Oud 01-02-2009, 22:09
whodoyouthink?
whodoyouthink? is offline
ik vind nu dus al een lange tijd ( de maanden zijn niet op je handen te tellen...) iemand heel erg leuk. Natuurlijk niet de hele tijd even verliefd maar steeds komt het weer terug. In het begin heb ik wel geprobeerd maar toen kwam er uit dat ze niet geïnteresseerd was (meer dan een jaar geleden), nu zijn we goede vrienden. Ik wil eigenlijk graag wat met haar maar ik ben wel bang dat ze dat niet wil en dat het dan de hele vriendschap verknald. Eigenlijk is dat wat ik absoluut niet wil.

ik weet nu bijna zeker dat ze mij (of iemand anders) niet leuk vind. Ze vind niet snel iemand leuk en doet niet snel "gekke dingen". Misschien kan ik haar mij leuk laten vinden, maar dan is er altijd de kans dat ik geen kans krijg en dat de vriendschap dan niet meer hetzelfde zal zijn.

wat te doen? rustig toch proberen of juist de gevoelens totaal negeren (wat moeilijk is).

Thx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-02-2009, 03:25
TheConfidant
TheConfidant is offline
Deze situatie gaat nergens naartoe en het is een hopeloze zaak. Als zij je toen niet leuk vond was daar toen een reden voor. Als ze jou nu niet leuk vindt, is daar ook nu een reden voor. Kan dezelfde zijn; kan een andere zijn. Wat het ook moge zijn, het staat in de weg en jij moet het verhelpen indien mogelijk.

Ik denk dat je haar vriend bent gebleven omdat je dacht 'ach, het is beter dan niets' en niet omdat je om haar geeft als vriend. Nou ja, laat ik het zo zeggen: je wil niet enkel een vriend zijn, maar haar vriend.

Kortom, als jij nu 'rustig gaat proberen' (wat dat dan ook mag zijn) gaat dat niet lukken - want zij voelt niets voor je en zal ze wellicht het vertrouwen in je verliezen omdat je haar dus toch voor hebt lopen liegen dit afgelopen jaar. Ze dacht dat je er wel overheen was. Of ze weet het stiekem natuurlijk gewoon wel (intuïtie) en weet niet goed ermee om te gaan. Of ze we weet het en vindt het geweldig om iemand als jij rond haar te hebben die haar leuk vindt.
Als je het 'vlug' gaat proberen, recht voor z'n raap, heb je gelijk een duidelijk antwoord. Maar dat antwoord heb je eigenlijk nu ook al: nee.

Die vriendschap die je hebt, tja.. daar blijft niks van over. Maar laten we eerlijk zijn: die vriendschap is nu toch al niet de vriendschap die zij waarschijnlijk denkt dat het is. Zij denkt misschien dat wat in het verleden is gebeurd, is gebeurd en voorbij is. Maar jij niet, want jij bent verliefd. Dus die vriendschap van jouw kant is eigenlijk een leugen om gewoon dicht bij haar te zijn.

Je kunt het dus proberen en 'nee' te horen krijgen, de vriendschap tot een einde brengen en uit elkaar gaan.
Of je kunt gelijk het contact verminderen/verbreken.

Vervolgens zou je je kunnen richten op je eigen leven, jezelf verbeteren en ontplooien als persoon en dan eventueel weer contact met haar opnemen opdat zij dan kan zien hoe leuk jij bent geworden! En dan kun je het weer proberen. Mocht je ook echt leuker bent geworden,maak je weer kans. Maar ja, bij dat 'leuker worden' en 'ontplooien' zul je merken dat zij niet de enige vrouw ter wereld is, dus misschien wil je haar dan helemaal niet meer. Of je wacht gewoon nog een tijdje, want deze verliefdheid gaat toch voorbij omdat het maar één kant opgaat.
Oud 02-02-2009, 13:00
WolterB
WolterB is offline
Ze heeft aangegeven je niet leuk te vinden. Als je zin hebt om de vriendschap die je nu hebt op het spel te zetten, ga je gang. Maar de kans op succes lijkt me klein.
Oud 02-02-2009, 13:50
Verwijderd
Jij moet nu beslissen: Niets doen met de gevoelens, ze over laten gaan en een goede vriendschap behouden of haar vertellen over je gevoelens en de (grote) kans lopen dat de vriendschap naar de klote gaat.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 16:40
whodoyouthink?
whodoyouthink? is offline
Misschien was ik wat negatief over de situatie gisteren, misschien probeer ik nu het antwoord wat ik kreeg te veranderen omdat ik het niet wil horen.

We gaan erg goed met elkaar om en doen dingen die ander zien als "flirten" of "daten". Beide zijn we nog "groentjes" en hebben geen echte relatie gehad en ze is nogal onzeker, vooral op het gebied van liefde. Onze relatie (als in de vriendschappelijke zin) is in dat jaar ook heel erg veranderd.

maar uit de reacties blijkt dus dat ik gewoon niks moet doen want de vriendschap zou kapot gaan als ik dat wel doe.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 22:44
MartinV
MartinV is offline
Blijf gewoon vrienden met er als je dat wilt, en mocht zij jou nog leuk gaan vinden dan moet dat vanzelf blijken. Gaat ze bijvoorbeeld in op kleine flirts die je maakt, etc. Maarja het is zo niet te beoordelen of die kans er in zit, ze zegt van niet dus lijkt de kans erg klein.

Als je het niet aankan om alleen vrienden te zijn kun je ook contact minderen, maar dan zal zij zich misschien afvragen wat er aan de hand is. Een onbeantwoorde liefde is altijd moeilijk, maar houd jezelf niet voor de gek.

Ga verder met je eigen leven, aangezien jij haar leuk vindt doet er eigenlijk weinig meer toe welke rol zij daar in speelt daar ze te kennen gegeven heeft dat ze je niet op die manier leuk vindt.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten