Advertentie | |
|
![]() |
|
kijk HIER eens!
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Leren hacken is niet iets wat je even doet. Zoals eerder al gezegd kan je iets "hacken" als je het systeem waarop je bezig bent kan dromen. Om een aantal voorbeelden te noemen:
- Web => Om dingen te kunnen doen op websites die eigenlijk niet mogen (in jouw termen hacken), moet je eerst zorgen dat je (een groot deel van) de technieken en technologieen die gebruikt worden op het web kan dromen. Alleen dan pas kan je je de technieken snappen die gebruiken worden om websites te "hacken". (Ik noem, javascript, .net/php/java/jsp, webservices, sql, etc) - Netwerken => Je moet tcp/ip kunnen dromen en daarnaast ook heel veel algemene kennis hebben van algemen netwerk dingen (OSI model). - OS => Je moet het OS min of meer kunnen dromen. En dan niet als gebruiker maar als (kernel) developer. Daarnaast moet je veel kennis hebben van de werking van OS'es in het algemeen, denk aan dingen zoals (maar niet alleen) memory management, interrupt handling, kernel space vs user space, "OS stack", etc etc - Applicaties => Goed assembly kunnen programmeren en kunnen reverse engineeren (let op asm kunnen programmeren is niet hetzelfde als compiler code kunnen begrijpen). Daarnaast moet je weer kennis hebben van OS (ook weer met een developer bril en niet als gebruiker van t OS). Voor alle varianten geldt dat je goed moet kunnen programmeren om uit de voeten te kunnen. Zoals je ziet is dit niet iets wat je even doet je hebt een hoop ervaring en kennis nodig. Laat je overigens niet misleiden door mijn stukjes over de verschillende delen, dat er achter netwerken maar 1 zin staat wil niet zeggen dat dat het makkelijkste is. Tot slot, je moet creatief zijn.Een hele mooie quote van Bruce Schneier: Citaat:
Laatst gewijzigd op 10-09-2009 om 21:08. |
Advertentie |
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Ik ben gehackt!!! sanasoufi | 3 | 01-05-2012 01:19 | |