Oud 01-02-2009, 12:15
fib
fib is offline
Ik heb deze week gaatjes in mijn oren laten prikken. Het is de bedoeling dat ik mijn zweerknopjes 6 weken niet uit doe. Ik hoor tegenstrijdige verhalen over het verzorgen van de gaatjes in je oren.
- Knopjes wel of niet draaien?
- Knopjes wel of niet schoonmaken/ontsmetten? (dus uit je oor halen)
- Je gaatjes wel of niet behandelen met ontsmettingsmiddel? (druppelen)
Oud 01-02-2009, 12:23
wup
wup is offline
Wel draaien, er niet uithalen. Ik ontsmette ze altijd met alcohol.. dat ging prima ( prikt wel, maar dat vond ik zelf altijd wel lekker). Beetje op een wattenstaafje en dan erop. Maar dat andere spul is ook goed, mar ben de naam kwijt. Klein potje. En die 6 weken een beetje in de gaten houden. Als het dan nog niet goed voelt, lekker oorbellen laten zitten nog. Dat voel je wel aan.

Succes
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 12:25
Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik neem aan dat je hier net zo goed tegenstrijdige reacties te horen krijgt

Maar goed, ik zou wel draaien, wel sterilon oid gebruiken, dus wel ontsmetten, maar de knopjes niet uit je oor halen, voor je ze terug hebt kunnen prutsen, groeien ze alweer dicht.
Oud 01-02-2009, 12:30
Verwijderd
Ik smeerde ze in het begin altijd goed in met sterilon, dan beetje draaien (snap niet waarom dat niet zou mogen?) en een beetje dat klemmetje iets naar achteren doen en 't knopje dus wat door het gaatje heen bewegen. Na twee of drie weken haalde ik die knopjes er gewoon uit, maakt makkelijker schoon, kun je de knopjes zelf ook goed ontsmetten.
En na die zes weken moet je er wel voor zorgen dat je regelmatig even een oorbel in doet, anders groeit 't snel dicht. Na een tijdje groeit 't minder snel dicht, dus dan heeft dat niet meer Maar ik doe er zelf gewoon af en toe even snel iets in, zodat 't gaatje open blijft.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 12:32
wup
wup is offline
ja, sterilon heette het!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 12:45
Verwijderd
Ik zou er gewoon regelmatig sterilon op doen, aan de voor- en achterkant van je oorlel zeg maar. En elke dag even draaien (volgens mij groeien ze anders vast en krijg je ze niet meer uit na die 6 weken). Door dat draaien komt de sterilon ook wel een beetje in het gaatje. Daarnaast zou ik ze iets langer als 6 weken laten zitten, heb ik toendertijd zelf ook gedaan.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 12:51
Balance
Balance is offline
Wat de meesten al zeggen. Wel draaien, wel sterilon druppelen, niet eruit halen.
Oud 01-02-2009, 14:16
fib
fib is offline
Kan iemand onderbouwen waarom je wél moet draaien?

Wél draaien klinkt niet zo logisch. Het wondje moet herstellen. Bij het draaien van het zweerklopje geef je je huis geen tijd om zich te herstellen. HEt zweerknopje is van chirurisch staal dus het groeit niet vast.
Oud 01-02-2009, 15:16
Verwijderd
Citaat:

Wél draaien klinkt niet zo logisch. Het wondje moet herstellen. Bij het draaien van het zweerklopje geef je je huis geen tijd om zich te herstellen. HEt zweerknopje is van chirurisch staal dus het groeit niet vast.
Toch kan ie vastgroeien, ondanks het chirurgisch staal.

Ik had idd sterilon voor mijn oorbellen, en voor mijn piercing calendulan spray, dat was echt een schot in de roos, want dat ontsmet en zorgt er gelijk voor dat je wondje goed heelt.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 15:25
coopergirl
coopergirl is offline
Volgens mij is sterilon alweer achterhaald? Ik heb iig mijn 17 oor-gaatjes nooit behandeld met alcohol of andere toestanden, zonder daar nadelige effecten van te hebben ondervonden.
Oud 01-02-2009, 17:33
Verwijderd
zoutoplossing doet t ook prima en is minder agressief... en draaien enzo hoeft niet als je m goed schoonhoud
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 17:43
Verwijderd
Citaat:

Ik kreeg 't met draaien veel makkelijker schoon.

Citaat:
zoutoplossing doet t ook prima en is minder agressief... en draaien enzo hoeft niet als je m goed schoonhoud
Dat was bij mij dus het 'probleem'; als ik niet zou draaien, kreeg ik 't gewoon niet goed schoon (dan krijg je dat stukje achter 't klemmetje en achter 't knopje nooit écht schoon, terwijl als je een beetje draait, je overal bij kan).
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 18:02
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb allebei de keren dat ik gaatjes liet schieten wel gedraaid (en vooral in het begin goed draaien want anders groeien ze echt vast), wel elke dag met sterilon schoongemaakt (voor en achterkant) maar ze er niet uitgehaald voor die zes weken om zijn. Je gaatjes zijn dan nog niet goed genezen dus je krijgt je oorbellen er echt heel lastig weer terug in. Bij m'n eerste twee gaatjes heb ik echt veel probloblemen gehad met ontsteken en had ik echt soms hele bulten met pus in m'n oor en dat terwijl ik toen heel strikt alle regels op volgde. Bij m'n tweede gaatjes ben ik er wat relaxter in geworden, heb ik me niet zo druk overgemaakt maar het wel heel netjes schoon gehouden (maar ik ben wel gaan zwemmen enzo, niet gelijk de eerste week maar wel de eerste maand) en toen heb ik er eigenlijk heel weinig/geen problemen mee gehad.
Oud 01-02-2009, 20:19
Verwijderd
Citaat:
Ik kreeg 't met draaien veel makkelijker schoon.

Dat was bij mij dus het 'probleem'; als ik niet zou draaien, kreeg ik 't gewoon niet goed schoon (dan krijg je dat stukje achter 't klemmetje en achter 't knopje nooit écht schoon, terwijl als je een beetje draait, je overal bij kan).
wattestaafje doet wonderen
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 20:23
marrel
marrel is offline
Ik heb netjes gedraait omdat dat moest van de mevrouw en heb er nooit last van gehad iig, of ik er voordeel bij heb gehad dat weet ik ook niet. In laten zitten lijkt me wel, bij mij groeide ze zelfs na die 6 weken nog redelijk makkelijk dicht en je moet je lichaam wel ff de kans geven te helen.
Sterion heb ik de eerste 2 keer wel mee gedruppeld (ook omdat men dat zei) en daarna niet meer omdat ik een beetje vermoede dat ik er allergisch voor was en toen gebeurde er ook niks raars. Heb toen wel af en toe ontsmet met groene zeep alst wat ging ontsteken.
Oud 01-02-2009, 22:54
Verwijderd
Citaat:
wattestaafje doet wonderen
Dan kom ik nog steeds niet fatsoenlijk achter dat klemmetje en knopje hoor. Met een beetje gedraai en 't losser doen van dat klemmetje lukt 't altijd prima, dus waarom zou ik m'n best gaan doen om dat ding zoveel mogelijk op z'n plek te houden als dat gewoon moeilijker is?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 14:43
Verwijderd
Citaat:
........maar ik ben wel gaan zwemmen enzo, niet gelijk de eerste week maar wel de eerste maand) en toen heb ik er eigenlijk heel weinig/geen problemen mee gehad.

- hihi, ik ben meteen na het schieten gaan zwemmen, geen problemen mee gehad hoor.
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 15:41
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Ik zou er gewoon regelmatig sterilon op doen, aan de voor- en achterkant van je oorlel zeg maar. En elke dag even draaien (volgens mij groeien ze anders vast en krijg je ze niet meer uit na die 6 weken). Door dat draaien komt de sterilon ook wel een beetje in het gaatje. Daarnaast zou ik ze iets langer als 6 weken laten zitten, heb ik toendertijd zelf ook gedaan.
Helemaal mee eens, dit heb ik zelf destijds ook gedaan

Maar ik heb gaatjes laten schieten toen ik een jaar of 7 was, dus het is alweer een tijdje geleden. Nu kan ik makkelijk maanden geen oorbellen in doen en mijn gaatjes groeien niet dicht. Als ik jou was zou ik na die zes weken nog steeds altijd oorbellen in houden (wisselen kan wel natuurlijk), weet niet hoe snel het daarna weer dichtgroeit (of dat een dag, dagen of weken duurt).
Oud 02-02-2009, 15:48
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Tegen mij hebben ze toen gezegd dat je minstens een jaar altijd oorbellen in moet doen omdat je gaatjes anders bijvoorbeeld in een nacht dicht kunnen groeien.
Oud 02-02-2009, 16:00
fairytail
fairytail is offline
je moet je gaatjes goed blijven verzorgen en er wel een aantal weken in laten zit anders groeien ze dicht. goed schoon blijven maken en er sterilon opdoen dat ontsmet en helpt tegen ontstekingen als je dit doet is er niks aan de hand.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten