Oud 05-09-2009, 20:37
Leyannah
Leyannah is offline
Ik wil graag werken, ik kan hier in de kassen werken, daarbij verdien ik 2,50 per uur. En op een zaterdag (ik werk dan alleen op zaterdag) werk ik 5 uur per dag ongeveer, dat is dan 12,50. Maar het probleem is: Ik ben nog maar 12 jaar.. Dan kan je eigenlijk nog niks doen omdat het dat wordt gezien als kinderarbeid, al vind ik dat onzin, ik ben toch al 12!?
Whatever..
9 Juni word ik 13, en dan kan ik al wat meer doen.
Dus de vraag luidt:

Wat kan ik doen op mijn 12e/13e?

Alvast bedankt!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-09-2009, 20:42
Skater13
Skater13 is offline
Folders rondbrengen kan volgens mij ook en kassen is op zich best een goed alternatief..!
Met citaat reageren
Oud 05-09-2009, 20:57
Leyannah
Leyannah is offline
Dat is waar inderdaad, maar mijn broer zegt dat ik daar geen type voor ben om de hele dag in die kassen rond te waggelen.
En dan moet je elke dag om 6 uur uit je bed zijn, en dan op je fiets stappen en gaan werken, ik ben dan vast nog niet helemaal honderd procent in de vroege morgen...

Folders zou kunnen, maar ik ben gewoon als de dood voor honden. En veel mensen bij ons in het dorp hebben honden. Ja het klinkt als een heel stom excuus, maar ik ben echt zó bang voor honden, ik durf het gewoon niet.

Maar toch bedankt voor je hulp!

Laatst gewijzigd op 05-09-2009 om 20:58. Reden: Het komt een beetje raar over
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 02:21
Verwijderd
Citaat:
Dat is waar inderdaad, maar mijn broer zegt dat ik daar geen type voor ben om de hele dag in die kassen rond te waggelen.
En wat denk je er zelf van?

Ik heb zelf 4 jaar in een kas gewerkt. Het is niet het leukste werk dat er is, maar het verdient in vergelijking met andere baantjes best aardig (al loopt dat verschil wel terug naar mate je ouder wordt).

Vroeg uit je bed komen wen je vanzelf aan.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 14:31
Leyannah
Leyannah is offline
Ja, das waar... Maar ik kan hier ook gaan afspoelen in een restaurant (afwassen dus) en daar verdien ik ongeveer 4,- mee per uur...
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 16:00
Lente
Lente is offline
Vanaf 13 jaar mag je een bijbaantje hebben of vakantiewerk doen. Er zijn wel regels. Als je 13 of 14 bent mag je op dagen dat je niet naar school gaat maximaal 6 uur per dag werken, tussen 8uur en 19uur. Het werk mag niet zwaar zijn en op zondag mag je niet werken.
op de dagen dat je naar school gaat mag je maximaal 2 uur werken. Maar dat mogen alleen hulpdiensten zijn, zoals oppassen of auto's wassen.
je mag niet meer dan 5 dagen per week werken en per week maximaal 12 uur.

Het duurt nog lang voor je 13 bent, tot die tijd kun je misschien wat klusjes doen voor familie en buren?

Laatst gewijzigd op 06-09-2009 om 16:11.
Met citaat reageren
Oud 06-09-2009, 16:05
Tripp
Tripp is offline
Ik heb zelf als eerste baantje tijdschriften rond gebracht. Waar ik ongeveer €50,- in de maand mee verdiende. En op dit moment ben ik zaterdag-postbode.
Honden vallen serieus mee! Ze doen niets, en als ik mijn ronde loop op zaterdag zitten ze toch binnen. Misschien kun je het gewoon eens proberen. En met tijdschriften is het zo dat je ook niet iedere brievenbus moet hebben.
Oud 06-10-2009, 14:33
viek
viek is offline
Iemand een folderwijk? Zo ja, waar heb je je daarvoor ingeschreven? Want Netwerk VSP is nogal druk dus...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten