Oud 03-09-2009, 12:21
Verwijderd
hoi,
Ik zou graag willen leren hacken. Niet om andere mensen te kwellen, maar om mijn school te helpen. Ze zoeken nog mensen die het beveiligingssysteem willen verbeteren. Weet iemand een tutorial om dit te leren?

gr,

Robmasterx
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-09-2009, 12:32
Verwijderd
Je eerste stap zou een fatsoenlijke programmeertaal kunnen zijn -- en dan op behoorlijk niveau. C/C++ lijkt me een goed begin. Zet 'm op, tijger.
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 13:26
Manuzhai
Manuzhai is offline
Penetration testing kan ook heel goed met dynamische talen. Werkt fijner. Python FTW, Ruby kan natuurlijk ook.
Oud 03-09-2009, 17:33
Marvin1995
Marvin1995 is offline
ff C++ is moeilijk te leren ... je bent denk ik 1 dag bezig met ongeveer 1 script ( als beginner ).
Met citaat reageren
Oud 03-09-2009, 17:51
freyk
freyk is offline
een "beveiligingsysteem" is weer zo algemeen. Is het een besturingsysteem, een apparaat, applicatie, een netwerk of een groep van personen.
  • Een besturingsysteem > ga op zoek naar software lekken
  • Een apparaat > Pak een schroevendraaier en ga op zoek op internet naar hardwarefouten of softwarelekken
  • Een applicatie > Ga op zoek naar software lekken, leer een binaire taal.
  • Netwerk > met Een poorten- en netwerkpakkettenscanner kan je veel.
  • Een groep mensen > leer social engineering
Oud 04-09-2009, 17:45
ILUsion
ILUsion is offline
Hacken leer je pas als je veel systeemkennis hebt (en wat systeemkennis is, hangt zoals freyk al zeg af van welk systeem je wilt hacken). Dus een goed begin, is gewoon beginnen bij het begin: leer wat je wilt 'misbruiken' goed kennen. (hacken in deze betekenis is het gebruiken van iets, waarvoor het eigenlijk niet bedoeld is; dus een beetje misbruiken, maar dat hoeft niet kwaadaardig te zijn).

Om computer te hacken is het van belang om toch een programmeertaal te kennen (C/C++ is goed, omdat het zeer veel gebruikt wordt; maar Python is bv. makkelijker om te leren programmeren; Assembler is ook een goed idee omdat je daarmee kan zien wat een computer echt aan het doen is, maar geen taal om mee te beginnen). ZIjn het servers of netwerken: goed inzicht in de protocols (te leren met een network analyzer) is onontbeerlijk.
Oud 05-09-2009, 10:14
BendeBen
BendeBen is offline
gewoon sub7 downloaden
Oud 05-09-2009, 12:28
freyk
freyk is offline
Citaat:
gewoon sub7 downloaden
En daarmee vind je lekken? Nee, je kan er mogelijk een windows-systeem mee beschadigen.
Daarnaast hangen er meer nadelen dan voordelen, wanneer je een beginner ermee laat spelen.
Misschien is het beveiligingssysteem wel een *nix-je, dan heb je niks aan sub7.
Oud 05-09-2009, 18:15
BendeBen
BendeBen is offline
het was niet al te serieus bedoeld, bestaat die shit uberhaupt nog wel?
Oud 06-09-2009, 09:56
Koning
Koning is offline
Als je dat hier moet vragen ben je al niet inventief.. Ik heb zo mijn twijfels.
Oud 06-09-2009, 10:53
boet
boet is offline
kijk HIER eens!
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 14:00
Verwijderd
Citaat:
Als je dat hier moet vragen ben je al niet inventief.. Ik heb zo mijn twijfels.
Seconded. *gniffel*

Citaat:
kijk HIER eens!
Hi-la-risch!
Met citaat reageren
Oud 10-09-2009, 21:03
Database
Database is offline
Leren hacken is niet iets wat je even doet. Zoals eerder al gezegd kan je iets "hacken" als je het systeem waarop je bezig bent kan dromen. Om een aantal voorbeelden te noemen:

- Web => Om dingen te kunnen doen op websites die eigenlijk niet mogen (in jouw termen hacken), moet je eerst zorgen dat je (een groot deel van) de technieken en technologieen die gebruikt worden op het web kan dromen. Alleen dan pas kan je je de technieken snappen die gebruiken worden om websites te "hacken". (Ik noem, javascript, .net/php/java/jsp, webservices, sql, etc)

- Netwerken => Je moet tcp/ip kunnen dromen en daarnaast ook heel veel algemene kennis hebben van algemen netwerk dingen (OSI model).

- OS => Je moet het OS min of meer kunnen dromen. En dan niet als gebruiker maar als (kernel) developer. Daarnaast moet je veel kennis hebben van de werking van OS'es in het algemeen, denk aan dingen zoals (maar niet alleen) memory management, interrupt handling, kernel space vs user space, "OS stack", etc etc

- Applicaties => Goed assembly kunnen programmeren en kunnen reverse engineeren (let op asm kunnen programmeren is niet hetzelfde als compiler code kunnen begrijpen). Daarnaast moet je weer kennis hebben van OS (ook weer met een developer bril en niet als gebruiker van t OS).

Voor alle varianten geldt dat je goed moet kunnen programmeren om uit de voeten te kunnen.

Zoals je ziet is dit niet iets wat je even doet je hebt een hoop ervaring en kennis nodig.

Laat je overigens niet misleiden door mijn stukjes over de verschillende delen, dat er achter netwerken maar 1 zin staat wil niet zeggen dat dat het makkelijkste is.

Tot slot, je moet creatief zijn.Een hele mooie quote van Bruce Schneier:

Citaat:
Security requires a particular mindset. Security professionals -- at least the good ones -- see the world differently. They can't walk into a store without noticing how they might shoplift. They can't use a computer without wondering about the security vulnerabilities. They can't vote without trying to figure out how to vote twice. They just can't help it.

Laatst gewijzigd op 10-09-2009 om 21:08.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten