Oud 28-08-2009, 15:37
Lasagna
Lasagna is offline
Ik wil eigenlijk mijn hele laptop opschonen, en dan Vista opnieuw installeren. Het probleem is dat er geen installatie cd-rom bij is gekomen (of dat denk ik dan, kan hem iig niet vinden). Ik heb de Home Premium editie, en ik ben bang dat ik straks ook nog een Acer-programmatje moet missen, geen idee of dat uitmaakt...

Ik ga later nog wel in het rond vragen of iemand die cd-rom voor me heeft, maar ik hoop eigenlijk dat het ook anders kan. De pc staat echt helemaal vol met rotzooi dus het moet er echt állemaal af van mij

Dus, weet iemand of dit ook nog zonder kan?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 28-08-2009, 17:10
Verwijderd
Jazeker. Installatie van Windows is prima mogelijk vanaf een USB-stick.

Een noobguide: http://www.pc-active.nl/besturingssy...usb-stick.html
Met citaat reageren
Oud 28-08-2009, 17:43
freyk
freyk is offline
Ik vind formateren een zeer extreme oplossing. Nee, stof maar eerst ff je systeem softwarematig op, voordat je de boel pas formateerd:
Verwijder eerst de applicaties die je niet meer gebruikt en daarna pak je ff ccleaner erbij om overbodige bestanden te verwijderen.
Oud 29-08-2009, 11:03
M@rco
M@rco is offline
Staat er geen programma op je PC waarmee je een 'recovery DVD' kan maken? Vaak wordt zoiets meegeleverd i.p.v. een DVD (m.a.w., je moet die DVD dus zelf maken).
Oud 31-08-2009, 08:31
Lasagna
Lasagna is offline
Citaat:
Ik vind formateren een zeer extreme oplossing. Nee, stof maar eerst ff je systeem softwarematig op, voordat je de boel pas formateerd:
Verwijder eerst de applicaties die je niet meer gebruikt en daarna pak je ff ccleaner erbij om overbodige bestanden te verwijderen.
dit heb ik al gedaan. ik heb er echt zoveel mogelijk afgegooid én ccleaner erop gezet maar met weinig succes. hij heeft zo'n 400 mb verwijdert en dat is lang niet genoeg.

Laatst gewijzigd op 31-08-2009 om 14:45.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 14:49
Lasagna
Lasagna is offline
zo, ik heb mijn vorige post maar weer even aangepast want ik snap er nu echt geen hout meer van. ik weet niet wat ik met dat Acer eRecovery Management aanmoet... is dit het daadwerkelijke programmatje waarmee ik een recovery DVD maak? ik heb sterk het gevoel van niet. waar moet ik dan wel naar zoeken?

en als dat ding is gebrand, dan moet ik de pc opstarten vanaf dat ding, en dan kan ik gaan formatteren?

jeetje, wat ben ik een ongelofelijke digibeet...
Met citaat reageren
Oud 31-08-2009, 15:04
M@rco
M@rco is offline
Misschien helpt dit je verder!

ftp://ftp.support.acer-euro.com/note...nt%20Dutch.pdf

Als het goed is hoef je niet eens een DVD te branden maar kun je gewoon direct vanuit dat programma kiezen voor 'Restore system to factory default'.
Oud 01-09-2009, 08:31
Lasagna
Lasagna is offline
ik zie inderdaad dat ik die functie gewoon had moeten gebruiken. komt nu het volgende probleem, geen idee hoe dit nu weer komt: eRecovery Management doet het niet meer. als ik hem op wil starten zegt hij simpelweg "eRecovery Management werkt niet meer" en hij start het programmatje dan nog wel op, maar alle functies zijn uitgeschakeld. ik kan nu dus echt geen kant meer op. ik heb hem ook geprobeerd opnieuw te installeren maar hij blijft dezelfde melding geven. is er nog een alternatief want ik geloof niet dat dit nog gefixt kan worden... zucht.
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 08:40
M@rco
M@rco is offline
Je kunt eRecovery Management ook downloaden van de Acer site, misschien werkt het als je dat doet en het opnieuw installeert?

ftp://ftp.support.acer-euro.com/note...tV2.0.2021.zip
Oud 01-09-2009, 09:21
Lasagna
Lasagna is offline
ik krijg het programma ook niet meer gedeïnstalleerd. hij staat niet tussen de programma's maar wel in de Acer-map, hier staat een "remove_erecovery.exe" maar als ik die aanklik krijg ik een "OpenSCManager error"...

als ik het bestand wat jij zonet hebt gestuurd wil installeren zegt hij "old NAPP version, cannot be installed on this machine," moet ik daaruit opmaken dat ik een oudere versie moet hebben?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 09:48
M@rco
M@rco is offline
Lastig...!

In die PDF lees ik ook nog het volgende:

Citaat:
Het systeem herstellen vanaf de WinPE-omgeving
Als het systeem niet kan worden opgestart, kunt u het systeem herstellen vanaf de WinPE-omgeving.
Het systeem start op vanaf de verborgen partitie van de harde schijf om het herstel te starten.
Opmerking: u wordt gevraagd het wachtwoord op te geven voordat het systeemherstel wordt
gestart. Als u drie keer een verkeerd wachtwoord opgeeft, zal de computer opnieuw
opstarten naar het besturingssysteem.

Hoofdpagina verborgen partitie
Druk tijdens de POST op <Alt> + <F10> om het systeem op te starten vanaf de verborgen partitie van
de harde schijf en de hoofdpagina van de verborgen partitie te openen.

Opmerking: u moet het wachtwoord opgeven om toegang te krijgen tot de hoofdpagina van de
verborgen partitie.
De hoofdpagina van de verborgen partitie biedt drie opties om het systeem te herstellen: herstellen
naar de standaard fabrieksinstellingen, herstellen vanaf een back-up van een gebruiker of herstellen
vanaf een back-up op cd/dvd.
De 'POST' (Power On Self Test) is zeg maar wat je ziet als je de laptop opstart, nog vóórdat Windows opstart (zwart scherm, witte letters, soms een logo van de fabrikant). Je kunt dus ook nog proberen om in die tijd Alt + F10 in te drukken, met een beetje geluk krijg je dan dus ook de optie om de laptop terug te zetten naar de fabrieksinstellingen
Oud 01-09-2009, 10:04
Lasagna
Lasagna is offline
mm, dan ga ik dat zo maar eens proberen... heb ik toch nog 1 vraag (ik weet het, ik ben een lastige): welk wachtwoord moet ik dan opgeven?
Met citaat reageren
Oud 01-09-2009, 10:13
M@rco
M@rco is offline
Geen idee! Dat zul je zelf ooit ingesteld hebben, waarschijnlijk bij de eerste keer opstarten. Ik las ergens dat het ook het wachtwoord van je Vista-account kan zijn, dus als je het echt niet weet kun je dat ook proberen.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten