Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
De deurwaarder dreigt al langs te komen met hulp officier van justitie er bij als niet binnen 3 dagen het volledige bedrag is betaald. En betaald wordt er niet, dat staat zowieso vast.
Wat ik overigens vreemd vindt, is dat in de afgelopen 2 maanden geen enkele aangetekende brief is aangeboden door de postbode. Niet van deze deurwaarder noch van 1 van de andere deurwaarders/incassobureau's. |
![]() |
|
Je handelt goed, ik zou zeker morgen nog contact opnemen en de brief inderdaad aangetekend verzenden. Verder is de situatie bijzonder vreemd, maar het is niet de eerste keer dat ik hoor dat deurwaarders aan het verkeerde adres staan (en de zaak niet controleren). Wanbetalers kunnen zo makkelijk met de noorderzon vertrekken zonder dat er direct iets mee wordt gedaan.
Als je weet wanneer ze langskomen, is het verstandig thuis te zijn. Op deze manier voorkom je de gevolgen die in de brief vermeld staan. Je kunt jezelf dan ook identificeren. Laat ook je huurcontract zien, de datum van ingang en jouw naam erbij. Ook handig om te laten zien dat je enig huurder bent, of dat de eventuele medehuurder iemand anders is. Je hoeft bij mijn weten dan ook niemand meer binnen te laten. Het zijn niet de goederen die zij willen innen. Hoe kun jij met jouw inboedel nu willen opdraaien voor de schulden van een ander? Dat kan gewoon niet en moeten zij inzien. Mocht je er niet zijn, plak dan op z'n minst een briefje op je deur. Niet heel professioneel, maar met een beetje goed fatsoen en in hun achterhoofd dat ze hun gezicht (en 'goede' naam) niet willen verliezen, kunnen ze je dan bellen om de situatie te verhelderen. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Ik zou dat incassobureau wijzen op het feit dat ze hun amateuristische optreden eens zouden moeten overdenken, erop wijzen dat er geen enkele wettelijke grond is voor hun handelen (wie na een schuldenaar in een huis woont heeft geen -enkele- verplichting of connectie met die schulden of de afbetaling ervan), en met het vriendelijke verzoek op te rotten en je met rust te laten. Daarna hoef je er geen woord meer aan vuil te maken. Dat die deurwaarder (welke eigenlijk?) zijn werk niet goed doet is niet jouw probleem.
|
![]() |
Ik had een zelfde soort probleem, deurwaarder aan de deur omdat een medebewoner problemen had.
Er viel uiteindelijk niets te doen, en als er niet betaald was.. waren ook mijn spullen inbeslag genomen want ik zat op het zelfde adres. gezellig hier in nederland. topic staat ergens nogwel. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
idd, volgens mij mag een deurwaarder niet zomaar alles in beslag nemen in een woning waar meerdere (meerderjarige) mensen wonen. zo zijn notoire wanbetalers er soms wel goed in om alle dure spullen aantoonbaar "op naam te zetten" van een partner oid (aankoopsbewijzen, autopapieren, ed).
||
Citaat:
Legaal is het echter niet. Je mag niet de spullen van persoon B in beslag nemen omdat persoon A niet betaald heeft.
|
![]() |
Bij tot nu toe nog geen werkelijke problemen gehad.
Maar ik ontvang nog steeds regelmatig post. Ook deze week weer enkele enveloppen van het CJIB, eentje van een incassobureau, en nog wat enveloppen met duidelijk een acceptgirokaart er in... Dat zal nog wel een tijdje doorgaan, vrees ik. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|