![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Maar goed, als er geen inenting bestaat dan was mijn post een beetje nutteloos. Wat de klamboe betreft, onlangs werd hier de Travel NET 'Spider' geïmpregneerd gepost voor 25,- dus misschien kun je die halen. Maar in Thailand zullen ze ook wel dergelijke dingen hebben, ik zou 'm daar kopen. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik zou geen risico nemen en gewoon een geïmpregneerde klamboe halen.
Maaaaar volgens mij is het ook mogelijk om zelf een klamboe te impregneren, namelijk met Permethrine. Dit was tot een aantal jaren geleden nog te krijgen in de Airport Travel Clinic (in vertrekhal 2). Ik weet niet of dat nog steeds het geval is, aangezien alle regeltjes m.b.t. het meenemen van vloeistoffen nogal veranderd zijn. Laatst gewijzigd op 25-07-2009 om 22:52. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Ik zou er toch een aanschaffen, al is het maar om andere insecten uit je bed te houden. Ik was vorige maand in het Amazone gebied, en werd er niet echt blij van toen ik 's avonds mijn bed in wilde kruipen en daar een zooi kakkerlakken in te vinden...
Aan de andere kant, als je dat geen probleem vindt; ik ben 5 dagen in het regenwoud geweest en simpelweg lange dunne kleding en veel Deet hebben er voor gezorgd dat ik geen enkele keer geprikt ben. Al met al denk ik dat een klamboe geen noodzaak is, maar het kan wel handig zijn.
||
![]() |
Citaat:
![]() gekko's trouwens ook niet! in het regenwoud in het amazonegebied en geen klamboe? dat is volgens mij echt hét malariagebied. als je ook geen pillen bij je had ben je echt dom geweest hoor. maar wel ontzettend lucky ![]() |
![]() |
|
Ik ben een echte muggenmagneet, maar ben op mijn vakantie in Kenia gelukkig niet gestoken
![]() Toen we later op safari waren hadden we wel klamboes in de lodge ![]() Maar goed het was dan ook geen muggenseizoen toen we er waren, volgens de mensen daar waren er op dat moment bijna geen muggen. (heb er idd ook niet veel gezien)
|
Verwijderd
|
Ik heb laatst een vak over ziektes in de tropen gevolgd en maatregelen die je kunt nemen, en een klamboe is een van de makkelijkste en meest efficiente maatregelen die je kunt nemen. Ik zeg: sowieso doen. Het risico op Malaria in Zuid-Oost Azie mag dan niet zo groot zijn als bijvoorbeeld in Afrika, van 42 graden koorts word je echt niet vrolijk.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|