Oud 03-06-2009, 09:21
Bue_Sunshine
Bue_Sunshine is offline
hoi,

momenteel ben ik een eerstejaars student vrijetijdsmanagement (NHTV), door wat gezondheidsproblemen is het voor mij echter niet meer te doen om deze opleiding te volgen qua aantal uren en moeilijkheid.

nou leek de pabo mij ook wel wat, maar is dit een drukke opleiding? hoeveel uur per week zal je er ongeveer aan kwijt zijn? en is het voor veel werk of ook moeilijk?

hoop dat iemand mij verder kan helpen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2009, 09:30
Pater Noster
Pater Noster is offline
Ga er van uit dat je voor welke hbo-opleiding dan ook een fulltime werkweek in moet plannen. De ene week zal iets drukker zijn dan de andere, maar op den duur zit je ook met tentamenweken en stageperiodes. Als je je niet volledig kan richten op een studie, begin er dan ook niet aan.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 09:34
Bue_Sunshine
Bue_Sunshine is offline
Het aantal uren zal ik ook vast niet onderuit komen denk ik. Maar wanneer het niet al te moeilijk is (lees: je niet overal een heel boekwerk voor hoeft te lezen alvorens de opdracht te beeindigen) is het denk ik wel haalbaar. Waar ik nu vooral tegenaan loop is dat het én veel is, én erg moeilijk.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 09:41
Verwijderd
Maar kan je wel stages lopen dan? Volgens mij moet je op de pabo heel veel stage lopen en ook ontzettend veel van die competentieverslagen schrijven.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 11:38
T_ID
T_ID is offline
Och, het zullen best wat uren zijn, maar het niveau van de Pabo is natuurlijk verschrikkelijk laag.
Oud 03-06-2009, 14:01
Dith
Dith is offline
De pabo staat er inderdaad bekend om dat het echt té makkelijk is.

Maar wat ik altijd zo raar vind, mijn zusje is ook eerstejaars vrijetijdsmanagement (NHTV) en zij had het alleen het eerste blok heel druk met uren school. Nu is ze echt veel vrij en de moeilijkheid, tja, ze heeft één vak nog niet gehaald maar ze is nooit een uitblinker geweest dus zó zwaar is het in haar ogen niet.
Dan denk ik altijd, als zo'n hbo-opleiding al te zwaar is icm je gezondheidsproblemen, waarom dan niet gewoon mbo doen?
Oud 03-06-2009, 15:07
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Het aantal uren zal ik ook vast niet onderuit komen denk ik. Maar wanneer het niet al te moeilijk is (lees: je niet overal een heel boekwerk voor hoeft te lezen alvorens de opdracht te beeindigen) is het denk ik wel haalbaar. Waar ik nu vooral tegenaan loop is dat het én veel is, én erg moeilijk.
De pabo is niet moeilijk en naar mijn idee valt de hoeveelheid boeken wel mee (maar ik had al een WO-studie gedaan, dus misschien is dat niet helemaal waar), maar je moet juist op de pabo veel werken aan opdrachten. Die kosten juist veel tijd, bijv. voor tekenen, handenarbeid, werkstukken voor andere vakken, lesmateriaal verzinnen en maken, enz.
Met citaat reageren
Oud 03-06-2009, 15:20
Bue_Sunshine
Bue_Sunshine is offline
Citaat:
De pabo staat er inderdaad bekend om dat het echt té makkelijk is.

Maar wat ik altijd zo raar vind, mijn zusje is ook eerstejaars vrijetijdsmanagement (NHTV) en zij had het alleen het eerste blok heel druk met uren school. Nu is ze echt veel vrij en de moeilijkheid, tja, ze heeft één vak nog niet gehaald maar ze is nooit een uitblinker geweest dus zó zwaar is het in haar ogen niet.
Dan denk ik altijd, als zo'n hbo-opleiding al te zwaar is icm je gezondheidsproblemen, waarom dan niet gewoon mbo doen?
ik kan je verzekeren dat vrijetijdsmanagement toch echt een hele drukke opleiding is er zijn meerdere mensen die hier over struikelen. Ik zie dit laatste blok als het drukste, maar het hangt uiteraard ook altijd van de planning en het groepje af. Een mbo doe ik liever niet, ik kom namelijk zo goed als van het vwo af.. Naja.. ik heb 4 jaar vwo gedaan en het 5e jaar havo.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 14:31
Verwijderd
Maar is het nu moeilijk of is het veel? Heb je dan moeite met plannen waardoor je veel op het laatste moment moet doen waardoor het veel is en dus moeilijk? Want als je van het VWO afkomt zou vrijetijdmanagement nu niet de zwaarste opleiding moeten zijn om te doen.

Waar ligt het probleem bij "moeilijkheid" dus precies?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 17:04
Jannekus
Jannekus is offline
Het ligt er ook echt aan waar je de pabo gaat doen, de verhalen van pabo'ers verschillen nog al. Ik heb een nicht die van het mbo afkomt en nu Pabo doet die het goed te doen vindt en niet absurd veel tijd kwijt is, terwijl m'n zus (goede havo-leerlinge, ook van 3 vwo naar 4 havo gegaan) het qua moeilijkheidsgraad makkelijk aankan maar wel heel druk bezig is. Je moet inderdaad ontzettend veel (in mijn ogen nutteloze) dingen doen. Dus qua moeilijkheid kun je het misschien wel aan maar qua drukte zal het misschien niet veel verschillen van je eigen opleiding (hoewel dat dus goed kan verschillen per stad)
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten