Oud 23-07-2009, 09:54
Verwijderd
Hallo,
Ik heb een vraag:
Als ik niet ongesteld ben dan komt er wit glibberig spul uit mijn
vagina. Niet tijdens het plassen maar als ik gewoon aan het slapen ben
of op school aan het werk ben. Wie weet hier meer van???
Groetjes Carin
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 10:23
barkrukkie
barkrukkie is offline

Vaginale afscheiding is een heel normaal verschijnsel waar veel vrouwen uit schaamte niet over durven praten. Een andere benaming voor deze afscheiding is witte vloed. De kleur is niet noodzakelijk wit, maar kan ook gelig of bruinig zijn, dikwijls ook afhankelijk van de tijd van de maand.
De kliertjes in en bij de vagina scheiden een slijmerig vocht af, waardoor dode bacteriën en ander afval wordt afgevoerd. Vaginale afscheiding heeft dus een reinigende functie.

http://www.gezondheidsplein.nl/aando...tte-vloed.html

't kan ook wijzen op een schimmelinfectie, (als je ook jeuk erbij hebt, of het ruikt heel sterk, etc), of als je seksueel al actief bent op een soa
Oud 23-07-2009, 10:26
Verwijderd
Citaat:
Vaginale afscheiding is een heel normaal verschijnsel waar veel vrouwen uit schaamte niet over durven praten. Een andere benaming voor deze afscheiding is witte vloed. De kleur is niet noodzakelijk wit, maar kan ook gelig of bruinig zijn, dikwijls ook afhankelijk van de tijd van de maand.
De kliertjes in en bij de vagina scheiden een slijmerig vocht af, waardoor dode bacteriën en ander afval wordt afgevoerd. Vaginale afscheiding heeft dus een reinigende functie.

http://www.gezondheidsplein.nl/aando...tte-vloed.html

't kan ook wijzen op een schimmelinfectie, (als je ook jeuk erbij hebt, of het ruikt heel sterk, etc), of als je seksueel al actief bent op een soa
Gaat het ook weer over?
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 10:30
barkrukkie
barkrukkie is offline
Het is een normaal proces, net zoals je poept/plast..

't kan wel zijn dat je 't soms meer hebt, soms minder, maar denk niet dat 't "over" gaat..
Oud 23-07-2009, 11:43
Alyssia
Alyssia is offline
Nee dat gaat niet over. Als je het echt vies vindt, kun je het wel elke keer als je gaat plassen meteen even schoonvegen, maar het zal er altijd zitten.

Als je nog niet ongesteld bent, is het trouwens wel een voorbode dat het niet al te lang meer zal gaan duren. Bij mij was ik na een dik jaar ongesteld.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 12:42
blauwbilgorgel
blauwbilgorgel is offline
Ik had volgens mij wel gehoord dat het minder wordt wanneer je ouder wordt, maar ik vind het verder helemaal niet erg.
Maar bij mij was het niet echt een voorbode hoor, ik had het al sinds de eerste klas ongeveer, en werd pas in de vierde ongesteld. Dus daar zit nogal een tijd tussen. Maar je bent heus niet de enigste.
Ik heb wel gemerkt dat sinds ik ongesteld ben, dat het minder is geworden.
Met citaat reageren
Oud 23-07-2009, 13:56
Verwijderd
Bij mij is het ook sinds ik ongesteld ben minder geworden. Het is niet iets waar je je zorgen over hoeft te maken; zolang je afscheiding net een hele sterke geur heeft en je geen last van jeuk hebt, is er niets aan de hand. Je kan op dagen dat je er meer last van hebt inlegkruisjes gebruiken, maar dat kan het soms ook juist verergeren, dus gebruik ze met mate.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2009, 22:37
:DELICIOUS
:DELICIOUS is offline
Die afscheiding is er volgens mij ook om je vagina schoon te houden. Dat heb ik me ooit laten vertellen. Maar, het is een heel natuurlijk iets. Iedereen heeft ermee te maken. Zolang je er inderdaad geen last van hebt, is er niks ergs mee aan de hand.
Met citaat reageren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten