goed aangebracht.. Enz.. Gewoon experimenteren met kleuren/ soorten make-up!

Laatst gewijzigd op 01-01-2009 om 13:17.
Met citaat reageren
Oud 01-01-2009, 19:02
marrel
marrel is offline
Ik gebruik lang niet altijd makeup. Als ik het wel doe gebruik ik mascara van een willekeurig lifest niet te duur merk, en dan vaak ook nog wel wat foundation (van etos) en een beetje poeder eroverheen maar wel maar heel dun allemaal. Op m'n lippen soms wat gloss, soms alleen wat vasaline
Oud 02-01-2009, 20:18
Verwijderd
Oogrotzooi heb ik bijna nooit, mijn ogen zijn erg gevoelig en die gaan dan meteen jeuken. Ik had ooit een heel fijn oogpotlood waarbij ik nergens last van had, maar dat hebben ze niet meer. Tegenwoordig maak ik me eigenlijk bijna nooit meer op, alleen bij feestjes of iets, simpelweg omdat ik 'smorgens het geduld niet heb om te priegelen met make-up. Ik heb wel altijd lipstick of lipgloss op. Van Etos huismerk heb je een hele fijne lipspul dat uit twee delen bestaat, een voor de kleur en een voor de glos. Die kleur blijft de hele dag zitten zodat je alleen af en toe de glos kan aanvullen.

Mensen tips voor oogschaduw en mascara voor zeer gevoelige ogen? Welke is goed?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 21:15
Beautyyx
Beautyyx is offline
zoals je zelf al zei: youtube, kijk eens bij beautygloss : http://nl.youtube.com/user/beautygloss
of haar eigen site: http://www.beautygloss.nl

ik zelf kan er wel inspiratie uithalen etc.
maar het is goed om je te laten adviseren in winkels,
zodat ze je huid zien en goed advies kunnen geven!
ik moet dat zelf ook nog laten doen hoor ..

maar ik ken weet wel goeie producten bij de douglas bijv. heb je egt veel,
ik hou erg veel van Chanel, Dior, Mac, erg duure merk dus.
tog blijft Helena Rubinstein mijn favo! ( ook dure kant. )
maar dat zijn egt goeie die lang & goed blijven zitten. er zijn ook goedkope
merken ook erg goed

Kijk gewoon rond laat je adviseren dat is en blijft lijkt mij het beste!

ps: ik zal kijken of ik ook foto's kan maken van mijn beauty stuff dingen ;p
Met citaat reageren
Oud 21-01-2009, 21:21
Beautyyx
Beautyyx is offline
Citaat:
Oogrotzooi heb ik bijna nooit, mijn ogen zijn erg gevoelig en die gaan dan meteen jeuken. Ik had ooit een heel fijn oogpotlood waarbij ik nergens last van had, maar dat hebben ze niet meer. Tegenwoordig maak ik me eigenlijk bijna nooit meer op, alleen bij feestjes of iets, simpelweg omdat ik 'smorgens het geduld niet heb om te priegelen met make-up. Ik heb wel altijd lipstick of lipgloss op. Van Etos huismerk heb je een hele fijne lipspul dat uit twee delen bestaat, een voor de kleur en een voor de glos. Die kleur blijft de hele dag zitten zodat je alleen af en toe de glos kan aanvullen.

Mensen tips voor oogschaduw en mascara voor zeer gevoelige ogen? Welke is goed?
Ik had in het begin ook last..
Gebruik eens die van Nivea , weet niet of ze er nog zijn vraag er naar of kijk zelf,
ik heb het gekregen van een vriendin het werkt goed ik doe er erg lang mee!
Met deze mascare heb ik nooit last gehad enz. laat je ook eens adviseren
Als ik meer weet laat ik het je wel horen, mijn ogen zijn ook soms tegen mascara ...
Met citaat reageren
Oud 24-01-2009, 15:58
MusicSmurf
MusicSmurf is offline
Zelf gebruik ik echt zelden make-up. Een enkele keer gebruik ik een kohl-potloodje van het merk Gosh om een lijntje te zetten. En ik zet die meestal alleen onder...
Meer in dit geval is youtube inderdaad je beste vriendje..
Oud 24-01-2009, 19:00
gurl19
gurl19 is offline
Ik gebruik potlood van oriflame, die blijft er goed zitten. Mijn oogschaduw is van Bourjois. Ik koop wel altijd goedkope mascara. Van kruidvathuismerk, essence ( dacht ik) Ik heb het gevoel dat die goedkopere mascara beter te verwijderen zijn, en dat dat beter is voor mijn ogen omdat ik lenzen draag.
Met citaat reageren
Oud 25-01-2009, 19:54
Verwijderd
koop proefdiervrij!

belachelijk hoeveel makeup er per jaar weer bij wordt gemaakt en bedacht.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten