Oud 09-08-2002, 16:50
vals licht
vals licht is offline
naar aanleiding van het eeuwige zinloze gebrabbel over wannabe's... hoe ben jij zelf aan je stijl gekomen?

met name de zogenoemde alto's... zijn jullie van de een op de andere dag "verandert" of begon het met iets kleins, als een iets wijdere broek, speciaal of zelfgemaakt shirtje
het luisteren naar een bepaalde band (kan ook invloed hebben op je manier van kleden) of het dragen van "aparte" sieraden ?

ik kan me niet voorstellen dat wie van jullie dan ook met een jynx aan geboren is () dus hoe kun je iemand als wannabe bestempelen wanneer je zelf waarschijnlijk ook ooit zo bent begonnen (met de kleine dingen dus)

jij zelf hebt toch ook ooit ergens door iets of iemand inspiratie gekregen (en krijgt die nu vast ook nog wel regelmatig)

k probeer btw niet weer een zinloos blaat-topic te openen over hokjes en etc. (daar zijn er al 60 van ) dus graag serieuse reacties als dat hier mogelijk is
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2002, 16:54
fibonacci
fibonacci is offline
zoals iedereen.. je kijkt om je heen, mooie dingen neem je soms over als je vind dat het bij je past, dingen die je niet mooi meer vind draag je niet meer.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 16:57
Hukkie
Hukkie is offline
Bij mij is het idd met kleine dingetjes begonnen. Een spijkerbroek met heel wijd uitlopende pijpen enzo *heeft toch een aardig poosje de hippie-look gedragen* En dan gaan je op een gegeven moment wel meer dingen bevallen. Je komt in bepaalde cafe's en dergelijke waardoor je ook in aanraking komt met veel muzieksoorten en zo ga je een beetje je smaak bepalen. Ik ben veel verschillende stijlen afgegaan, en ik ben nu een niet-nader-te-definieren figuur, door de massa bestempeld als alternatief.
Oud 09-08-2002, 17:00
kaleidoscope
kaleidoscope is offline
Mijn stijl alsin ik als een persoon is gewoon ontstaan door mijn ontwikkeling,doordat ik een bepaalde omgeving woon ben ik beinvloed met bepaalde normen en waarden...natuurlijk sta ik daar wel achter,maar ik heb die normen en waarden omdat ik ben opgegroeid ben in een bepaalde omgeving.

Mijn kledingstijl is ontstaan door kijken naar andere mensen,mijn fantasie te gebruiken(en uiteraard door gewoon smaak te hebben ) En ik denk dat dat zo bij veel mensen is.
Je word onbewust beinvloed door je omgeving.

Ik heb hee; veel verschillende vrienden en een grote kennissen kring en kom dus in aanraking met veel verschillende stijlen en van alles pik ik was mee,aldus bewust of onbewust.
In mijn geval denk ik ook dat ik de kleding die ik nu draag draag doordat mijn moeder ook zich op deze manier kleed.

Ow ik kom weer eens heerlijk uit mn woorden...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:03
usty
usty is offline
tis waar ik mijn stijl vandaan heb?!

erm.. gevonde.. lag zomaar op straat

erm..

lo?

doeggiez..

Ust-man
Oud 09-08-2002, 17:03
Bor
Bor is offline
wat fibonacci zegt;

je plukt overal wat vandaan en zo kom je tot je "eigen ik"

leuk boek trouwens; vals licht
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:04
shanli
shanli is offline
Citaat:
fibonacci schreef:
zoals iedereen.. je kijkt om je heen, mooie dingen neem je soms over als je vind dat het bij je past, dingen die je niet mooi meer vind draag je niet meer.
Oud 09-08-2002, 17:05
Verwijderd
Een vriendin sleepte me een aantal jaren terug mee naar een skatebaan hier in de buurt.. en daar waren een hoop alto achtige mensjes, met wijde kleertjes en koele muziek.. ik vond die stijl en muziek erg leuk, en na een tijdje ging ik dat ook een beetje overnemen.. begon met beetje wijde broeken, die steeds wijder werden, en daarna bandshirts enzoow.. nja, zo komt er dus steeds meer bij..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:12
ruby soho
ruby soho is offline
Citaat:
Bor schreef:
wat fibonacci zegt;

je plukt overal wat vandaan en zo kom je tot je "eigen ik"

leuk boek trouwens; vals licht
ja k heb t ook gelezen, boek/verhaal

maargoed ontopic ofzo:

denk dat je altijd wel door iets of iemand anders geinspireerd word, televisie (clips, soaps etc.) waar je verschillende stijlen en ideen langs ziet komen

ook vrienden spelen een belangrijke rol denk k, bijvoorbeeld qua muzieksmaak, via via leer je weer andere (onbekende) bandjes kennen

en over dat wannabe geblaat, net zo goed qua muziek als over kleding ... iedereen begint toch wel met de iets bekendere shit, gewoon om je smaak te ontdekken, sommige blijven daarin, anderen verdiepen zich er meer in en gaan op zoek naar onbekendere bands etc (waar zoals k eerder al zei je directe omgeving/friends ook wel invloed op hebben)
qua kleding is dit ook wel t geval denk k, je ziet iemand met skatebroek, wijde broek, leuk apart truitje, aparte make-up of haarstijl etc. denkt: "hmmz dat is wel leuk" gaat experimenteren, creërt (op den duur) een eigen stijl, maar t begint in de meeste gevallen toch wel door wat je ziet, op straat, bij vrienden, school, tv, etc.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:13
Mysterons
Mysterons is offline
ehm je pikt overal ideetjes vandaan... bij ons in het dorp is een 'alternatieve winkel' met skatekleren gothickleren enzoo, die vond ik altijd erg mooi als ik er in kwam, en daar kocht ik een skatebroek. muziek heb ik door vrienden leren kennen, en veel gedownload enzo. je jat ideetjes, dingen van andere mensen, ik zag dingen die ik heel mooi vond, *bladiebla* leerde nieuwe mensen kennen, en zo kwam ik een beetje zoals ik nu ben. maar je blijft veranderen natuurlijk

(wat een gaar verhaal, ik zou het bijzonder vinden als iemand het zou begrijpen )
Oud 09-08-2002, 17:17
vals licht
vals licht is offline
Citaat:
MoonDance schreef:
je jat ideetjes, dingen van andere mensen, ik zag dingen die ik heel mooi vond
ja en daar word zo over gezeken de laatste tijd, "hij/zij heeft net als mij/haar/hem/bla dit en dat" wat een wannabe blabla"

terwijl iedereen het doet (degene die zo hard lopen te gillen dus ook)
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:23
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
vals licht schreef:

ja en daar word zo over gezeken de laatste tijd, "hij/zij heeft net als mij/haar/hem/bla dit en dat" wat een wannabe blabla"

terwijl iedereen het doet (degene die zo hard lopen te gillen dus ook)
iedereen jat onbewust en bewust dingen van elkaar. dat wannabe gezeur... mja... ergens zit er een waarheid in. alleen zijn ze niet 'wannabe" ze willen niet iets zijn ofzo... ze beginnen gewoon een eigen stijltje te krijgen. iedereen is in zn leven een moment 'wannabe' als je het zo zou zien

*houdt nu der mond*
Oud 09-08-2002, 17:28
Bor
Bor is offline
ik zag laatst een kerel met het kaartje nog aan zn zonnebril, die houd ik erin
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:30
Bor
Bor is offline
je bent altijd wannabe van een klasse "hoger"
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:31
Mysterons
Mysterons is offline
Citaat:
Bor schreef:
hee, daar ben ik het mee eens
Oud 09-08-2002, 17:38
Verwijderd
Citaat:
Bor schreef:
Mee eens, op dat 'klasse hoger' na.. je bent altijd een wannabe van iets..

Persoonlijk ben ik een wannabe damesslip. En wannabe aantrekkelijk. En wannabe slim. En wannabe rijk. En wannabe moeilijke woorden gebruiken zoals fibonacci...
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:41
Bor
Bor is offline
Citaat:
eXo schreef:

Persoonlijk ben ik een wannabe damesslip. En wannabe aantrekkelijk. En wannabe slim. En wannabe rijk. En wannabe moeilijke woorden gebruiken zoals fibonacci...
dat wordt een aardig lijstje met Sinterklaas
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:43
Verwijderd
Citaat:
Bor schreef:

dat wordt een aardig lijstje met Sinterklaas
Ik ben ook wannabe sinterklaas
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:45
Bor
Bor is offline
Citaat:
eXo schreef:
Ik ben ook wannabe sinterklaas
dus eigenlijk wannebe jij je leraar uit havo 5
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 17:59
AtHell
AtHell is offline
ooit begon ik me te ergeren aan het feit dat iedereen dr zowwat hetzelfde uitzag, toen was er mijn grote redding.. de tv, dr liepen allemaal mensjes in "wijde" kleding k vond het er maar wat doop uitzien dus ik opstap naar "de grote stad" n keer andere broek gekocht.. toen was ik een dus een die-hard wannabee, en uiteindelijk ben ik mja.. dit

Offtopic:

nu ben ik wannabee god, God In Opleiding (GIO)

Oud 09-08-2002, 18:01
Bor
Bor is offline
Citaat:
AtHell schreef:

Offtopic:

nu ben ik wannabee god, God In Opleiding (GIO)

net als GIOrGIO Armani
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:04
S
S is offline
Ik heb gewoon de kleding-stijl gepakt die mij het meeste aansprak. Ik vind het gewoon heel erg mooi waar ik in loop (klinkt misschien raar om dit van jezelf te vinden, maar iedereen op dit forum vindt dat van zichzelf).
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:07
Stevill
Stevill is offline
zoals ieder1 doet het meest op te nemen en uitbare stijltje wat je mooi vind doordouwen totaan je eigen ik.
Oud 09-08-2002, 18:08
AtHell
AtHell is offline
Citaat:
Bor schreef:

net als GIOrGIO Armani
neuhj dat is maar een wannabee-wannabee merk..
Oud 09-08-2002, 18:10
fibonacci
fibonacci is offline
Citaat:
S schreef:
Ik heb gewoon de kleding-stijl gepakt die mij het meeste aansprak.
Klinkt alsof je ergens een starterspakket uit het schap plukt..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-08-2002, 18:12
Bor
Bor is offline
Citaat:
fibonacci schreef:

ken je de lifestyle-makro niet
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:14
S
S is offline
Citaat:
fibonacci schreef:

Oke... Ik werd aangetrokken door deze kleren... Ze riepen naar me. Gooiden zich voor m'n voeten.

Zo beter?

Niet moeilijk doen, wat ik nu draag vind ik gewoon mooi. Klaar.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:16
fibonacci
fibonacci is offline
Citaat:
S schreef:

Oke... Ik werd aangetrokken door deze kleren... Ze riepen naar me. Gooiden zich voor m'n voeten.
Stiekem is dat de verkoper die de duurste kledingsstukken naar je hoofd smijt
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:18
Bor
Bor is offline
hoe zit t met de aansluitkosten?
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:18
S
S is offline
Citaat:
fibonacci schreef:

Stiekem is dat de verkoper die de duurste kledingsstukken naar je hoofd smijt
Echt? Ow... Ik ben er wel ingetrapt...

Ben ik nu stom?

Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:38
Synonym
Synonym is offline
Toen ik in groep 7 zat kwam er een nieuw meisje bij ons in de klas (nu een vriendin van mij) en zij was een beetje anders. Toen ik een tijdje met haar omging luisterde ik ook naar 'haar' muziek: Nirvana, NOFX, Offspring, Alanis Morissette (ff offtopic: ik ga trouwens dinsdag naar het concert van haar! woehoei!)

Toen begon ik in de brugklas een beetje 'andere' kleding te dragen: Dr. Martens, broeken met wijduitlopende pijpen (hoewel ik in de 1e nog fan was van de BSB hahahahahaa ). Maar luisterde wel veel naar Alanis enzo...

Daarna kwam ik bij nog meer 'alternatievelingen' in de klas... Ik vond metal o zo cool . En begon me veel zwart te kleden...

En nu meer...? Tja, wat ik zelf mooi vind: wijde broeken, uitlopende pijpen-broeken, doc's, bandshirtjes, felle kleuren, opvallende sieraden, dat soort dingen... En tuurlijk jat ik ideeën van anderen... Maar dat doet iedereen denk ik..??
Oud 09-08-2002, 18:47
LiViNg EnD
LiViNg EnD is offline
k heb niet 1 stijl en ik denk dat dat dus juist mijn stijl is, als je begrijpt wat ik bedoel.. persoonlijkheid, omgeving, smaak... gewoon een combi van verschillende factoren... dat is wat me eigen heeft gemaakt en wat mijn stijl is... ofsoww... denkik.... ooooowwww nu ontkracht ik ut weerr

Laatst gewijzigd op 09-08-2002 om 18:50.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 18:47
Paulaah
Paulaah is offline
Kijken naar andere mensen, beseffen dat die dingen ook leuk zijn.. kijken wat ik leuk vind..en dan zo je spullen kopen
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 19:47
Verwijderd
Citaat:
Bor schreef:

dus eigenlijk wannebe jij je leraar uit havo 5
*tilt wenkbrauw op*

leraar 5 havo??? huh?

Maja ik geef toe ik kijk idd wel naar anderen... ik denk dat iedereen dat wel doet.. tot op een zeker niveau..
Met citaat reageren
Oud 09-08-2002, 20:06
Faery
Faery is offline
Jaartje of 2 a 3 terug luisterde ik veel naar skatepunk en grunge - kleren die die muziekmaakluitjes droegen vond/vind ik mooi, stijl is dus gewoon enigzins overgenomen :]

Inmiddels luister ik hele andere muziek, hou me vrijwel niet meer bezig met hoe mijn lievelingsmuziekmakertjes () eruit zien, maar ach..

kortom ik ben een wannabe
Oud 09-08-2002, 21:58
Ninnoc
Ninnoc is offline
het is allemaal begonnen met mijn bouw. Ik ben nogal smal gebouwd (dwz geen heupen, ik heb nu maat 28 van broeken) en ik pastte dus geen enkele broek behalve ribbroeken.
Ook qua muziek ben ik langerzamerhand in de 'altosfeer' gekomen. Eerst durfde ik dat niet zo goed te zeggen want al mijn vriendinnetjes luisterde backstreetboys enzo. Maar goed, beetje surfen, af en toe eens met alto-broertjes van vriendinnen praten helpt je al aan de nodige bandjes die je aan blijken te spreken.
Verder draag ik vrij normale kleding, de ribbroeken draag ik nog steeds maar daarnaast draag ik nu ook normale broeken. Hoewel ik naar (oa) punk luister heb ik nooit de drang gehad me een hanekam of iets dergelijks aan te meten. Uiteraard lag dit ook aan mijn omgeving, ik ken helemaal geen xtreme mensen. Ik wist totaal 2 mensen met dreads en dat was het wel. Voor mijn vriendinnengroep was ik al heel 'xtreem' als ik mijn haar paars had, ribroek en bandtrui aanhad. dus. Verder ben ik vroeger ook altijd vrij onzeker geweest en durfde ik dus ook niet iets xtreems met mijn uiterlijk. Dit is langzaam uitgegroeit tot een zekere nonchelantheid mbt mijn uiterlijk. Tuurlijk was ik me en heb ik schone kleren aan, maar echt boeien doet het me niet.
Oud 09-08-2002, 22:08
Sister Bliz
Sister Bliz is offline
Door heel hard op-en-neer te springen; en toen had ik het: ik word Maureen

Boeien. Mijn stijl is gewoon .. uh .. ontstaan. Weet ik veel hoe precies.
Oud 09-08-2002, 22:50
UnUsual
UnUsual is offline
Citaat:
Ninnoc schreef:
het is allemaal begonnen met mijn bouw.

bij mij ook.. ik ben juist vrij stevig gebouwd dus ik wilde gewoon graag wijde broeken hebben..
en voor de rest.... wannabe-en niet precies een persoon maar je kijkt wel af natuurlijk, bij iedereen pik je dan wat mee
Oud 09-08-2002, 23:24
p-chez
p-chez is offline
Nah, 'wannabe' wordt verkeerd gedefineerd. Mensen zijn een wannabe als ze duidelijk bij een bepaalde groep willen horen (in dit geval met kleding) maar totáál de plank misslaan, er dus juist nét niet goed uitzien voor een groep, terwijl ze dat wel proberen.
Da's 'n wannabe, volgens mij.

Maargoed, nog slaat 't nergens op.
Oud 10-08-2002, 11:36
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
Citaat:
p-chez schreef:
Nah, 'wannabe' wordt verkeerd gedefineerd. Mensen zijn een wannabe als ze duidelijk bij een bepaalde groep willen horen (in dit geval met kleding) maar totáál de plank misslaan, er dus juist nét niet goed uitzien voor een groep, terwijl ze dat wel proberen.

hier ben ik het bestwel mee eens..
Oud 10-08-2002, 11:37
Shah of Blah
Shah of Blah is offline
ik denk dat iedereen zn stijl bijeen heeft geplukt van wat ie om zich heen ziet, niemand maakt meer zijn eigen stijl ongeveer..
Oud 10-08-2002, 14:41
Verwijderd
gewoon dingen die je ziet en mooi vind koop je ook (maar dan natuurlijk weer net iets anders ofzo) en zo raap ik dingen bijeen die ik mooi vind, sommige skaterstijl andere sportief zo heb ik dus ong. mijn eigen style mja dat heeft iedereen wel geloof ik.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 17:33
Verwijderd
Nogal beïnvloed door studenten, maar de laatste tijd weer wat afgezwakt naar rommelig ('minder kraagjes') en ongeschoren.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 18:23
yvonnaah
yvonnaah is offline
kep eigenlijk van allerlei dinguh zelf bedacht en dinguh van verschillende soorten mensen gecombineert en zo benk aan mijn stijl gekomen! ik begon bijvoorbeeld met iets kleins zoals van die ribbroeken met onder aan wijde pijpen en na een tijd ben ik skatebroeken gaan dragen maar dat is allemaal al heeeeeel lang geleden! mijn muziek is bijvoorbeeld toen ook veranderd! kwam omdat ik eerst die muziek nog nie kende en toen iemand mij die muziek liet horen toen was ik meteen helemaal verkocht!! en zo benk steeds meer naar die muziek (punk, rock, metal en gothic) gaan luisteren

en ja ik denk dat er wel wannabees bestaan! als je bijvoorbeeld al je hele leven strakke kleding enzo draagt en blousjes met kraagjes enzo en dan opeens op 1 dag beslis je bijvoorbeeld van: hmmzz ja vanaf nu word ik gothic en je dan vanaf die dag zo gaat kleden!! da vink nogal fake!!!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 18:26
yvonnaah
yvonnaah is offline
Citaat:
p-chez schreef:

ja das een betere omschrijving!! zo is het maar net!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 18:37
Angel Of Faith
Angel Of Faith is offline
Ik ben een skater en ben op mijn stijl gekomen omdat ik niet meer wilde mee zijn met de kledingstijl van de rest van m'n klasje. Ik was en ben mss nog altijd het stille meisje daar, maar nu heb ik m'n eigen stijl. Ben namelijk de enige tussen al die rijke giecheltrutten die gekleed loopt met wijde broeken, ringen, en korte truitjes. Maar ik voel me liever goed in m'n eigen stijl dan bij hen te horen. En ik vind het leuk om die kleren te dragen. Tuurlijk hoort het ook een beetje bij m'n muziek, ik hou van rock en R&B. Wel that's me!
xxx
Faith
Oud 10-08-2002, 19:09
Aurelia AutumnRain
Aurelia AutumnRain is offline
Tja, toen ik in groep 8 zat wou ik mode ontwerpster worden.
Toen ben ik op de middelbare school dingetjes gaan tekenen die mij wel leuk leken. In het begin was dat best wel gothic.
Met zwarte lange capes enzo...Maar later werd het veel meer kleur.
Meestal zie ik iets op straat, websites en tv. En daar verzin ik dan iets mee, en ga ik het tekenen.
Soms ga ik het dan ook maken, maar wegens luiheid komt het bijna nooit af.
Oud 10-08-2002, 19:11
Rhinus
Rhinus is offline
Mijn kleren zijn:
Goedkoop
Zitten fijn

Dus..

Wat 't dan is? Mutstrui + blauw spiijkerbroek.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 22:41
S
S is offline
Citaat:
liefferd schreef:

Was er niet een FAQ wanneer de rolleyes te gebruiken waren?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2002, 23:29
Fluffie
Fluffie is offline
tsja, ik heb mezelf zo ontwikkeld, ik ben altijd al een beetje anders geweest dan de rest....

t zit in mijn genen, ik heb het ge-erfd van mijn vader
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten