Oud 06-08-2009, 16:48
Verwijderd
Stel als je een leven vol ellende hebt en je probeert alles eraan te doen wat je kan, maar toch blijkt dat je leven niet de moeite waard is. Je ben chronische ongelukkig en volkomen gestoord. Omdat je dat besef hebt lijkt het je beter om je leven te beëindigen.

Denk je dat dat soort mensen gestraft worden?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-08-2009, 16:58
Geel
Geel is offline
Ja, dat denk ik wel. Maar dat boeit jouw alleen als je in een religie gelooft die dat ook zegt, als je een atheïst bent zou je het je niets uit moeten maken.

Citaat:
blijkt dat je leven niet de moeite waard is
Dit is nog steeds je eigen mening, het hoeft niet de waarheid te zijn. Ik vind dat het gewoon allemaal tussen je oren zit, er is iets aan te doen.
Oud 06-08-2009, 17:07
Verwijderd
Citaat:
Dit is nog steeds je eigen mening, het hoeft niet de waarheid te zijn. Ik vind dat het gewoon allemaal tussen je oren zit, er is iets aan te doen.
Ik ben ziek in me hoofd en een gevaar voor de maatschappij. Ik ben vanaf kind uitgekotst. Toch heb ik alles geprobeerd om me leven normaal te maken. Is niet mogelijk. Mijn soort zit of in de gevangenis of in een inrichting. Met andere woorden kost ik de maatschappij alleen maar geld. Soms denk ik juist dat god me goed zal vinden, aangezien dit me veel beter lijkt dan het afreageren op andere.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 18:07
Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Citaat:
Maar dat boeit jouw alleen als je in een religie gelooft die dat ook zegt, als je een atheïst bent zou je het je niets uit moeten maken. .
Niet mee eens. Als atheïst kan je nadenken over wie je achterlaat en het leed wat je ermee veroorzaakt. Ik kan het mij voorstellen dat je ouders er onderdoor aan kunnen gaan. En dan heb ik het nog niet eens over je familieleden, vrienden en collega's.

Maar wat betreft een straf heb je wel gelijk natuurlijk.
Oud 06-08-2009, 18:10
Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Citaat:
Ik ben ziek in me hoofd en een gevaar voor de maatschappij. Ik ben vanaf kind uitgekotst. Toch heb ik alles geprobeerd om me leven normaal te maken. Is niet mogelijk. Mijn soort zit of in de gevangenis of in een inrichting. Met andere woorden kost ik de maatschappij alleen maar geld. Soms denk ik juist dat god me goed zal vinden, aangezien dit me veel beter lijkt dan het afreageren op andere.
Als je werkelijk ziek bent, op wat voor manier dan ook, kan (een) god het je niet kwalijk nemen. Dat geld is ook maar een papiertje waar wij mensen waarde aan hebben gegeven. Een leven is onbetaalbaar.
Oud 06-08-2009, 18:52
Spengler
Spengler is offline
Ja, ik geloof dat iemand die weloverwogen zelfmoord pleegt gestraft wordt, maar goed, uiteindelijk is dat oordeel niet aan mij, maar aan God.
Oud 06-08-2009, 19:54
Ma.vl
Ma.vl is offline
ik weet het niet, mensen die zelfmoord plegen hebben daar meestal een rede voor... maar ook ik vind dat, dat oordeel van God is.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2009, 20:01
Spengler
Spengler is offline
Citaat:
ik weet het niet, mensen die zelfmoord plegen hebben daar meestal een rede voor...
Nou en? Als ik mijn metal luisterende buurman vermoord heb ik daar ook een verrekt goede reden voor.
Oud 06-08-2009, 21:02
Verwijderd
Nee, ik denk het niet. Ik denk wel dat je ook gewoon kan ophouden met je aanstellen en het beste moet maken van je leven, want het is hoogstwaarschijnlijk het enige leven dat je krijgt.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 08:13
hookee
hookee is offline
Citaat:
Nee, ik denk het niet. Ik denk wel dat je ook gewoon kan ophouden met je aanstellen en het beste moet maken van je leven, want het is hoogstwaarschijnlijk het enige leven dat je krijgt.
Van dittem dus
En al zou je worden gestraft, kan dat erger zijn dan dat je het ons nu schetst?
Ik vind wel dat je jezelf te rade moet gaan waarom je het slecht gaat. Kijk eens naar je vriendenkring, zijn dit mensen waar je iets mee kan opbouwen? Misschien moet je je hand in eigen boezem steken en kom je erachter dat je gewoon te lui bent om eraan te werken.
Je hebt een ziektekostenverzekering, ga eens met de dokter praten. Misschien kun je van de overige 60 jaar nog genieten, daarna gaat 't vanzelf over.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 11:26
Verwijderd
Ik geloof zelf niet echt, maar in dit soort gevallen twijfel ik wel. Fijn dat jullie er zo over denken

Laatst gewijzigd op 07-08-2009 om 11:34.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 11:47
Honk4gayrights
Honk4gayrights is offline
Citaat:
Nee, inderdaad dat is niet mogelijk. Normaal bestaat niet.
Zowiezo, je moet abnormaal zijn om geliefd door god te worden, abnormaal gaar :')

Vinden jullie Jesus niet ook een aantal sterk suïcidale trekjes hebben? Ik bedoel dat hele "Omg, ik voel met zo kut om de mensheid, ik wil dood.. en m'n zondebok is de Jood. Maar als tegen prestatie vergeef ik.. "

Dat hele dood gaan om vrede op aarde enzo is commercieël gelul, als die gast echt zo geweldig en heilig was had die wel geweten dat die zojuist een rede voor eeuwige oorlog had uit gescheten.

Yes, ik rijm. Geweldig.

Denk maar niet dat de maatschappij dr un haar beter op word als jij je zelf koud maakt. Op dat moment gaan ze alleen maar uit mede-leide een heksenjacht op de "veroorzakers" houden, en 10 jaar later vind iedereen je een aandachts geile emo.

Misschien moet je jezelf eerst eens inlezen over de opties die je hebt om met slechts je eigen gedachte jezelf gelukkig te denken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Afweermechanisme

En anders gewoon aan de drugs, paar jaar voorbij laten vliegen en dan nog eens kijken of het zo kut is.. tegen die tijd kan je jezelf nog altijd toevallig net ophangen aan de waaier hé.

Ik vind het eigelijk wel een tegenstrijdige logica. "Ik ben vanaf kind uitgekotst." en "Mijn soort zit of in de gevangenis of in een inrichting. Met andere woorden kost ik de maatschappij alleen maar geld." en vervolgens deze conclusie trekken Soms denk ik juist dat god me goed zal vinden, aangezien dit me veel beter lijkt dan het afreageren op andere.

achja.. sterkte, je red het wel..
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 11:57
Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Citaat:
Ik denk wel dat je ook gewoon kan ophouden met je aanstellen
Aanstellen? We weten niet genoeg om dat te kunnen concluderen. Zelfmoord (of eraan denken) is vaak het gevolg van psychologische oorzaken, en dan kan je nou eenmaal niet meer helder nadenken. Om dat te zeggen dat iemand aanstelt is wat cru in mijn ogen. Laten we neutraal blijven.

Citaat:
Vinden jullie Jesus niet ook een aantal sterk suïcidale trekjes hebben? Ik bedoel dat hele "Omg, ik voel met zo kut om de mensheid, ik wil dood.. en m'n zondebok is de Jood. Maar als tegen prestatie vergeef ik.. "[/I]
Nee. Jezus wilde niet dood. Hij vroeg god meerdere malen of het echt niet anders kon dan hem kruisigen. God kan wel met een knip in de vingers een universum inclusief inwoners maken maar blijkbaar kon dat dan weer niet. Suïcidaal? Nee. Schizofrenie? Ja.
Oud 07-08-2009, 12:00
Verwijderd
Aanstellen? We weten niet genoeg om dat te kunnen concluderen. Zelfmoord (of eraan denken) is vaak het gevolg van psychologische oorzaken, en dan kan je nou eenmaal niet meer helder nadenken. Om dat te zeggen dat iemand aanstelt is wat cru in mijn ogen. Laten we neutraal blijven.

Hulpverleners vinden vaak we; dat ik veel heb meegemaakt en dat het niet niets is wat er allemaal is gebeurt is. Maar, van mij mag je me aansteller noemen. Prima.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 12:04
Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Ik noem je geen aansteller...
Oud 07-08-2009, 12:04
Verwijderd
Nee jij niet, die ander wel.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 12:09
Zoidberg M.D.
Zoidberg M.D. is offline
Dan last ik het verkeerd. Hij zal wel een reden hebben voor zo'n uitspraak, vermoed ik. Negeer het.
Oud 07-08-2009, 13:33
Verwijderd
Er is maar één iemand baas over je lichaam en je leven en dat ben je zelf. Als een eventuele god daar moeite mee zou hebben is het een idioot.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 13:36
sneakergeval
sneakergeval is offline
Ik denk dat wij dit aan God moeten overlaten.
Hij mag hier over oordelen.

Ik vind zelf, zelfmoord geen optie maar, ik heb ook nooit zo diep in de put gezeten en die gedachte gehad.
Hier wil ik mee zeggen, ik heb nooit zoiets mee gemaakt.
Ik kan me wel voorstellen dat iemand soms denkt dat je beter zelfmoord kan plegen.
Maar zelf denk ik dat het niet de juist oplossing is.

Maar, als je echt in de put zit, kan aan dit soort dingen denken en ook willen doen, dat begrijp ik heust wel.
Maar God houdt van je zoals je bent, en als je een dik probleem hebt, leg het dan bij God neer.
Vertel het hem! (Dit klinkt misschien heel schijnheilig en geen goede oplossing maar, problemen leg ik ook altijd bij God neer, en dat lucht wel op!)

Veel meer weet ik er zo snel niet op te zeggen.
Groetjes.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 13:40
sneakergeval
sneakergeval is offline
Citaat:
Er is maar één iemand baas over je lichaam en je leven en dat ben je zelf. Als een eventuele god daar moeite mee zou hebben is het een idioot.
Je mag je eigen keuzes ook maken, beter gezegd, die moet je maken!
God heeft ons die vrijheid ook gegeven!

Maar er komt een dag des oordeels,
En je moet verantwoording afleggen bij God, en dan geeft hij het oordeel.
Dan zegt Hij welke kant je op moet, of je bij God in de hemel mag leven of je in de hel bij satan moet leven.

En ik vind God absoluut geen idioot!
(Dit is mijn mening, bedoel ik niks mee tegenover jou.)
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 14:19
Alyssia
Alyssia is offline
Mijn vriend vindt dat ieder een doel heeft in zijn leven en dat je dood gaat zodra je dat doel volbracht hebt. Als je dus zelfmoord pleegt, heb je je doel dus niet volbracht en word je teruggestuurd (in een volgend leven dus), net zolang tot je het wel goed doet. Dat is dus in wezen een soort straf, want je wilde dus dood en komt vervolgens toch weer terug (je ziel, dan).
Volgens mij was dat hindoeïstisch of boeddhistisch.

Ik vind het eigenlijk best aannemelijk, dat 'doel'. Ik vind het in ieder geval raar als dat er niet is.
Ik denk wel dat er een straf is voor mensen die zelfmoord plegen, alleen weet ik niet wat voor straf. Als je zelfmoord pleegt, laat je iedereen zomaar achter. Je doet die mensen pijn en dat gaat vrijwel nooit ongestraft, dus het lijkt me logisch dat je gestraft wordt. Mja, ik heb er niet echt heel goed over nagedacht.

Maar ik vind het eigenlijk heel raar om de beslissing te nemen om zelfmoord te plegen. Als je ook maar een greintje gevoel hebt, doe je dat je geliefden nooit aan. Ik vind het maar een egoïstisch besluit, maar dat ben ik hoor
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 14:22
Spengler
Spengler is offline
Citaat:
Maar ik vind het eigenlijk heel raar om de beslissing te nemen om zelfmoord te plegen. Als je ook maar een greintje gevoel hebt, doe je dat je geliefden nooit aan. Ik vind het maar een egoïstisch besluit, maar dat ben ik hoor
Het is zelden een rationeel weloverwogen besluit en ook als het dat wel is, kan de overweging zijn dat de pijn die je mensen doet door zelfmoord te plegen vele malen minder is dan de pijn die je ze doet door te blijven leven.
Oud 07-08-2009, 14:41
hookee
hookee is offline
Citaat:
Mijn vriend vindt dat ieder een doel heeft in zijn leven en dat je dood gaat zodra je dat doel volbracht hebt.
Ok.. dan lekker niks doen tot je 100 bent
Citaat:
Als je dus zelfmoord pleegt, heb je je doel dus niet volbracht en word je teruggestuurd (in een volgend leven dus), net zolang tot je het wel goed doet. Dat is dus in wezen een soort straf, want je wilde dus dood en komt vervolgens toch weer terug (je ziel, dan)

Ik vind het eigenlijk best aannemelijk, dat 'doel'. Ik vind het in ieder geval raar als dat er niet is.
Ik denk wel dat er een straf is voor mensen die zelfmoord plegen, alleen weet ik niet wat voor straf. Als je zelfmoord pleegt, laat je iedereen zomaar achter. Je doet die mensen pijn en dat gaat vrijwel nooit ongestraft, dus het lijkt me logisch dat je gestraft wordt. Mja, ik heb er niet echt heel goed over nagedacht.

Ach, als je ouders je uitgekotst hebben is dat ook egoistisch te beschouwen. Kingeldingel had geen keus niet geboren te worden.
En een doel? Die zul je jezelf moeten stellen, er is geen vooropgesteld plan, God is toch geen communist?
Als God voor iedereen een doel zou hebben, had hij deze bij iedereen wel in de genen gefrommeld om in dat doel uit te blinken. Als je zo denkt kan zijn doel zelfs zelfmoord zijn, om andere mensen weer op 't goede pad te brengen .
Mag God straffen om "talenten" die Hij je niet meegegeven hebt? Daggutnie.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 14:49
T_ID
T_ID is offline
Tja, als je echt geen leven meer kunt hebben, dan is zelfmoord een goede optie. Ik heb terminale mensen en ouderen dat al dan niet begeleid (euthanasie) zien doen, en in alle gevallen was dat een goede keuze.

Maar, die waren oud, hadden al geleeft, en het zou bij hen alleen nog maar slechter gaan. Voor psychische problemen bij jonge mensen is altijd een oplossing te vinden. Zelfmoord is dan een manier om te ontsnappen aan het feit dat ze te zwak zijn om hun problemen op te lossen.

Vandaar dus ook wellicht Kazets uitspraak dat je je niet aan moet stellen. In plaats daarvan je problemen oplossen lijkt mij ook een stuk constructiever.
Oud 07-08-2009, 15:03
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Ok.. dan lekker niks doen tot je 100 bent
Nee, want 'niks doen' is geen doel.

Citaat:
Ach, als je ouders je uitgekotst hebben is dat ook egoistisch te beschouwen. Kingeldingel had geen keus niet geboren te worden.
Ik denk dat dit een subjectieve uitspraak is van Kingeldingel en dus niet per se waar (voor hem is het de waarheid, maar voor ons misschien niet - hoewel wij zijn situatie natuurlijk niet van buiten kennen.)

Citaat:
En een doel? Die zul je jezelf moeten stellen, er is geen vooropgesteld plan, God is toch geen communist?
Als God voor iedereen een doel zou hebben, had hij deze bij iedereen wel in de genen gefrommeld om in dat doel uit te blinken. Als je zo denkt kan zijn doel zelfs zelfmoord zijn, om andere mensen weer op 't goede pad te brengen .
Mag God straffen om "talenten" die Hij je niet meegegeven hebt? Daggutnie.
Mijn vriend gelooft dat zo, jij niet, prima.

Verder ben ik het eens met T_ID.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-08-2009, 15:06
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Het is zelden een rationeel weloverwogen besluit en ook als het dat wel is, kan de overweging zijn dat de pijn die je mensen doet door zelfmoord te plegen vele malen minder is dan de pijn die je ze doet door te blijven leven.
Ook dat is subjectief. Bovendien kun je toch niet zeggen dat je andere mensen zo veel pijn doet als je blijft leven, want je weet helemaal niet hoe andere mensen dat meemaken. Als je iemand vinger eraf snijdt, kun je best zeggen dat hij pijn heeft (lichamelijke pijn). Emotionele pijn is moeilijk te peilen, zeker als het niet je eigen pijn is maar dat van iemand anders.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 15:10
Alyssia
Alyssia is offline
Oh nog even een verduidelijking: het doel in je leven is dus een doel opgelegd door hogere machten (om het heel zweverig uit te drukken). Dus als jij zegt: "Mijn doel is een 10 te halen voor Engels." en je haalt een 10, dan ga je niet dood. Duh.
Als voorbeeld Jezus Christus, die de boodschap van God moest verkondigen en daarna dus dood ging(/moest).
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 15:55
Geel
Geel is offline
Citaat:
Niet mee eens. Als atheïst kan je nadenken over wie je achterlaat en het leed wat je ermee veroorzaakt. Ik kan het mij voorstellen dat je ouders er onderdoor aan kunnen gaan. En dan heb ik het nog niet eens over je familieleden, vrienden en collega's.

Maar wat betreft een straf heb je wel gelijk natuurlijk.
Natuurlijk laat je heel wat problemen en verdriet achter als je zelf doodt, maar ik had het uitsluitend over het feit dat je als een atheïst niet gelooft en dus ook niet gestraft 'kunt' worden.
Oud 07-08-2009, 17:18
Verwijderd
me ouders hebben me niet uitgekotst waren gewoon psychotische verschijnselen...
Is niet hun schuld dat ze een miskraam hebben gehad.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 17:20
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
me ouders hebben me niet uitgekotst waren gewoon psychotische verschijnselen...
Is niet hun schuld dat ze een miskraam hebben gehad.
Maar wel hun schuld dat ze jou daardoor slecht behandelden. Het is een reden, maar geen excuus.
Oud 07-08-2009, 17:22
Verwijderd
Citaat:
Maar wel hun schuld dat ze jou daardoor slecht behandelden. Het is een reden, maar geen excuus.
nee hoor, ze hebben het goed gedaan. Ik was toen gewoon wat psychotische door de dex-amfetamine.
Ben gewoon kansloos en zwaar depressief. Maar goed als je 3 jaar in de ziektewet zit en daarvoor al last gehad hebt van psychoses. Fuck it dan allemaal.
Geen rede meer aan, of wil jij zeggen dat je die junks die je om wisselgeld vragen niet irritant vind?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 17:29
Verwijderd
Citaat:
Hoezo?
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 17:29
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
nee hoor, ze hebben het goed gedaan. Ik was toen gewoon wat psychotische door de dex-amfetamine.
En laat me raden, daarnaast was je ook depressief?
Oud 07-08-2009, 17:31
Geel
Geel is offline
Je zeurt nu al zo lang over zelfmoord, ik zou echt vrijwillig in een inrichting gaan als ik jou was, misschien kunnen ze daar iets aan je beeld, van jezelf en de wereld, doen.
Oud 07-08-2009, 17:47
Verwijderd
Klopt T_ID.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 17:53
Verwijderd
Citaat:
Je zeurt nu al zo lang over zelfmoord, ik zou echt vrijwillig in een inrichting gaan als ik jou was, misschien kunnen ze daar iets aan je beeld, van jezelf en de wereld, doen.
Nee.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 17:56
T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Klopt T_ID.
Dat verklaart ook je eerdere flirten met scientology dan. Extreme vormen van ADHD, psychoses en depressies vereisen heel dicht op elkaar aansluitende medicijnen waarvan er heel veel sterke bijwerkingen en interacties met elkaar hebben. Er is gewoon geen makkelijke oplossing voor.

Ik heb mensen eerder in een dergelijke situatie gezien, en ik kan je vertellen dat die er bovenop kwamen.

Ze moesten heel sterk zijn en er af en toe flink voor vechten, maar ze kwamen er wel. Ik zal je zeggen dat ik best jaloers kan zijn daarop. Alle shit die in het leven mijn kant op kwam hobbelen ten spijt, hebben ze meer uitdagingen gehad dan ik, en ze overwonnen die. Da's iets om trots op te zijn.
Oud 07-08-2009, 18:05
Verwijderd
Citaat:
Dat verklaart ook je eerdere flirten met scientology dan. Extreme vormen van ADHD, psychoses en depressies vereisen heel dicht op elkaar aansluitende medicijnen waarvan er heel veel sterke bijwerkingen en interacties met elkaar hebben. Er is gewoon geen makkelijke oplossing voor.

Ik heb mensen eerder in een dergelijke situatie gezien, en ik kan je vertellen dat die er bovenop kwamen.

Ze moesten heel sterk zijn en er af en toe flink voor vechten, maar ze kwamen er wel. Ik zal je zeggen dat ik best jaloers kan zijn daarop. Alle shit die in het leven mijn kant op kwam hobbelen ten spijt, hebben ze meer uitdagingen gehad dan ik, en ze overwonnen die. Da's iets om trots op te zijn.
Gelukkig zie ik eindelijk een stukje begrip. ADHD, Psychoses en Depressie komen inderdaad vaak voor en ik heb er erg veel last van gehad. Een depressie is zwaar, maar psychotische verschijnselen zijn denk ik nog zwaarder.

Ik heb aan een kant heel veel kracht, maar ik heb echt een systeem nodig om te kunnen leven. En ik kan me niet makkelijk aanpassen aan lastige dingen. Als je 3 jaar in de ziektewet loopt, toch steeds weer opnieuw opzoek gaat naar werk of studie maar faalt. Op den duur raak je uitgeput. Ik heb de klappen zowel letterlijk als figuurlijk gehad en ik ben niet het type wat je irl iets wijsmaakt meer. Terwijl ik vroeger een ontzettend onzeker jongetje was. Nu ben ik niet perse onzeker, maar zie gewoon in dat er niets voor me is. that's it.

Maar goed laten me ontopic blijven.

Laatst gewijzigd op 07-08-2009 om 21:42.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2009, 21:44
Verwijderd
Ik zelf kan er moeilijk rationeel over denken(uit angst). Maar om eerlijk te zijn lijkt me dat als er een god zou zijn deze vrede zou hebben met zo een keuze. Je moet niet leven, je mag leven. Het leven is namelijk niet perse mooi.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2009, 07:17
hookee
hookee is offline
Citaat:
Nee, want 'niks doen' is geen doel..
Ik vergat toe te voegen "en dan uitzoeken wat m'n doel is, die uitvoeren en in slaap vallen", maar dat kon je toch zelf ook wel verzinnen?
Net als agnosten die bij het einde van hun dagen toch nog even snel een zieltjeswinner bellen om de hel te ontlopen, pathetic...
Met citaat reageren
Oud 08-08-2009, 10:47
Uice
Uice is offline
Citaat:
Ik zelf kan er moeilijk rationeel over denken(uit angst). Maar om eerlijk te zijn lijkt me dat als er een god zou zijn deze vrede zou hebben met zo een keuze. Je moet niet leven, je mag leven. Het leven is namelijk niet perse mooi.
Natuurlijk wel. Je bent één van de miljarden zaadcellen die elke dag uit een lul schieten, weet je hoeveel geluk je dan hebt als je geboren wordt? En dan ook nog eens in één van de beste landen om in te wonen ter wereld. Je hebt niets te klagen.
Oud 08-08-2009, 13:45
Alyssia
Alyssia is offline
Citaat:
Hoezo?
Omdat ik me niet kan voorstellen dat we hier zonder reden zijn. Ik bedoel, alles heeft een functie, zelfs de meest irritante kleine kutinsecten. Dan wij mensen toch ook?

Citaat:
Ik vergat toe te voegen "en dan uitzoeken wat m'n doel is, die uitvoeren en in slaap vallen", maar dat kon je toch zelf ook wel verzinnen?
Net als agnosten die bij het einde van hun dagen toch nog even snel een zieltjeswinner bellen om de hel te ontlopen, pathetic...
Als jij dat zo ziet, ga je gang. Maar ik vind jouw reactie onnozel, ieder zijn ding en als jij het dan niet zo gelooft, dan is dat nog geen reden om anderen daar dan op 'aan te vallen' en hun mening proberen te ontkrachten zoals jij doet.

Maar dat over die agnosten, daar ben ik het wel mee eens. Geloof of geloof niet, niet de hele tijd gaan zeggen dat je niet gelooft, maar uiteindelijk toch wel heel bang zijn voor de hel. Wut?
Met citaat reageren
Oud 08-08-2009, 20:13
Honk4gayrights
Honk4gayrights is offline
Citaat:
Je mag je eigen keuzes ook maken, beter gezegd, die moet je maken!
God heeft ons die vrijheid ook gegeven!

Maar er komt een dag des oordeels,
En je moet verantwoording afleggen bij God, en dan geeft hij het oordeel.
Dan zegt Hij welke kant je op moet, of je bij God in de hemel mag leven of je in de hel bij satan moet leven.

En ik vind God absoluut geen idioot!
(Dit is mijn mening, bedoel ik niks mee tegenover jou.)
Als de hel werkelijk de hel is dan is God dus al de eerste die er thuis hoort.
Citaat:
Je moet niet leven, je mag leven. Het leven is namelijk niet perse mooi.
De dood is iets dat zeker is. Daar heb je altijd recht op, en dat ondervind je ook uit eindelijk, dat kan niemand je afnemen.

Als je dan toch zeker bent van je recht om dood te gaan, waarom zou je het dan niet gewoon dr op wagen om nog dat stukje geluk te zoeken? Dood ga je uit eindelijk toch wel.

Maar goed, dat is vanuit mijn eigen situatie bekeken. Iemand die jouw gaat afzeiken, afkeuren of iets anders soort gelijks, in dit geval, houd geen rekening met jouw unieke situatie en die van hem. Zo kan je blijven discusiëren.

Als god daadwerkelijk bestaat, en daadwerkelijk alles weet, dus een complete kennis heeft... Kan hij niet afkeuren of goedkeuren, aangezien iemand die alles weet geen subjectiviteit kent. De meesten mensen zouden aardig versteld staan tussen hun beleving van een god, en de beschrijving van een god.

Citaat:
Liever dat als iemand die zn hele leven zo'n debiel religie achterna hobbelt.

Citaat:
Natuurlijk wel. Je bent één van de miljarden zaadcellen die elke dag uit een lul schieten, weet je hoeveel geluk je dan hebt als je geboren wordt? En dan ook nog eens in één van de beste landen om in te wonen ter wereld. Je hebt niets te klagen.
Niks met geluk te maken, gewoon oorzaak > gevolg.

Citaat:
Omdat ik me niet kan voorstellen dat we hier zonder reden zijn. Ik bedoel, alles heeft een functie, zelfs de meest irritante kleine kutinsecten. Dan wij mensen toch ook?
Ze hebben geen (specifieke) functie, ze worden ervoor gebruikt.

Irritante kleine kutinsecten bestaan niet om voedsel te zijn voor kikkers. Maar ze kunnen wel zo funtioneren. Het vruchtvlees van een appel bestaat niet voor ons om te eten, maar het kan wel zo funtioneren. De reden waarom een organisme bestaat is omdat dit het gevolg was van een oorzaak.

Citaat:
Als jij dat zo ziet, ga je gang. Maar ik vind jouw reactie onnozel, ieder zijn ding en als jij het dan niet zo gelooft, dan is dat nog geen reden om anderen daar dan op 'aan te vallen' en hun mening proberen te ontkrachten zoals jij doet.
Jij geeft een subjectieve stelling, dan kan hij deze met een subjectieve tegenstelling ontkrachten.
Jij had nooit een subjectieve stelling moeten gebruiken, dan had je kunnen zeggen dat hij geen reden had.

Citaat:
Maar dat over die agnosten, daar ben ik het wel mee eens.
dat was dan weer de subjectieve stelling die geen relevante reden had om gepost te worden...

Citaat:
Geloof of geloof niet, niet de hele tijd gaan zeggen dat je niet gelooft, maar uiteindelijk toch wel heel bang zijn voor de hel. Wut?
Waarom? Zodat jij het makkelijker kan sorteren/generaliseren en niet naar de individuele situatie hoeft te kijken?

Bovendien, je hoeft echt geen christen oid te zijn om angst te hebben voor de plek die geoptimaliseerd is om jouw te "laten boeten" voor je daden, dmv de meest onaangenamen methodes. Of je nou gelooft dat die plek bestaat of niet.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 01:01
Vice
Vice is offline
Zelfmoord vind ik nogal negatief klinken. Ik heb het zelf liever over zelfdoding. Verder moet je je natuurlijk niet bezighouden met wat andere mensen of goden van jouw plannen vinden. Het is al heel wat dat je ongevraagd op aarde wordt gezet. Dat je dan ook nog gedwongen wordt om één of ander doel moet afmaken is gewoon te idioot voor worden.
Oud 09-08-2009, 01:09
Vice
Vice is offline
Citaat:
Aangezien je na je dood niet meer kan denken, kun je ook geen spijt krijgen wanneer je (te vroeg) een eind aan je leven hebt gemaakt.
Oud 09-08-2009, 12:27
Uice
Uice is offline
Citaat:
Omdat ik me niet kan voorstellen dat we hier zonder reden zijn.
Dingen zijn zo omdat jij je niet anders kan voorstellen? Er zijn miljoenen mensen die zich niet kunnen voorstellen dat God homoseksuelen de Hemel in laat, of dat de aarde om de zon draait.
Oud 09-08-2009, 16:38
Verwijderd
Citaat:
Aangezien je na je dood niet meer kan denken, kun je ook geen spijt krijgen wanneer je (te vroeg) een eind aan je leven hebt gemaakt.
Dat klopt zeker, maar ik denk dat spijt sowieso niet echt een constructieve emotie is.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 17:09
Verwijderd
Ik denk dat spijt constructief kan zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 17:20
Verwijderd
Spijt klinkt zo dramatisch. Leren van je fouten is goed, maar dan hoef je ook niet in een hoekje te gaan zitten huilen.
Met citaat reageren
Oud 09-08-2009, 19:02
Verwijderd
True
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten