Oud 01-02-2009, 19:59
Gessie
Gessie is offline
Hallo,

Het onderwerp zegt het al: Zijn er Engelse middelbare scholen in Nederland? Een vriendin van mij komt vanuit een Engels sprekend land naar Nederland, en het zou fijn zijn als ze zonder Nederlands te leren al kan gaan studeren.

Een tweede vraag: Hoe moeilijk zou het ongeveer zijn voor haar om een baan te vinden indien het bovenstaande niet mogelijk is?

Met vriendelijke groeten,
Gessie
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2009, 20:53
Mara
Mara is offline
Gaat ze nu naar de middelbare school of naar een universiteit (aangezien je 't over 'studeren' hebt)?
Met citaat reageren
Oud 01-02-2009, 21:18
Nona
Nona is offline
Middelbare scholen zijn er zat. Ik weet niet waar ze allemaal zitten, maar ik ken in ieder geval twee mensen die Engels gesproken en geschreven hebben op de middelbare school (één keer Hilversum en één keer Dordrecht). En ze zullen niet de enige zijn. Kijk gewoon eens goed rond op internet. Ik weet niet hoe die scholen heten, maar dat zou handig zijn met het invoeren van zoektermen.

Verder, over een baan: het ligt eraan wat je wilt gaan doen. Wil je de wetenschap in, dan is het geen probleem. De meeste wetenschappelijke stukken zijn in het Engels, en een beetje academicus spreekt vloeiend Engels. Verder weet ik het niet zo. Maar reken erop dat je vriendin snel genoeg Nederlands leert als ze nu eenmaal in Nederland woont.
Oud 01-02-2009, 21:22
xsabientjuh
xsabientjuh is offline
Op mijn school,en ook nog een aantal andere scholen is het mogelijk om tweetalig onderwijs te volgen, dan krijg je in de onderbouw vrijwel al je vakken in het Engels(op Nederlands, de andere talen en nog een vak na),ik weet niet in welke klas ze zit,maar als ze nog in de onderbouw zit is dit misschien wel wat voor haar we hebben hier ook weleens een tijdje een Amerikaans meisje gehad dat tijdelijk in nederland woonde en hier tweetalig onderwijs volgte.
Verder zijn er ook nog internationale scholen in de grote steden, onderandere in Den Haag en op de universiteit zijn er zat studies in het Engels.
Bedoel je met een baan trouwens een bijbaantje of echt een baan voor na je studie?
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 14:43
honkballertje
honkballertje is offline
Als het voor de middelbare school is is er inderdaad 1 in Hilversum. Volgens mij is dat helemaal engels. Daar zitten ook veel kinderen op die uit Amerika enzo komen (heb ik me laten vertellen) dus er zijn er daar heel veel uit andere landen. Maar 25% ofzo is daar volgens mij nederlands de rest komt uit landen waar ze engels spreken
Met citaat reageren
Oud 02-02-2009, 20:06
Verwijderd
Je hebt een aantal internationale scholen in Nederland.

http://www.sio.nl/listofschools.html
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 17:53
Gessie
Gessie is offline
Bedankt voor de reacties!

Ik zou graag nog meer willen weten over het vinden van een baan (dus voor een scholier (15 om precies te zijn) die geen NL spreekt).

Citaat:
Gaat ze nu naar de middelbare school of naar een universiteit (aangezien je 't over 'studeren' hebt)?
Middelbare school.

Citaat:
Bedoel je met een baan trouwens een bijbaantje of echt een baan voor na je studie?
Een tijdelijke baan om tijd op te vullen en geld te verdienen totdat haar Nederlands goed genoeg is voor de middelbare school.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2009, 18:37
xsabientjuh
xsabientjuh is offline
Ik denk dat je voor iets als vakkenvullen geen Nederlands hoeft te spreken...de tuinbouw is ook een optie...verder zou ik het niet weten
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 14:46
honkballertje
honkballertje is offline
Citaat:
Bedankt voor de reacties!

Ik zou graag nog meer willen weten over het vinden van een baan (dus voor een scholier (15 om precies te zijn) die geen NL spreekt).

Middelbare school.

Een tijdelijke baan om tijd op te vullen en geld te verdienen totdat haar Nederlands goed genoeg is voor de middelbare school.
voor een baan weet ik niet precies maar als je naar zo n internationale school gaat hoef je geen nederlands te spreken. het wordt alleen zodra hij/zij daar van die school af is belangrijk om wel wat nederlands al te spreken. (mischien kan jij hem/haar wat dingen leren of een taalcursus ofzo?)
Met citaat reageren
Oud 04-02-2009, 21:48
duivelaartje
duivelaartje is offline
Ja, er zijn internationale middelbare scholen. In Rotterdam zit er sowieso eentje, meen ik te herinneren.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2009, 22:49
Bastiaan84
Bastiaan84 is offline
Internationale school in Wassenaar staat goed aangeschreven.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2009, 18:13
findik_kurdu_61
findik_kurdu_61 is offline
http://www.nederland-web.nl/r/Internationale_scholen/

hier kan je wel wat vinden.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken