Advertentie | |
|
![]() |
|
hehe dreampoet die kon ik en is idd heel mooi maar ik heb toch het meeste respect voor freek de jonge, zowel als schrijver, cabarete en dichter...
mijn lievelingsgedicht: Wees niet bang... Wees niet bang je mag opnieuw beginnen vastberaden, doelgericht of aarzelend op de tast Houd je aan regels of volg je eigen zinnen Laat die hand maar los of pak er juist een vast Wees niet bang voor al te grote dromen Ga als je het zeker weet en als je aarzelt, wacht Hoe ijdel zijn de dingen die je je hebt voorgenomen Het meeste overkomt je het minste is bedacht Wees niet bang voor wat ze van je vinden Wat weet de ander als je jezelf niet kent Verlies je eigen niet door je te snel te binden Het leven lijkt afwisselend maar zelfs de liefde went Wees niet bang je bent een van de velen en tergelijkertijd is er maar een als jij Dat wil dus zeggen dat je vaak zal moeten delen en soms moet zeggen laat me vrij!
||
Citaat:
mijn lievelingsdichters (eressen): Lord Byron, Allen Ginsberg, Elysabeth Eybers, Herman De Coninck, ... lievelingsgedicht is (zoals de kenner al konden raden)Damaetas van Lord byron , verder ook Howl van Ginsberg en The Raven van Edgar Allen Poe en nog veel te veel anderen natuurlijk. (ik doe em uit het hoofd dus er kunen fouten inzitten) DAMAETAS in law an infant and in years a boy, in mind a slave to every vicious joy; from every sense of shame and virtue wean'd; in lies an adept, in deciet a fiend; versed in hypocrisy while yet a child, fickle as wind, of inclinations wild; woman his dupe, his heedless friend a tool; old in the world, though scarcely broke from school; Damaetas ran trough all the maze of sin, and found the goal when others just begin. even still conflicting passions shake his soul, and bid him drain the dregs of pleasure's bowl; but, pall'd with vice, he brakes his former chain, and what was once his bliss appears his bane. ik vind het gewoon een heel goed, mooi, sterk, machtig, ... gedicht moet je de vertaling ook ff hebben, die heb ik nog wel ergens liggen ask ff zoek. ------------------ careless is and careful tries - everybody is a fucking liar - rediscover communication [Dit bericht is aangepast door damaetas (18-09-2001).]
||
Citaat:
Hij is super mooi.. ik heb hem net geanalyseert voor CKV! Echt mooi gedicht! hier is nog een van hem: Ik heb je liever Ik heb je liever dan brood, al zegt men ook dat het niet kan en al kan het ook niet. Ik heb je liever dan de vrolijkheid of regen, liever dan de stilte van drie uur in de rustig in- en uitademde nacht. De meeuwen scheren overdag met hun vleugels langs de blonde warme lucht. De wilde bloemen staan te lachen in het warme bad van de zon. De zon danst zijn toch maar kleine rol met zoveel overgave dat het heel stil wordt, hier, in dit deel van het heelal. Ik heb je liever dan brood, al zegt men ook dat het niet kan en al kan het ook niet. Liever dan vrolijkheid of regen, liever nog dan heb ik je lief. Hans andreus (Uit gedichten 1984-1974, U.M Holland, Haarlem, 1975)
|
Schittering
Verlegen maakt iemand op zijn mooist, siert hem van binnen Verstrikt in aarzelingen houdt hij het schichtig voor gezien Trilt hij van twijfel of is het inspanning zijn hand niet te laten vangen door gebaar, zijn mond door woord? Door afwezigheid schittert hij even Dan kiest hij opnieuw zijn naam en stelt zich handenschuddend voor. J. Bernlef en: Je bent zo mooi anders dan ik, natuurlijk niet meer of minder maar zo mooi anders, ik zou je nooit anders dan anders willen. Hans Andreus
|
![]() |
Weet je wat Hans Andreus doet met ons? Hij maakt duidelijk dat kleine vergelijkingen, kleine woorden die zo zo groots worden in zijn gedichten, hij had de ultieme voeling voor gevoel. Ik kan bijna niet wachten om zijn bundel te kopen (wat ik dus nog steeds niet deed, foei
![]() Groetjes, Dreampoet
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|