Oud 15-05-2009, 12:56
mirjam000
mirjam000 is offline
haaj(L) ik ben M.
Ik zit met een enorm probleem. ik heb me gesneden omdat ik mezelf haatte en nu heb ik vette littekens! wie weet hoe je ze weg krijgt? en liever niet met chirurgie;P
alvast thanks(L)
Xx M
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 13:18
Alyssia
Alyssia is offline
Die krijg je niet weg, hoogstens vervagen ze.
Had je aan moeten denken vóór je begon met snijden, niet erg slim dus.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 15:02
Verwijderd
Deze vraag lijkt me meer betrekking hebben op lichaam en gezondheid dan op psychologie. Ik verplaats hem dus naar L&G.

En om antwoord te geven op je vraag: er bestaan wel littekencremes, maar of die echt werken? Je zou het natuurlijk kunnen proberen, maar waarschijnlijk zul je er mee moeten leren leven dat je het altijd zult blijven zien, want volledig weg zullen ze nooit gaan, denk ik. Al vervaagt het vak ook met de tijd wel wat.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2009, 17:19
arPos
arPos is offline
http://www.tattoowest.nl/
+
http://forum.tonsoftattoos.com/viewtopic.php?p=14345
Oud 15-05-2009, 21:19
Verwijderd
krijg je niet weg, vette pech, had je maar na moeten denken
Met citaat reageren
Oud 16-05-2009, 00:50
Koffie monster
Koffie monster is offline
Zo wat zijn we allemaal weer genuanceerd bezig..

Het ligt er ten eerste aan hoe diep ze zijn, hoe breed. Na een verloop van tijd zie je het iets minder, maar er zit een kans in dat het kleurverschil nog te zien blijft als de pigment beschadigd is.

Misschien is er een armband voor nodig om het een beetje te maskeren. Of er gewoon mee leren leven, ieder heeft zijn "scars of life" en dit zijn dan de jouwe.

Tip als je nog een keer in zo'n bui bent, niet gaan zitten denken, of niets gaan doen, maar juist iets anders, buig die emotie om in een positief iets.

Succes
Met citaat reageren
Oud 16-05-2009, 09:42
Verwijderd
ja eh sorry maar dat snap je zelf toch ook wel, het litteken op mn voorhoofd van toen ik op mn 3e was gevallen zit er ook nog steeds al is ie nu eindelijk minder zichtbaar dus misschien zie je t over 17 jaar niet meer, is dat opbeurender?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2009, 13:04
Fantôme
Fantôme is offline
Er bestaan littekencremes, ik weet niet in hoeverre deze echt goed werken. Je littekens vervagen wel wat maar daar gaat een behoorlijke tijd over heen. Ze blijven iig niet zo wit/roze als dat ze in het begin zullen zijn. Ze kleuren alleen niet mee met je huid in de zon, dus als je bruiner wordt kunnen ze weer wat meer gaan opvallen. Ik heb ook wel eens gehoord dat mensen het laten tatoeeren zodat het niet opvalt (gewoon in de kleur van de huid dan). Maar een permanente oplossing is er helaas niet.
Oud 16-05-2009, 20:18
Nijn*
Nijn* is offline
@ koekjes; ik denk dat de TS er zelf al behoorlijk door baalt, beetje overbodig om haar dan nog eens in te peperen hoe 'dom' het wel niet was, vind je niet?

OT: Het enige wat je kunt doen is je littekens laten weglaseren, maar dit gebeurt alleen onder strenge voorwaarden (bijv. het moeten littekens van minimaal 1-2 jaar oud zijn enz) en het is natuurlijk ontzettend duur. Aangezien je geen chirurgie wilt, zal je dit dus ook wel niets vinden. Er zijn verder inderdaad littekencremes maar hoe goed deze werken vraag ik me af, je kunt natuurlijk om advies vragen bij een drogist of zo. Helemaal verdwijnen doen ze niet, vervagen is het enige. Probeer het te accepteren als een deel van je verleden, waar je misschien niet al te trots op bent maar wat je wel met je mee zult dragen, erom zitten balen heeft niet veel zin.
Oud 18-05-2009, 12:38
Verwijderd
Mijn zusje is een paar keer aan haar binnenoor geopereerd en heeft daar een heel dik en groot en lelijk litteken achter haar oor aan overgehouden. Dit heeft ze bijna een half jaar consequent twee maal per dag ingesmeerd met vitamine E creme, en het ziet er nu veel en veel beter uit. Het littekenweefsel is een stuk rustiger geworden, en daardoor ziet het litteken er zelf veel beter uit. Het minder dik en rood.
Maar zoals iedereen al zegt, het ligt er ook aan wat voor soort littekens jij hebt. Mocht je er écht vanaf willen, kun je misschien eens wat info gaan vragen bij de HA.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2009, 19:29
lisat
lisat is offline
weg gaan ze niet maar je kunt ze wel vervagen door er foundation op te smeren, of gewoon bedekken met een armband zodat niemand het ziet
Met citaat reageren
Oud 22-05-2009, 21:17
janosch
janosch is offline
Ik heb laatst een littekencrème gekocht van Biodermal bij de apotheek. Iemand zei dat dat goed was en het werkt wel aardig. Ik heb namelijk een litteken midden op mijn hoofd dus die wil ik wel een beetje vervagen.
Foundation erop ziet er niet uit, dan valt het juist op.
Die crème vervaagt het wel maar je moet het wel twee keer per dag gebruiken en goed inmasseren zegmaar zodat de huid zich beter kan herstellen. Je moet het soepeler maken een soort van. (staat ook allemaal in de gebruiksaanwijzing)
Het is wel duur. Een klein tubetje was 13 euro.
Maar ik heb maar een klein litteken dus dan is het niet erg, ik weet niet hoeveel oppervlakte die van jou innemen.
Littekens op mijn arm heb ik ook maar die zijn allang vervaagd en vallen nauwelijks op dus die laat ik maar zo. Als dat litteken op mijn voorhoofd goed is weggevaagd ga ik pas proberen om dit ook voor mijn armen te gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 23-05-2009, 20:22
evil inside
evil inside is offline
toen ik 6 was kreeg ik een keer een keukenmes in mn buik, helemaal niet diep hoor maar een heel klein stukje, nou ben ik 15 en hij is er nog steeds. ik heb daar helemaal geen problemen mee, want meisjes vinden dat blijkbaar wel stoer
Oud 24-05-2009, 13:19
kevah
kevah is offline
Ik weet niet in hoeverre dit product helpt op littekens, maar:

Bio Oil, http://www.bio-oil.com/nl/gebruiksdoeleinden.html
Schijnt voor littekens en striae te zijn.
Ik zou zeggen het is het proberen waard!
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 08:10
Verwijderd
Ik weet het niet zeker, maar ik heb ooit eens iets gehoord over slijm van slakken, dat dat zou helpen?

Ik weet het niet zeker, misschien zijn er mensen hier die daar iets over weten?
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 09:00
Balance
Balance is offline
Citaat:
ja eh sorry maar dat snap je zelf toch ook wel, het litteken op mn voorhoofd van toen ik op mn 3e was gevallen zit er ook nog steeds al is ie nu eindelijk minder zichtbaar dus misschien zie je t over 17 jaar niet meer, is dat opbeurender?
Ik denk niet dat de TS dat zelf 'toch ook wel snapt', want anders vroeg ze het niet hier. Ze hoopt dat er toch middelen zijn die haar kunnen helpen.
En hoe raar jij die vraag ook vindt, iedereen mag hier gewoon zijn vragen posten. En dan is het niet nodig dat je haar vertelt dat ze maar na had moeten denken, dat is namelijk helemaal haar vraag niet en verziekt de sfeer.
Oud 25-05-2009, 20:03
$moky
$moky is offline
ik heb gehoord dat vaseline helpt ,maar ik weet het niet zeker.
Met citaat reageren
Oud 25-05-2009, 23:17
Verwijderd
Ik heb vroeger wel eens wat geprobeerd met pleisters die littekens zouden verminderen. Volgens mij werkte dat niet echt, iig was het resultaat niet duidelijk.
Denk eigenlijk dat je er weinig aan kan doen en er maar mee moet leren leven.
Met citaat reageren
Oud 26-05-2009, 09:48
janosch
janosch is offline
Die Bio Oil lijkt mij helemaal niks, maar ook omdat ik nogal een vette huid heb, dus das niet zo handig.
Ik zou dat biodermal proberen, en daarna eens verder kijken.
Slakkenslijm en vaseline werken volgens mij niet laat dan gewoon een slak over je heen lopen
Met citaat reageren
Oud 27-05-2009, 17:26
wup
wup is offline
Littekens hebben ook veel tijd nodig om rustig te worden. Ik heb zelf een enorme op mijn slaap en pas over een jaar mag ik eventueel denken aan een littekencorrectie. Ik verwacht dat het ongeveer een jaar gaat duren voor het rode weg is.. Ik weet ook niet of oudere ( en dus al witte) littekens nog wel reageren op die cremepjes?
Ik smeer er zelf een of ander homeopatsich zalfje erop, om het hopelijk wat te versnellen
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten