Oud 07-04-2009, 13:46
kriss
kriss is offline
Mijn konijn nieste net heel de tijd achter elkaar.
Z'n neusje is ook helemaal nat.
En hij wast het steeds.
Weet iemand of dat erg is of dat hij gewoon verkouden is?
En wat kan ik eraan doen?
Alvast Bedankt
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2009, 23:02
AlopiA
AlopiA is offline
Ik zou het zelf eventjes aankijken, als het over een paar dagen/een week nog zo is, even de dierenarts bellen. Zit je konijn binnen of buiten?
Oud 09-04-2009, 07:32
handschoen
handschoen is offline
Het kan bijv. een onschuldige allergische reactie zijn op bijv. hooi (als dat heel stoffig is) of op de bodembedekking (als die heel stoffig is). Je zou het hooi wat nat kunnen spuiten met een plantenspuit en als bodembedekking zou je heel goed aubiose of beukensnippers kunnen gebruiken.

Maar: jouw konijn zou ook pasteurella (bacterie die luchtweginfecties veroorzaakt) kunnen hebben en dan moet je zeker naar de dierenarts! Je kan het eventueel nog even een paar dagen aankijken, maar als je konijn pasteurella heeft, is het het beste om er zo snel mogelijk bij te zijn! Bij pasteurella gaat het om een bacterie die erg hardnekkig kan zijn en het is ook besmettelijk voor andere konijnen! Het kan in het begin heel onschuldig lijken, maar als je het onbehandeld laat, dan kan het steeds ernstiger worden (het konijn kan er zelfs dood aan gaan) of het kan een chronische ziekte worden.

Ik zou het dus echt goed in de gaten houden! Ik hoop dat het allemaal onschuldig is, maar als het nog iets langer aanhoudt, dan moet je echt naar de dierenarts gaan!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 11:36
kriss
kriss is offline
Hij zit buiten.
Volgens mij wordt het al wel minder.
Ik houd het nogsteeds in de gaten.
Bedankt voor de reactie's
Met citaat reageren
Oud 09-04-2009, 13:37
AlopiA
AlopiA is offline
Het zou een simpel verkoudheidje kunnen zijn dan, door de flinke temperatuurswisselingen. Zorg iig dat hij met dit weer nog voldoende stro heeft in zijn nachthok om onder te kunnen kruipen.
Oud 12-04-2009, 12:58
klompje
klompje is offline
En zorg ervoor dat hij uit de wind staat.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten