Oud 20-10-2009, 19:31
c-hout-h
c-hout-h is offline
Goeieavond mensen,

Zoals vele van jullie moet ik deze maand mijn les-geld gaan betalen, dit doe ik in 1 keer. Nu heb ik simpel weg niet het geld om al mijn lasten te gaan betalen, lesgeld, huur en verzekering. Wat zal er gebeuren als ik mijn lesgeld ''vergeet'' te betalen ? Krijg ik dan een aanmaning, dat ik eind November het MOET betalen ?

Groetjes mede-student.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2009, 20:04
Verwijderd
Citaat:
Goeieavond mensen,

Zoals vele van jullie moet ik deze maand mijn les-geld gaan betalen, dit doe ik in 1 keer. Nu heb ik simpel weg niet het geld om al mijn lasten te gaan betalen, lesgeld, huur en verzekering. Wat zal er gebeuren als ik mijn lesgeld ''vergeet'' te betalen ? Krijg ik dan een aanmaning, dat ik eind November het MOET betalen ?

Groetjes mede-student.
Ja, je krijgt dan een herinnering. Dat je voor dan en dan moet betalen en met de eventuele gevolgen als je dan weer niet betaalt.
Overigens, kan je niet vragen of je gespreid kan betalen?
Met citaat reageren
Oud 20-10-2009, 20:09
c-hout-h
c-hout-h is offline
ik kan in november wel alles betalen, maar nu even niet. ik dacht wel dat ze een herrinering zouden sturen. Doe ik dat gewoon, voor hun maakt het ook niet uit, of ik een maandje later betaal of niet.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2009, 20:57
Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Je hebt kans dat je meer moet betalen als je lang wacht met betalen.
Oud 20-10-2009, 21:10
Ivo
Ivo is offline
Even rood staan een optie?
Als er bij te laat betalen meteen extra administratiekosten in rekening gebracht worden, is een maandje roodstaan een goedkopere optie. Zoek dit dus even uit.
Met citaat reageren
Oud 20-10-2009, 21:19
arPos
arPos is offline
over het algemeen kan je bij de "Dienst uitvoering onderwijs" (IBG) meestal wel gewoon uitstel krijgen.
Oud 21-10-2009, 07:40
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
voor hun maakt het ook niet uit, of ik een maandje later betaal of niet.
Als iedereen zo zou denken, zou het hele systeem instorten. Fraai is het in ieder geval niet. Beloof dan niet dat je in een keer betaalt, als je dat niet kunt op het afgesproken moment. Betaal dan gewoon in termijnen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 08:58
Verwijderd
Misschien gaan ze wel gewoon akkoord als je vraagt of je het een maand later mag betalen.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 09:05
Verwijderd
Bij de RuG loop je dan risico dat je niet meer in je studentenemail kan en niet meer op Nestor/Blackboard.

Als ik jou was zou ik eerst netjes vragen of je het later mag betalen. Als ze nee zeggen kun je altijd nog de waarschuwing afwachten. En dan betalen zodra je het geld hebt en tot die tijd geen grote aankopen doen, zodat je zeker weet dat het in november wel kan.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 12:26
Adore
Adore is offline
Nooit denken dat instanties en bedrijven geld wel een maandje kunnen missen. Dat is geen goede insteek en voor je het weet loop je op meerdere vaste lasten een maand achter. Dit klinkt als 'dat overkomt mij niet', maar ik heb iets teveel mensen in deze situatie gezien waardoor het toch een aannemelijk verhaal wordt.

Probeer uitstel te regelen, als je het goed aanpakt moet het over het algemeen wel lukken. Zeker voor zo'n korte periode.
En denk voortaan eerst na voordat je een verplichting aangaat, want je krijgt bij schoolgeld gewoon de optie om per maand te betalen. Dan kom je niet in zulke lastige situaties als deze.
Met citaat reageren
Oud 21-10-2009, 15:28
T_ID
T_ID is offline
Betaal dan gewoon in termijnen.

Zoiets bewust veroorzaken is gewoon lame.
Oud 21-10-2009, 18:53
Verwijderd
Citaat:
Bij de RuG loop je dan risico dat je niet meer in je studentenemail kan en niet meer op Nestor/Blackboard.

Als ik jou was zou ik eerst netjes vragen of je het later mag betalen. Als ze nee zeggen kun je altijd nog de waarschuwing afwachten. En dan betalen zodra je het geld hebt en tot die tijd geen grote aankopen doen, zodat je zeker weet dat het in november wel kan.
Bij Saxion krijg je één waarschuwing en daarna is het afgelopen. Je kan wel nog in je mail dan trouwens. Je mag geen tentamens meer doen.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 11:10
arPos
arPos is offline
Citaat:
En denk voortaan eerst na voordat je een verplichting aangaat, want je krijgt bij schoolgeld gewoon de optie om per maand te betalen. Dan kom je niet in zulke lastige situaties als deze.
Wat een onzin, moet je dan maar niet gaan studeren omdat ze er nu eenmaal voor hebben gekozen lesgeld niet direct bij de IBG te laten doorsturen???

Gewoon uitstel vragen, heb ik al een keer of 3 moeten doen, en al 3 keer is de IBG akkoord gegaan met een termijn uitstel.
Oud 22-10-2009, 11:43
ganralph
ganralph is offline
Citaat:
Wat een onzin, moet je dan maar niet gaan studeren omdat ze er nu eenmaal voor hebben gekozen lesgeld niet direct bij de IBG te laten doorsturen???
het gaat erom dat je normaal gesproken ook gespreid kunt betalen. niemand zegt dat TS niet moet gaan studeren.

ik ben het ermee eens dat het onzin is om je lesgeld in één keer te willen betalen als je het geld niet hebt.
Oud 22-10-2009, 15:19
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:

Gewoon uitstel vragen, heb ik al een keer of 3 moeten doen, en al 3 keer is de IBG akkoord gegaan met een termijn uitstel.
Natuurlijk moet je niet niet gaan studeren vanwege het collegegeld. Maar om nou te kiezen voor in een keer betalen en dit dan expres "vergeten" omdat je het geld op dat moment even niet hebt, is niet bepaald netjes. Je kunt dan kiezen om toch gespreid te betalen, of om te melden dat je even niet kunt betalen en, zoals jij gedaan hebt, om uitstel vragen. Maar dan is het een andere situatie dan dat je gewoon even niet betaalt.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 18:02
Hannie1
Hannie1 is offline
hoeveel kost dat ongeveer?
Weet iemand dat toevallig?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 19:03
Hawahaai
Hawahaai is offline
Hoeveel kost wat?
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 19:07
Verwijderd
Citaat:
hoeveel kost dat ongeveer?
Weet iemand dat toevallig?
Lesgeld is afhankelijk van het soort onderwijs dat je volgt. Regulier HBO/VWO kost ongeveer 1600 euro per jaar.
Met citaat reageren
Oud 22-10-2009, 21:48
arPos
arPos is offline
met mbo zit ik op 1013 + aditionele kosten aan readers boeken e.d.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten