Oud 23-06-2009, 16:43
Klein-Prinsesje
Klein-Prinsesje is offline
Hi peeps ^^

Ik heb een hekel aan de zon en wil m'n lichte huidskleur behouden, dus was ik laatst naar de etos op zoek naar zo'n zonnecreme factor 50 is het hoogst.

Ik koos die van Etos zonnecreme factor 50, voor me gezicht. Maar er stond anti-age, dus er zit een anti-rimpel middel in en vit E.

Ik vroeg aan de medewerker of dat schadelijk is, en die zei nee en dat het juist beter is. Maar ik ben 17 en heb helemaal geen rimpels en is het dan niet schadelijk?

Vandaag heb ik er eentje in de hema gekocht: Face cream 50,

''Met UVA/UVB filtersysteem. De DNA protection helpt de huid preventief te beschermen tegen de schadelijke invloeden van de zon. Het ingrediënt Emblica helpt het voorkomen en verminderen van pigment en ouderdomsvlekjes. Bovendien bevat de creme een extra anti-rimpel ingredient dat de huid preventief helpt te beschermen tegen rimpelvorming.''

is dit goed?

Welke raden jullie aan? Ik wil mijn lichte kleur behouden (heb het graag zelfs lichter) en wil geen invloed van de zon hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 17:05
Verwijderd
SPF 50 is prima, over dat anti-rimpelgedoe hoef je je geen zorgen te maken
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 17:28
Klein-Prinsesje
Okee dankje, moet ik dan ook voor me lichaam kopen? Ik vond het zelf niet nodig omdat ik zwarte kleding draag en amper tot nooit echt bloot naar buiten ga, ik trek wel topjes en rokjes aan maar dan met een vest erbij en kousen/legging.

Van welke merk is het trouwens t beste of maakt dat niet uit?
Met citaat reageren
Oud 23-06-2009, 19:12
Vice
Vice is offline
Ik weet niet wat voor een huidtype jij hebt, maar zelfs met factor 50 kun je bruin worden. Verder zou je iets voor je handen kunnen kopen. Tenzij je elke dag handschoenen draaft.
Oud 23-06-2009, 20:08
Klein-Prinsesje
Ik ben blank maar dan geen roze ondertoon zoals ''nederlandse kleur. Blank, heel licht maar wel n tintje.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 00:29
Vice
Vice is offline
Citaat:
Ik ben blank maar dan geen roze ondertoon zoals ''nederlandse kleur. Blank, heel licht maar wel n tintje.
Sommige (zoals ik) hebben een gele ondertoon.
In ieder geval, als je snel bruin wordt, zal zonnecreme dat niet 100% voorkomen. Het is vooral bedoelt dat je niet verbrand. Gewoon zo min mogelijk in de zon komen lijkt mij veel effectiever.
Oud 24-06-2009, 02:38
Klein-Prinsesje
Citaat:
Sommige (zoals ik) hebben een gele ondertoon.
In ieder geval, als je snel bruin wordt, zal zonnecreme dat niet 100% voorkomen. Het is vooral bedoelt dat je niet verbrand. Gewoon zo min mogelijk in de zon komen lijkt mij veel effectiever.
Ik heb een beige ondertoon maar dan heel licht ik heb vanzelf wel een hele lichte huidskleur en sommige denken dan dat ik poeder gebruikt heb ofzo.

Maar ik krijg wel snel een kleurtje helaas, dus ik probeer zowieso de zon zoveel mogelijk de vermijden en ik gebruik zowieso voor de zekerheid die factor 50 creme.

Maar wanneer ik een kleur krijg, ik neem aan dat ie niet voor altijd blifjt? Uiteindelijk krijg ik wel m'n natuurlijke kleur toch?
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 06:06
Verwijderd
Citaat:
Maar wanneer ik een kleur krijg, ik neem aan dat ie niet voor altijd blifjt? Uiteindelijk krijg ik wel m'n natuurlijke kleur toch?
Natuurlijk krijg je na een tijdje je gewone huidskleur weer terug. Anders waren we tegen ons vijftiende allemaal hardcore negers, met zo'n blank onderbroekje van ongebruinde huid.

En verder, zonvrezende gothics zoals jij hebben weleens van die kanten parasolletjes. Misschien moet je die ook overwegen. Het is onhandig, het ziet er negen van de tien keer niet uit en er is een kans dat je onschuldige omstanders in de ogen zult prikken met de punt, maar je hebt wel altijd een draagbaar stuk schaduw bij je.
Met citaat reageren
Oud 24-06-2009, 06:09
Mobius
Mobius is offline
Citaat:
Natuurlijk krijg je na een tijdje je gewone huidskleur weer terug. Anders waren we tegen ons vijftiende allemaal hardcore negers, met zo'n blank onderbroekje van ongebruinde huid.

En verder, zonvrezende gothics zoals jij hebben weleens van die kanten parasolletjes. Misschien moet je die ook overwegen. Het is onhandig, het ziet er negen van de tien keer niet uit en er is een kans dat je onschuldige omstanders in de ogen zult prikken met de punt, maar je hebt wel altijd een draagbaar stuk schaduw bij je.
XD
Oud 24-06-2009, 10:39
Vice
Vice is offline
Citaat:

Ik snap het eigenlijk wel en ik heb zelf ook dat probleem. Niet dat ik eeuwig wit wil blijven, maar ik werk voor een groot deel buiten en op een gegeven moment kun je precies zien waar de mouwen van mijn shirtje hebben gezeten. Dat vind ik dus gewoon lelijk.
Oud 24-06-2009, 14:49
Klein-Prinsesje
Citaat:

Ik ben geen gothic, ik draag wat ik wil en da's voornamelijk zwart gecombineerd met andere kleuren.

Ik wil gewoon geen kleur krijgen, omdat ik dat lelijk vind.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten