Oud 05-05-2009, 14:38
Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Hola!
Ik pleeg zo af en toe push-ups en dergelijke te doen. Nu heb ik recent een paar keer gehad dat ik bij de laatste paar push-ups (als ik tot m'n uiterste ben gegaan) een drukkende pijn onder achterin mijn hoofd krijg (het 'zachte' stuk tussen de hoogste voelbare nekwervel en daar waar je je schedel kan voelen), ik voel het voornamelijk 2-3 centimeter onder de huid.
De eerste keer dacht ik er niet zoveel van, en was ik nog even doorgegaan met de laatste paar pushups met als gevolg dat het een kwartier lang flink pijn heeft gedaan. Nu weet ik dat ik moet stoppen zodra ik iets voel, maar het is nog steeds vervelend.
Het voelt alsof er een grote druk is dan achterin mijn hoofd.

Ik heb vroeger ook al wel af en toe pushups gedaan zonder problemen, en ik heb niet het gevoel dat ik nu veel zwaarder of minder gespierd ben dan toen.

Iemand die soortgelijke ervaring heeft, of kan bedenken hoe het komt en hoe het op te lossen etc etc?
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 14:42
Hulk
Hulk is offline
Misschien heb je je nek in een vreemde stand?

Kijk je naar voren, of naar de grond tijdens de pushups
Oud 05-05-2009, 14:55
Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Citaat:
Misschien heb je je nek in een vreemde stand?

Kijk je naar voren, of naar de grond tijdens de pushups
Ik doe altijd één van die twee, het gebeurt niet vaker of minder vaak bij welke positie dan ook.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2009, 15:42
RupertTM
RupertTM is offline
Als je tot het uiterste moet gaan is het wel belangrijk dat je uitademd. Klinkt misschien stom maar je wilt niet weten hoeveel mensen met rooie kop hun oefeningen doen. Waarschijnlijk is het een spier die zeer doet omdat er te weinig zuurstof krijgt. Dus bij het zakken inademen en bij het omhoog gaan uitblazen.
Oud 05-05-2009, 17:49
Tijdschrift
Tijdschrift is offline
Citaat:
Als je tot het uiterste moet gaan is het wel belangrijk dat je uitademd. Klinkt misschien stom maar je wilt niet weten hoeveel mensen met rooie kop hun oefeningen doen. Waarschijnlijk is het een spier die zeer doet omdat er te weinig zuurstof krijgt. Dus bij het zakken inademen en bij het omhoog gaan uitblazen.
Ook inderdaad geprobeerd, dat maakt het iets beter. Interessante theorie!
Met citaat reageren
Oud 07-05-2009, 15:36
Verwijderd
Ik krijg ook dat soort pijn achter in mijn hoofd bij het opdrukken.. alleen heb ik het bijvoorbeeld ook als ik ga rennen of springen. En ik adem altijd netjes in en uit bij oefeningen.

Hoop dan elke keer maar dat er niet ergens een vernauwing zit die op een dag scheurt ofzo Zolang ik gewoon rustig aan doe met alles heb ik overigens geen pijn, het is alleen bij inspanning..
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten