Warning: uitgebreid antwoord
Bij het roken van een joint merk je de effecten van de wiet meteen. Bij spacecake eet je de wiet eerst op, waardoor je het effect pas merkt zodra je lichaam de cake verteert. Omdat cake redelijk zwaar op de maag ligt duurt dat vaak 1 tot wel 2 uur. In spacecake zit bovendien veel meer wiet dan in een joint, hierdoor ben je veel langer stoned (van 2 tot wel 5 uur als je erg veel wiet gebruikt). Ook ben je heviger stoned dan dat je wordt van het roken van een joint.
Mijn persoonlijke ervaring met spacecake is heel positief. Ik voel me altijd goed en heb de tijd van mijn leven.
Een paar tips:
- Neem de eerste keer spacecake nog niet te veel wiet, maar ook niet te weinig. Je wil niet je eerste keer helemaal over de top eraan, maar niets is kutter dan wachten op stoned worden dat maar niet wil komen. Ik zou ongeveer een gram per persoon gebruiken.
- Het cliché is waar: neem niet meer dan één portie, ook niet als de cake niet werkt. Ik heb wel eens gehad dat je na 2,5 uur toch nog maar een plak neemt en dan vervolgens een uur later kots misselijk bent.
- En tenslotte: regel iets chills om te doen, want wachten op stoned worden is niets aan en dat wachten kan lang duren. Game een beetje, speel wat Risk, kijk een film of wat dan ook.
Anyway, have fun. Recept van Bakken met Baard (youtube) werkt prima. Ik raad je aan de cake niet te kopen bij de shop, omdat in die cake vaak weinig en slechte wiet zit.
Ook wietthee is een aanrader trouwens! Werkt precies hetzelfde, maar sneller omdat water veel sneller verteert dan cake. Volle melk in een pannetje rustig op het vuur, wiet versnijden/verkruimelen en erin gooien (halve gram is prima), rustig op het vuur laten staan (niet laten koken). Als dat een tijdje erop heeft gestaan haal je het van het vuur en zeef je de wiet eruit. De werkzame stof zit dan al in de melk. Theetje zetten en wat melk er doorheen. Gouden tijd

.