Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat een onzin dat je per definitie ondergeschikt bent aan je man als hij in het leger zit. Natuurlijk zal het zo zijn dat je er bepaalde dingen voor moet doen en laten, maar dat is bij elke baan zo. Bovendien is het zo dat je na je opleiding gewoon thuis bent, volgens mij ook gedurende de week. En zelfs als dat niet zo is, is het gewoon een kwestie van wennen.
En over de bindingen met eventuele kinderen. De meeste functies bij defensie worden voor maximaal 4-6 maanden uitgezonden, dus dat valt ook wel mee, daar raken je kinderen echt niet door van de rails hoor. Verder kan je gewoon na je contract stoppen. Voor de KMA betekent dat dat je na 11 jaar weg kan, als je voor de lange opleiding hebt gekozen (meer doorgroeimogelijkheden). Het korte model loopt 5 jaar.
|
Ochja, het blijft natuurlijk een kijk-mij-eens-autoritair-zijn-kutbaan, dus of iemand die (semi)trauma's heeft aan oorlogsituaties daar nou thuis goed mee om kan gaan..
Dus, als jij voor hem wil verhuizen terwijl hij er nooit is, en jij dat niet wil, een verschrikkelijk bang leven gaat leiden als hij op uitzending is, en instemt met contact/afspreken op zijn/de opleidings voorwaarden, is het een prima idee ![]()
|
@ Luchtballon: dat is idd wel erg negatief gedacht..
De opleiding heeft zo z'n nadelen, maar als dat over is, zijn de meeste militairen gewoon elke dag thuis, met uitzondering van oefeningen en uitzendingen. Maar dat gebeurd niet bepaald dagelijks. En of je ondergeschikt aan hem bent, ligt maar net aan hem. Er zijn zoveel relaties waarin de vrouw ondergeschikt is aan de man. Dat ligt aan het stel, niet zozeer aan de baan. Als ik echt niet wil verhuizen, dan doe ik dat gewoon niet. Ik hoef me echt niet aan alles aan te passen hoor!
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Dat je hem veel zal missen, is iets, daar moet je aan wennen. Maar iemand die op zee werkt, en daardoor weinig thuis is, heeft hetzelfde nadeel. Daar vind je, als de relatie goed genoeg is, vanzelf wel een weg in, zodat het werkt. |
![]() |
||
Citaat:
|
Ghe, ja, ik moet zeggen dat ik enigszins onder invloed was tijdens deze reactie. Het vertegenwoordigt wel mijn ongenuanceerde mening, maar niet erg behulpzaam nee
![]() maargoed, je zegt zelf dat je gek zou worden als hij in een gevaarlijk gebied zou zijn, en dat je liever niet naar amersfoort verhuist, en dat je nu 10 dagen geen contact mag hebben met hem van de opleiding. Bovendien bedoelde ik niet ondergeschikt zijn, maar meer het veranderen en daar misschien slecht mee om kunnen gaan na een oorlogssituatie. Ik heb kennissen die na 20/30/40 jaar zichzelf nog steeds niet vergeven dat ze iemand hebben doodgeschoten bijvoorbeeld en er zijn dingen waar je nooit over kan vragen, en die met hen mee het graf in zullen gaan omdat ze zo aangrijpend waren. (en als dit dan een persoon is die een beetje houdt van autoriteit kan dat m.i sneller verkeerd gaan voor de relatie, maar dat doet er verder niet toe want het is vast ook ongenuanceerd om te denken dat militairen daar een grotere kans op hebben) Verder heb ik gewoon weinig begrip voor militairen, dus zal ik me verder afzijdig houden
||
Verwijderd
|
Citaat:
En als je er geen begrip voor hebt, of wil hebben, had je beter helemaal je mond gehouden, met alle respect verder hoor, maar het slaat gewoon nergens op. |
![]() |
|
Nou, gek worden was een beetje overdreven (vandaar ook de smiley) maar het is natuurlijk gewoon niet leuk om elkaar zo lang niet te kunnen zien.
Wat je verder benoemd over het veld is ook erg afhankelijk van de functie die je hebt. Mijn vriend gaat niet bij de infanterie of artillerie, dus hij zal niet zo snel zelf echt tegenover iemand staan die hem neer wil knallen. Tuurlijk moet je daar niet aan denken, maar ja, dat zijn dingen die je sowieso niet wil weten en die hier ook kunnen gebeuren..
||
Citaat:
Overigens ben ik geen militair, mocht iemand dat denken. Ik weet gewoon wel een aantal dingen omdat ik dus gesolliciteerd heb.
|
De vriend van een goede vriendin zit op dit moment in Afghanistan. Het is wel lastig voor haar, ze mist hem. Maar ze spreken elkaar regelmatig op MSN, mailen veel en bellen afentoe. Het is niet leuk, maar ze overleven het. Verder zat hij niet op het KMA, ze zien elkaar doordeweeks afentoe als hij in NL is, hij rijdt dan heen en weer.
Het is wat je er zelf van maakt, ook al is dat een lekkere dooddoener. De twee waar ik het over heb gaan er helemaal voor, zijn gek op elkaar en daarom redden ze het prima. Overigens wil hij hierna waarschijnlijk wat anders gaan doen, dat scheelt ook.
|
Dat is wel zo natuurlijk, dat het is wat je er zelf van maakt.
Ik hoor sommige meiden die van tevoren al weten dat ze dat niet willen en dat het dan uit is. Tsja, dan heb je niet veel vertrouwen in je relatie! Ik weet gewoon vrij zeker dat we het echt wel overleven allemaal samen. 't Gooit alleen je planning zo heerlijk in de war he ![]() Doordeweeks alleen zijn heeft zo ook zijn voordelen. Heb je iig alle tijd om af te spreken met vrienden en zo, ook wel eens fijn! Maar zal toch erg blij zijn als hij vrijdag weer even thuis is, haha. Broertje van mijn vriend is al een aantal jaar soldaat en hij moet in december weer naar Afghanistan. Maar hij wil daarna ook stoppen. Zijn vriendin kan dus ook niet wachten tot hij weg gaat, omdat hij dan sneller weer terug is en gewoon stopt met het leger!
|
Mijn vriend zat ook in het leger en ik vond het helemaal niets. Het toekomstbeeld is idd anders en je moet je vaak aanpassen aan zijn leven. Hij kan pas bellen, als hij kan bellen. Je moet kunnen wachten. Daar had ik echt moeite mee. Je gaat alles in weekenden stoppen, en daar moet je echt het type voor zijn. Na 6 maanden is hij gestopt ivm blessure maar daar was ik stiekem heel blij mee!
Het kan echt wel goed gaan, succes! |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Iemand die de KMA doet, heeft iig meer intelligentie dan jij, blijkt uit AL je posts. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Nuance is voor jou een goed toverwoord ![]() OT: mijn schoonvader heeft ook een baan in die branche (hij is overigens geen soldaat) en is verschillende keren uitgezonden geweest, voor mijn schoonmoeder en mijn vriend en zijn broertjes en zusje niet echt heel erg leuk. Het hoort er nou eenmaal bij. Beetje een dooddoener. Verder ken ik wel meer mensen die die opleiding doen en een relatie hebben en meestal gaat dat niet goed. Niet vanwege het beroep, maar gewoon omdat de opleiding veel tijd kost. Ik snap je probleem en ik hoop wel dat je aan alle zinvolle reacties wat hebt ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Gelukkig heeft mijn vriend gewoon een HBO opleiding afgemaakt en staat kan KMA gelijk staan aan een universitaire opleiding.. Maar fijn om te weten dat blijkbaar alle militairen dom zijn, denk dat je er geen één kent dan...
En eerlijk gezegd zou ik zelf wel ontzettend dom zijn als ik het uitmaak omdat één iemand die hem totaal niet kent zegt 'Bah militairen, niet de meest intelligente mannen'.. Anyways: @ Mushu: ik heb ook gehoord dat een groot percentage van de relaties stuk loopt.. Niet echt lekker om te horen natuurlijk! Ik probeer me er gewoon maar een beetje aan vast te houden dat de opleiding 'maar' anderhalf jaar is en dat hij na komende week bijna alle weekenden gewoon thuis is.. 't Is wel zwaar, maar ja.. Na twee jaar maak je het niet zo snel uit omdat hij werk gaat doen dat jou niet zo aan staat! Weet eerlijk gezegd alleen niet of ik wel wat met hem was begonnen als ik toen al wist dat hij militair was en ik hem alleen in het weekend zou zien... Maar ga het natuurlijk niet gelijk opgeven!
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
in het leger x_xkim | 16 | 06-06-2012 07:16 | |
Liefde & Relatie |
Het Grote Cadeau Topic # 2 Chloe Siere | 499 | 23-10-2005 18:15 | |
Liefde & Relatie |
hoe vrij laten jullie je vriend/vriendin? meisje833 | 46 | 01-10-2005 11:57 | |
Liefde & Relatie |
En hoe voel jij je op relationeel gebied ? Deel VII RockaholiC | 499 | 05-02-2005 07:42 | |
Liefde & Relatie |
Happy single... of toch maar liever niet? Sitroentje | 58 | 01-02-2005 07:39 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Fortuyn : Dienstplicht opnieuw invoeren Egyptian | 38 | 13-03-2002 14:19 |