Oud 04-04-2009, 16:46
Seraphina
Seraphina is offline
Wie heeft 'm nog meer gedaan vandaag en hoe verging het je?

Ik baal ontzettend, want ik heb volgens mij een groot stuk open gelaten in het onderdeel Curriculum Vitae en Motivatie. Ik heb alleen de voorkant ingevuld, had van de zenuwen niet gecheckt of er op de achterkant nog meer stond... Stom stom stom, volgens mij is nou alles voor niks geweest.
Bij Kennis van de Actualiteiten heb ik nog vrij veel gegokt, Inzicht in de Media viel best mee en Algemene Ontwikkeling was imo wel erg makkelijk. Dat betoog is afwachten, mijn manier van schrijven zit wel snor maar aan m'n argumentatie ontbrak het nogal denk ik...

Ben benieuwd naar de rest. (:
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2009, 12:52
Bloem
Bloem is offline
Ik heb 'm ook gedaan dus De antwoorden van de meerkeuze staan op hu.nl/journalistiek, dus die kun je vast nakijken.

Die laatste vragen bij je motivatie zag ik ook pas op het nippertje! Maar als je alle onderdelen verder wel goed hebt gemaakt hoeft niet per sé alles voor niks geweest te zijn, lijkt me.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 13:43
Seraphina
Seraphina is offline
Oh ja, was alweer vergeten dat die op internet kwamen! Straks even kijken.

Weet je nog wat die laatste vragen in hielden, bij Motivatie? Vraag ik me eigenlijk wel af.

En hoe ging het bij jou eigenlijk? (:
Met citaat reageren
Oud 08-04-2009, 15:51
Bloem
Bloem is offline
Ja, je moest 2 kenmerken noemen die een goede journalist wel moet hebben, en 2 kenmerken die een journalist juist niet moet hebben.

Mwahh, redelijk Van de meerkeuze had ik 65/90 goed. Betoog weet ik niet zo, ik had wel veel goede argumenten denk ik, maar ik weet niet of ik mijn mening duidelijk genoeg naar voren heb laten komen. Motivatie zit denk ik wel goed.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2009, 09:56
Juffrouw Jansen
Juffrouw Jansen is offline
Hoi! weten jullie wanneer je de uitslag krijgt? uiterlijk 12 mei was het voorgaande jaren, nu ook? de uitslag bij mijn meurkeuze is 66/96. Ik ben er niet echt blij mee, maar ik denk wel dat mijn schrijven redelijk goed is gegaan.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 10:22
Seraphina
Seraphina is offline
Je zou vandaag de uitslag krijgen. Ik heb 'm dus net binnengekregen en ik was 't alweer helemaal vergeten. Ik ben nog steeds een beetje verbijsterd omdat ik volgens mij onder de categorie "vrijwel zeker van directe inloting" val...

Ik sta op de 147e plaats en mijn totaalscore is 69,45... Van de 120 punten vind ik dat vrij laag klinken, is die toets dan zo slecht gemaakt? Vooral omdat ik me al niet had voorbereid en nog dingen had opengelaten ook!

Er staat trouwens niet bij hoeveel ik per onderdeel heb gescoord, vind ik wel jammer want daar was ik wel nieuwsgierig naar. En hoe zit 't met jullie? Ben benieuwd!

(Oh ja, er staat ook dat 503 kandidaten hebben meegedaan. Ik herinner me dat er gezegd werd dat er wel 740 aanwezig waren?)
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 13:09
Bloem
Bloem is offline
Ja Seraphina, ik was ook verrast door het lage aantal kandidaten dat ze in de brief noemden terwijl ze daar zo duidelijk zeiden dat er heel veel mensen waren, rond de 750! Maar dat geeft niet, meer kans voor ons

Ik heb de uitslag ook, 87,4 punten en de 17e plek Dat was heel belangrijk omdat ik geen afgeronde vooropleiding heb, dus ik ben erg blij!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2009, 16:09
Seraphina
Seraphina is offline
Wooooow, 17e plek, dat is echt supergoed! Mag je trots op zijn!
Wordt wel moeilijk, nou moet ik gaan kiezen tussen deze en een andere opleiding. (Ik ging er eigenlijk vanuit dat ik toch uitgeloot werd.) Naja, ga me voorlopig eerst even op de examens richten, pfff.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 18:06
Evalynnx
Ik behoor ook tot de groep ''vrijwel zeker van directe inloting''. Ben op de 57ste plek geëindigd! *happyhappyhappy* Ik vind het trouwens wel weer lekker vaag klinken dat ''vrijwel zeker'', maar we blijven positief! Behalve dat je zou zakken, kan er nu toch niks meer fout gaan of wel?
Met citaat reageren
Oud 11-05-2009, 19:59
Ieke
Ieke is offline
Het probleem ligt in de 50%. Er mag maximaal 50% decentraal geplaatst worden, MAAR van die 50% gaan de mensen die direct met de loting geplaatst worden als ze een 8 gemiddeld hebben. Stel dat je totaal 300 plaatsen hebt, dan kan je er maximaal 150 toelaten via decentrale selectie, maar als er nu 15 mensen met de loting een >8 gemiddeld hebben gaan die van de decentraal af, dus dan hou je nog 135 mensen over die decentraal kunnen worden geplaatst. Hoeveel mensen die >8 gemiddeld hebben op hun eindexamen weet je niet, daarom zullen ze het op voorlopig houden.
Oud 11-05-2009, 22:46
Bloem
Bloem is offline
Hu, maar met de 57e plek ben je toch zeker wel door? Stond in die brief dat ze 180 directe plaatsen hebben, inclusief de mensen die met een 8 of hoger slagen. Gemiddeld schijnen dat er zo'n 20 te zijn, dus dan zouden de eerste 160 doorgaan. Lijkt me een ruime marge.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2009, 16:20
bertenhenk
Ik heb de toets ook gedaan. Zaterdag de uitslag gekregen sta op plaats 151, ik ga er eigenlijk wel vanuit dat ik daarmee binnen ben. In de mail van 16 maart met de uitnodiging voor de toets staat dat er elk jaar gemiddeld 15 mensen zich aanmelden met een acht of hoger. Ook al zouden het er dit jaar 25 zijn zit het voor mij nog goed. Bovendien heb ik bij de toets zelf verschillende mensen horen vertellen dat zij zich ook voor andere opleidingen hadden aangemeld omdat ze nog niet zeker wisten wat ze wilden gaan doen. Ik verwacht dus dat er van de mensen die beter hebben gescoord dan ik er wel een aantal af zullen vallen. Jullie zullen met zulke goede scores lijkt mij sowieso wel binnen zijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten