Oud 12-02-2009, 17:13
Viss3r
Viss3r is offline
Hoi!
Ik ben Claire eerstejaars Media en Cultuur student.
Voor het vak Mediarepertoire in context ben ik opzoek naar scenes waarin mensen 'onopvallend fruit eten'.
Hiermee bedoel ik; 'je mag het natuurlijk wel zien gebeuren, maar het mag niet de voornaamste handeling in de scene zijn.'
Bijv iemand eet een appel terwijl hij/zij onderweg is en op straat loopt. Iemand die tijdens het telefoneren druiven eet.
Dit mag in media producten zijn als film, tv en games.
Het liefste zo divers mogelijk bijv; stomme films, film uit diverse landen, videoclips, series, soaps en tv programma's(bijv. ook als floortje dessing een appel eet op de achtergrond)
Ik heb al wat scenes gevonden, maar ik moet er 24.

Kunnen jullie me helpen?
Alle relevante suggesties zijn meer dan welkom!
Alvast bedankt,
Groeten Claire
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-02-2009, 17:40
Balance
Balance is offline
Ik heb de topictitel even wat duidelijker gemaakt

Verder zal ik eens nadenken (en opletten) of ik iets voor je zie.
Oud 12-02-2009, 20:25
zoemzoem
zoemzoem is offline
Brad Pitt eet een appel in Oceans 11 als hij aan het eind van de film George Clooney uit de gevangenis haalt.
Oud 12-02-2009, 20:33
Calyx
Calyx is offline
In de soap Onderweg naar Morgen eet Tess een banaan in haar pauze terwijl ze praat met Marnix haar collega arts.
(Even opgezocht: Aflevering van gisteren, zie uitzendinggemist.nl, ongeveer in het midden van de uitzending)
Oud 12-02-2009, 20:40
JanDeVries
JanDeVries is offline
Ik zag net House een appel eten

Tering trouwens, wat voor nepstudie doe je dan als je dit soort opdrachten krijgt.
Oud 12-02-2009, 20:47
Viss3r
Viss3r is offline
Citaat:
Ik zag net House een appel eten

Tering trouwens, wat voor nepstudie doe je dan als je dit soort opdrachten krijgt.
Thanks zoem zoem en calyx!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 21:06
AzN
AzN is offline
In Lolita (die van 1997) zie je Dolores Haze (Lolita) in verschillende scènes 'n banaan eten.
Oud 12-02-2009, 21:11
ganralph
ganralph is offline
in de film Cool! (Theo van Gogh) eet Johnny de Mol ongeveer de hele film lang appels (in mijn herinnering althans)
Oud 12-02-2009, 21:13
Viss3r
Viss3r is offline
Citaat:
in de film Cool! (Theo van Gogh) eet Johnny de Mol ongeveer de hele film lang appels (in mijn herinnering althans)
Thanks Azn en ganralph!
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 21:57
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
als je wist welk vak ze daar gaven vóór ze dit vak bedachten, zou je niet zo negatief zijn

welke films heb je trouwens al?
Oud 12-02-2009, 22:08
Vinniebar
Vinniebar is offline
In Saving Private Ryan eet iemand een appel ofzo dacht ik...
Weet niet precies meer
Met citaat reageren
Oud 12-02-2009, 22:30
McGrijns
McGrijns is offline
In fightclub eet brad pitt volgens mij ook een appel in dat huis van hem.
Oud 13-02-2009, 00:41
Verwijderd
Citaat:
Hoi!
Ik ben Claire eerstejaars Media en Cultuur student.
Voor het vak Mediarepertoire in context ben ik opzoek naar scenes waarin *blaaa*
Is het weer die tijd van het jaar? Het blijft een domme opdracht.

Hm, in The Godfather pelt Vito een sinaasappel en stopt hem in zijn mond om zijn kleinzoon te doen schrikken.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 08:20
Viss3r
Viss3r is offline
Citaat:
als je wist welk vak ze daar gaven vóór ze dit vak bedachten, zou je niet zo negatief zijn

-Brad Pitt eet een appel in Oceans 11 als hij aan het eind van de film George Clooney uit de gevangenis haalt.
-In de soap Onderweg naar Morgen eet Tess een banaan in haar pauze terwijl ze praat met Marnix haar collega arts.
(Even opgezocht: Aflevering van gisteren, zie uitzendinggemist.nl, ongeveer in het midden van de uitzending)
-Zijn ze in 'The Cook. The Thief, His Wife And Her Lover' niet fruit aan het eten tijdens de sex?
Anyway die hele film speelt zich zowat af in een restaurant dus daar zal ongetwijfeld iets in zitten.
-Bij the godfather. Elk moment waar fruit in voor komt gebeurt er iets spannends ofzo. las ik ergens
-lord of the rings - the fellowship of the ring
Als aragon met pipping /merry/frodo/sam naar de wachttoren amon sul gaat
-into the wild
-Iedere keer als er een moordaanslag is, zijn er ook sinaasappels in de buurt. Dit komt ook vaak terug in the Sopranos.
-In Lolita (die van 1997) zie je Dolores Haze (Lolita) in verschillende scènes 'n banaan eten.
-in de film Cool! (Theo van Gogh) eet Johnny de Mol ongeveer de hele film lang appels (in mijn herinnering althans)
-In de serie Life eet het hoofdpersonage ook steeds fruit en vooral aparte exotische soorten.
-Hm, in The Godfather pelt Vito een sinaasappel en stopt hem in zijn mond om zijn kleinzoon te doen schrikken.
-In fightclub eet brad pitt volgens mij ook een appel in dat huis van hem.

ganralph ->Dit is wat ik tot nu toe heb!
Ben ook nog druk op zoek naar het motief in tekenfilms games en oude films.

Wil iedereen alvast heel erg bedanken!

Laatst gewijzigd op 13-02-2009 om 08:25.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 08:23
Verwijderd
Citaat:

Welk vak was dat dan?

Ontopic, volgens mij eet de hoofdpersoon van Stranger Than Fiction een appel als hij in het begin op weg is naar de bushalte.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 08:40
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Welk vak was dat dan?
cultuur en samenleving, van dhr. Bram Kempers.
zelfs in een heel groot perspectief mistte dat vak nog enige nuttige connectie met media en cultuur.

niw, ontopic: in de BBC-miniserie Gormenghast (ik geloof afl. 1) eet hoofdpersonage Steerpike een peer. (sowieso een leuke serie om eens te kijken )
Oud 13-02-2009, 08:58
Viss3r
Viss3r is offline
Citaat:
cultuur en samenleving, van dhr. Bram Kempers.
zelfs in een heel groot perspectief mistte dat vak nog enige nuttige connectie met media en cultuur.

niw, ontopic: in de BBC-miniserie Gormenghast (ik geloof afl. 1) eet hoofdpersonage Steerpike een peer. (sowieso een leuke serie om eens te kijken )
Ik heb niet dhr. Bram Kempers, maar vindt het wel een lastige opdracht. Alle tips zijn zo handig komt er wat structuur in het kijken van de fragmenten/ films anders kijk je alles voor niets. Kost wel teveel tijd deze opdracht, maar goed anyway THANKS!!!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 09:13
ganralph
ganralph is offline
Ratatouille bij de tekenfilms? (weet het niet zeker hoor)

nog een tip waar ik even geen concreet voorbeeld bij heb: olijven zijn ook fruit. denk aan mensen die de olijf van hun cocktail opeten... gebeurt vaak heel onopvallend
Oud 13-02-2009, 09:28
*amélie*
*amélie* is offline
in La Meglio Gioventu eet Nicola (psychiater) een bloedsinaasappel terwijl een gesprek heeft met een cliente.
Oud 13-02-2009, 13:04
Viss3r
Viss3r is offline
Citaat:
in La Meglio Gioventu eet Nicola (psychiater) een bloedsinaasappel terwijl een gesprek heeft met een cliente.
Amélie BEDANKT!
Met citaat reageren
Oud 13-02-2009, 13:46
Sortjuh
Sortjuh is offline
Je zoekt ook tekenfilms toch? Voldoet anime daar aan? In de anime Death Note wordt er regelmatig een appel gegeten door Ryuk.
Oud 13-02-2009, 16:42
zoemzoem
zoemzoem is offline
in the lion king neemt rafiki (die aap) een hap van een soort vrucht (vraag me niet welke) om vervolgens met het sap de manen van simba in te tekenen
Oud 13-02-2009, 17:37
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik heb niet dhr. Bram Kempers, maar vindt het wel een lastige opdracht. Alle tips zijn zo handig komt er wat structuur in het kijken van de fragmenten/ films anders kijk je alles voor niets. Kost wel teveel tijd deze opdracht, maar goed anyway THANKS!!!
Kijk jij ook daadwerkelijk alles? Dat hoeft toch helemaal niet. Volgens mij wordt er niet eens van je verwacht dat je alle vijfentwintig voorbeelden zelf gezien hebt; je mag ook een betrouwbare bron gebruiken. Althans, toen ik het vak deed.

En het is inderdaad een heel rare, overbodige opdracht. Ik snap niet wat ze ermee willen.
Oud 13-02-2009, 17:58
*oma*
*oma* is offline
Aladdin neemt een hap van een appel op de markt geloof ik (de Disney film) oh en Sneeuwitje natuurlijk ook, maar dat telt zeker niet.
Oud 13-02-2009, 18:17
HenkMul
HenkMul is offline
Volgens mij werkt je motief voor geen ene meter. Wat wil je er mee aanvangen? In zoveel films wordt er eten - en ja, ook fruit - verorberd. De onopvallende act van het eten is zooo nietszeggend.

Dit vak is voor mij overigens de hoofdreden dat ik de studie nooit meer serieus zal kunnen nemen.
Oud 13-02-2009, 23:57
Dexter_M
Dexter_M is offline
Lost seizoen 1 aflevering 1, op het eind zit Locke op het strand en mandarijn te eten
Met citaat reageren
Oud 14-02-2009, 12:14
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
En het is inderdaad een heel rare, overbodige opdracht. Ik snap niet wat ze ermee willen.
je analytische kwaliteiten aanwakkeren oid. ik weet in welke vorm het vak nu gegeven wordt (heb het zelf nooit gehad, maar al veel over gehoord de afgelopen jaren). maar ik vond het best aardig klinken.

(en ja, het is een voltijdstudie, dus 40 uur per week, ofwel 1600 uur per jaar moet je er aan besteden )
Oud 14-02-2009, 12:20
Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Aladdin neemt een hap van een appel op de markt geloof ik (de Disney film) oh en Sneeuwitje natuurlijk ook, maar dat telt zeker niet.
Ohja Disney! Doet me denken aan Mowgli die zo'n banaan in zo'n mond krijgt geduwd door zo'n aap in The Jungle Book. Alhoewel dat vast niet mag, omdat het volgens mij wel de voornaamste handeling was in de scene.

Edit: dit dus. Maar hij eet vast ook we onopvallend een banaan in de film.
&
Oud 16-02-2009, 14:43
Viss3r
Viss3r is offline
Great! Ik ga vooruit, suggesties zijn nog steeds welkom!
Met citaat reageren
Oud 17-02-2009, 17:13
DanielC
DanielC is offline
Gister zag ik Billy Wilder's Ace in the Hole, ergens in de 33e minuut eet de man die de boor bedient een appel. Op dat moment bedient hij de boor niet, hij is aan het praten met Chuck Tatum en terwijl ze praten eet hij een appeltje.
Oud 23-02-2009, 11:54
Viss3r
Viss3r is offline
....
Met citaat reageren
Oud 23-02-2009, 12:08
Vinniebar
Vinniebar is offline
Citaat:
....
?
Met citaat reageren