als je maar een paar dagen gaat, is het vliegtuig de beste optie. trein is niet per se goedkoper en duurt veel langer. voor een paar tientjes ben je wel in Engeland. (mocht je met Easyjet of zo op een vliegveld als Gatwick komen, dan kun je voor 8 pond of zo een bus pakken naar het centrum; trein vanaf het vliegveld kost iets van 20 pond )
overnachtingen zijn niet goedkoop, maar ik zou een leuk hostel zoeken. een goed hostel is net zo duur als een slecht hotel en je mist vaak alleen het ontbijt (dat toch veel gezelliger is om ergens in de stad te nuttigen).
het mooie aan Londen is dat alle musea (tenminste voor zover ik weet) gratis zijn
verder is een stadswandeling langs het Paleis (niet te veel van verwachten

), de Tower, Westminster Abbey en dat soort toeristenplekjes zeker een (mid)dag waard.
ben er pas twee keer geweest maar is echt een mooie stad als je even door de hedendaagse drukte heen kunt kijken en je voor kunt stellen dat het eeuwenlang zo'n beetje het centrum van de wereld was. heel historisch. bereid je echter ook voor op een grootstedelijke instelling die we in nederland niet kennen. mensen met haast lopen het liefst door je heen
voor musicals kun je volgens mij beter op tijd reserveren (als je een grote voorstelling wil bezoeken). soms zijn er leuke aanbiedingen voor studenten (weet niet of dit voor niet-Engelsen geldt eigenlijk).