Oud 04-06-2009, 13:41
Simon
Simon is offline
Evatjuhhhh heeft 'het betere knip en plakwerk' gesloten.

Een docente had het topic geopend met als reden: opnieuw hadden leerlingen van haar werkstukken van scholieren.com linea recta ingeleverd. Ze vond dit een slechte zaak.

Er kwamen wat flauwe reacties op, maar de discussie: is het slim zomaar spul van s.com in te leveren op school is toch een hele nuttige?

Kan het topic niet weer open?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-06-2009, 14:14
Verwijderd
Iedereen met een gezond verstand weet dat je niet moet knippen en plakken, dus ik weet niet waarom dit nodig zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2009, 15:32
Nona
Nona is offline
Ik denk dat er nog best discussiewaarde aan zou kunnen hangen: wat mag nou precies wel en wat niet?
(Voorbeeldje: ik heb voor een werkstuk een keer een stuk van internet zin voor zin herschreven. Zelf vond ik dat ik niet veel moeite had gedaan het in mijn eigen woorden te zeggen, mijn docente maakte bij de bespreking de opmerking dat ik het goed in eigen woorden had gezegd, blijkbaar bestaan daar nog wel verschillende meningen over.)

Echter. Ik denk niet dat het voor scholieren leuker wordt als docenten hier komen om hen even streng toe te spreken om iets wat ze niet gedaan hebben (want hoe groot is de kans dat het haar eigen leerlingen zijn die ze op dit forum terugvindt?). We zijn hier niet op school en iedereen komt hier voor zijn plezier, niet om nog een keertje bij de juf op het matje te mogen komen. Dus misschien is het sluiten wel goed, voor het plezier van de scholieren, en zij vormen toch zeker de doelgroep.
Oud 05-06-2009, 13:10
Verwijderd
Citaat:
Echter. Ik denk niet dat het voor scholieren leuker wordt als docenten hier komen om hen even streng toe te spreken om iets wat ze niet gedaan hebben (want hoe groot is de kans dat het haar eigen leerlingen zijn die ze op dit forum terugvindt?). We zijn hier niet op school en iedereen komt hier voor zijn plezier, niet om nog een keertje bij de juf op het matje te mogen komen. Dus misschien is het sluiten wel goed, voor het plezier van de scholieren, en zij vormen toch zeker de doelgroep.

Volledig mee eens. En dit zeg ik zowel als fervent forummer mede als docent in opleiding (GS - AK)
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 18:22
Gatara
Gatara is offline
Mij lijkt dat ze die boodschap aan haar klas moet doorgeven en leerlingen bestraffen als ze wel hebben geknipt en geplakt. Ik zie het nut niet zo in van dit topic. Bovendien denk ik dat velen denken dat dit een onzin-juf is.
Oud 05-06-2009, 18:27
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Er kwamen wat flauwe reacties op, maar de discussie: is het slim zomaar spul van s.com in te leveren op school is toch een hele nuttige?
Maar ook een hele korte discussie. Daarom zie ik er de waarde niet echt van.
Oud 08-06-2009, 16:48
Verwijderd
Juffen op S.com?
Met citaat reageren
Oud 08-06-2009, 17:40
Verwijderd
Ik vind die discussie niet zo nuttig. Vooral omdat de discussie na twee posts alleen nog maar flauwe reacties geeft. Daarnaast is het wijzen met het vingertje niet iets wat naar mijn idee op scholieren.com thuis hoort. Zoals al eerder gezegd, er is wel een discussiewaarde maar ik vind het niet passen, zeker doordat het door een docent geopend is en de docent er zelf geen discussie waarde aan geeft maar meer een mededeling van "niet meer doen he!"
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 00:03
Simon
Simon is offline
Dat zijn eigenlijk twee verschillende dingen dus:

a) docenten horen niet thuis op het scholieren.com-forum
b) weinig discussiewaarde

Over a) wil ik nog wel twisten, terwijl b)..

Citaat:
Vooral omdat de discussie na twee posts alleen nog maar flauwe reacties geeft.
Dan zou je ook iets aan de flauwe reacties kunnen doen.

Ik vind het gegeven: is het goed voor je eigen ontwikkeling om spul zomaar in te leveren? Is het verstandig? Moet het kunnen? Waarom doe je het eigenlijk? Is school dan zo saai? Zouden docenten de lessen interessanter moeten maken? Zouden leerlingen wat meer discipline moeten opbrengen?

En zéker is zo'n gesprek leuk als er een docent mee praat. Juist!
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 09:33
Verwijderd
Citaat:
Dat zijn eigenlijk twee verschillende dingen dus:

a) docenten horen niet thuis op het scholieren.com-forum
b) weinig discussiewaarde

Over a) wil ik nog wel twisten, terwijl b)..

Dan zou je ook iets aan de flauwe reacties kunnen doen.

Ik vind het gegeven: is het goed voor je eigen ontwikkeling om spul zomaar in te leveren? Is het verstandig? Moet het kunnen? Waarom doe je het eigenlijk? Is school dan zo saai? Zouden docenten de lessen interessanter moeten maken? Zouden leerlingen wat meer discipline moeten opbrengen?

En zéker is zo'n gesprek leuk als er een docent mee praat. Juist!
Ok, dan zullen we hier in het vervolg meer rekening mee houden.
Met citaat reageren
Oud 10-06-2009, 23:26
Simon
Simon is offline
Ok.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten