Oud 23-04-2009, 10:44
Sugarfree*
Sugarfree* is offline
Hoi hoi,
ik heb een probleempje en ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen. Sinds kort reset mijn GR zichzelf, zonder dat ik daar ook maar enige aanleiding voor heb gegeven. Dan start ik mijn GR en verschijnt er kort een melding die te snel gaat dat ik m kan lezen en is mijn GR gereset. Ik ben bang dat als ik straks op mn examens zit dat dit mij weer overkomt. Weet iemand wat het probleem kan zijn en hoe ik dit kan oplossen?
groetjes!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-04-2009, 21:46
ILUsion
ILUsion is offline
Ik zie zo direct maar twee of drie mogelijkheden:

1) Als je een rekenmachien met resetknopje hebt, kan het zijn dat daar iets van vuiltje inzit dat voor een vals contact zorgt (wat proper maken met een naaldje of iets dergelijks, zou kunnen helpen)

2) Ofwel zijn je batterijen bijna plat

3) Ofwel geven je batterijen vals contact (dit merk je als ze vrij los zitten in je rekenmachine), je kan dat oplossen door ofwel voorzichtig de veertjes wat uit te rekken zodat ze wel goed blijven zitten, ofwel een stukje metaal tussensteken zodat ze wel geklemd blijven zitten).

Als het geen van die drie is, kan je toch best eens de garantie van je rekenmachine aanspreken (de winkel waar je hem gekocht hebt, of je school als je het via daar hebt). Bovendien hebben heel wat scholen ook zelf rekenmachientjes liggen, dus als je je leerkracht op voorhand inlicht van de situatie, zou die misschien ook wel met een oplossing kunnen komen.
Oud 24-04-2009, 11:19
Verwijderd
Wat je ook kunt doen is MirageOS op je GR installeren, via Alpha kom je in het instellingen menu terecht, daar kun je het MEM-menu blokkeren, zo kan de rekenmachine zichzelf ook niet resetten
Met citaat reageren
Oud 24-04-2009, 17:22
ILUsion
ILUsion is offline
Citaat:
Wat je ook kunt doen is MirageOS op je GR installeren, via Alpha kom je in het instellingen menu terecht, daar kun je het MEM-menu blokkeren, zo kan de rekenmachine zichzelf ook niet resetten
Of het menu al dan niet toegankelijk is, maakt weinig uit voor het resetten van een rekenmachine: de instructie reset is daarmee niet verwijderd, maar je kan het gewoon niet handmatig meer doen. Als een rekenmachine zichzelf blijft resetten is er dus ook iets anders mis (ik denk nu juist aan iets anders: misschien is naast de gewone batterijen, het geheugen-batterijtje (zo'n kleine ronde batterij) wel leeg; maar dat zou het resetten normaal niet mogen verklaren).
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten