Oud 18-11-2009, 22:01
Madrechris
Madrechris is offline
Hallo mensen

Ik vind een meisje best wel heel erg leuk maar Ik heb het gevoel dat ik niet goed ben in gesprekken voeren, en ik heb het gevoel dt dit een enorme afknapper kan zijn...
Als er vrienden bijzijn gaat het meestal wel goed maar uit mezelf komt er bijna nooit iets.

Waar praten jullie veel over als je iemand leuk vind?
Advertentie
Oud 18-11-2009, 22:19
DmCraanen
DmCraanen is offline
Nou ik ga nooit bedenken waar ik over moet praten xD Je zegt gewoon hoi en dan heb je 2 opties:

1. je begint zelf ergens over
2. je stelt een vraag waarop ze antwoord geeft en waarop jij dan verder gaat

en als jullie dan uiteindelijk niks interessants aan elkaar te melden hebben dan is dat jammer =/

Ik heb niet specifiek iets waar ik over praat gewoon over vanalles en nog wat. Beetje aftasten en dan kom je vanzelf op iets wat jullie allebei interessant vinden om over te praten. praten ''for the sake of it'' komt zowieso altijd raar over vind ik
Met citaat reageren
Oud 18-11-2009, 22:21
Madrechris
Madrechris is offline
Citaat:
Nou ik ga nooit bedenken waar ik over moet praten xD Je zegt gewoon hoi en dan heb je 2 opties:

1. je begint zelf ergens over
2. je stelt een vraag waarop ze antwoord geeft en waarop jij dan verder gaat

en als jullie dan uiteindelijk niks interessants aan elkaar te melden hebben dan is dat jammer =/

Ik heb niet specifiek iets waar ik over praat gewoon over vanalles en nog wat. Beetje aftasten en dan kom je vanzelf op iets wat jullie allebei interessant vinden om over te praten. praten ''for the sake of it'' komt zowieso altijd raar over vind ik
Daarom, daarom ben ik altijd zo stil, en dn kijkt ze zo verveeld rond

Waar praat jij dan vaak over, misschien dat ik ook kan braggen ermee ^^
Oud 18-11-2009, 22:24
DmCraanen
DmCraanen is offline
Pohh

edit: uberhaupt is er wel veel om over te praten...behalve sportauto's of voetbaluitslagen (hoewel er ongetwifjeld meisjes zijn die dat ook interessant vinden)

ik vind muziek altijd leuk om over te praten...en geschiedenis maar het is een beetje apart als je begint met ''HEY WAT VIND JE VAN OTTO VON BISMARCK? ;D'' (geschiedenis dus maar niet doen )

edit: jeetje wat een moeilijke vraag om te beantwoorden XD

Wat ook belangrijk is vind ik zelf - is luisteren. dat lullen hoef je niet per se continue te doen maar écht luisteren is ook belangrijk. dan kan je vaak daar ook wel op ingaan als ze klaar is

En jezelf blijven. niet je cooler voordoen dan je bent met zo'n supermacho idee... gewoon op het zelfde niveau met elkaar praten.

Citaat:
Imène zegt:
euh omdat je over vanalles kan praten
beleefd bent
niet vloekt om stoer te doen
en grappig

Laatst gewijzigd op 18-11-2009 om 22:37.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 10:13
WolterB
WolterB is offline
Als het klikt komende de gespreksonderwerpen vanzelf wel. zo lang je maar niet geforceerd bezig gaat of je anders voordoet dan je echt bent, want daar schiet je niets mee op. En je hoeft niet constant te praten natuurlijk
Oud 19-11-2009, 10:21
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:
Daarom, daarom ben ik altijd zo stil, en dn kijkt ze zo verveeld rond

Waar praat jij dan vaak over, misschien dat ik ook kan braggen ermee ^^
Waar praat je over als je met vrienden bent? Normaal gaat een gesprek inderdaad vanzelf. Als je goed luistert naar wat zij zegt, kun je ook inhaken op wat ze zegt en eventueel een vraag over het onderwerp aan haar stellen.

Bedenk eens een aantal gespreksonderwerpen en vragen daarbij. Dan heb je altijd wat om op terug te vallen als het gesprek stil valt. Waar dan over? Nou, over wat jou (en haar) interesseert. Denk aan hobby's, dingen die je na school doet, dingen over school (huiswerk, leraren, vakken etc.), welke films ze leuk vindt, van welke muziek ze houdt. En haak daar op in
Oud 19-11-2009, 12:37
Madrechris
Madrechris is offline
Citaat:
Waar praat je over als je met vrienden bent? Normaal gaat een gesprek inderdaad vanzelf. Als je goed luistert naar wat zij zegt, kun je ook inhaken op wat ze zegt en eventueel een vraag over het onderwerp aan haar stellen.

Bedenk eens een aantal gespreksonderwerpen en vragen daarbij. Dan heb je altijd wat om op terug te vallen als het gesprek stil valt. Waar dan over? Nou, over wat jou (en haar) interesseert. Denk aan hobby's, dingen die je na school doet, dingen over school (huiswerk, leraren, vakken etc.), welke films ze leuk vindt, van welke muziek ze houdt. En haak daar op in
Misschien dat dat wel eens kan gaan helpen ja.

Bedankt voor de tips!
Oud 19-11-2009, 12:58
Volk
Volk is offline
Wat ook wel eens wil helpen is samen iets doen dat van het praten afleidt. En omdat je dan niet op het praten gefocust bent gaat het vanzelf. Bijvoorbeeld een potje pesten of knikkeren. Of iets anders waar jullie allebei interesse in hebben.
Met citaat reageren
Oud 19-11-2009, 15:10
Madrechris
Madrechris is offline
Citaat:
Wat ook wel eens wil helpen is samen iets doen dat van het praten afleidt. En omdat je dan niet op het praten gefocust bent gaat het vanzelf. Bijvoorbeeld een potje pesten of knikkeren. Of iets anders waar jullie allebei interesse in hebben.
ja laat ik met een meisje van 16 gaan knikkeren xD

nee ik snap wat je bedoelt. misschien dat dt wel eens gaat werken
Oud 19-11-2009, 16:27
cenerentola
cenerentola is offline
Je hoeft niet per se continue te praten. Als zij wel een prater is, dan moet je haar lekker laten babbelen en uit interesse af en toe een vraag stellen, dan lijkt het ook net dat je luistert. Als praten echt niet gaat, kun je misschien samen gaan sporten of een hobby zoeken. Dat leidt af en zonder te praten ben je bezig om met haar een band op te bouwen.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 00:01
Juana__
Juana__ is offline
hehehe, doet me aan een leerkracht van me denken:
"Waar praten jullie over met je lief als je niet over deze thema's praat?" (leerkracht van internacionaal recht die van mening was dat we het nieuws moest bespreken).
Had ik zin om te antwoorden: "wij praten niet, wij hebben alleen maar seks... hehehehe"
Nu, daar heb je dus 2 mogelijkheden: actualiteit of gewoon handelen i.p.v. spreken

Vind je je leven verder wel boeiend? Praat gewoon over wat je bezig houdt.. Dingen die je gaat doen, dingen die je hebt meegemaakt, vertel anekdote's, etc.

Spreek je wel gemakkelijk met mensen waar je geen specifieke interesse in hebt?
En je moet niet bang zijn dat ze wat je zegt niet interessant zal vinden, want het klikt of het klikt niet... het zal (hoogstwaarschijnlijk) niet afhangen van waarover jij spreekt.
Met citaat reageren
Oud 20-11-2009, 15:13
Madrechris
Madrechris is offline
Citaat:
hehehe, doet me aan een leerkracht van me denken:
"Waar praten jullie over met je lief als je niet over deze thema's praat?" (leerkracht van internacionaal recht die van mening was dat we het nieuws moest bespreken).
Had ik zin om te antwoorden: "wij praten niet, wij hebben alleen maar seks... hehehehe"
Nu, daar heb je dus 2 mogelijkheden: actualiteit of gewoon handelen i.p.v. spreken

Vind je je leven verder wel boeiend? Praat gewoon over wat je bezig houdt.. Dingen die je gaat doen, dingen die je hebt meegemaakt, vertel anekdote's, etc.

En je moet niet bang zijn dat ze wat je zegt niet interessant zal vinden, want het klikt of het klikt niet... het zal (hoogstwaarschijnlijk) niet afhangen van waarover jij spreekt.
Ja meestal wel zeer gemakkelijk.

en verder weet ik niet zo erg wat haar intresses zijn.
Ik had laatst wel een rake gok, en ook een enorme misser.. dus ja ik heb liever niet meer dat ik zo'n risico loop omdat missers erger in het geheuge staan positieve punten.
Oud 20-11-2009, 18:42
Batave
Batave is offline
Ik vraag gewoon: Wat vind jij van het voorgestelde internetbeleid in Finland en de daar aangrenzende vorm van censuur die er zou kunnen ontstaan?
Oud 20-11-2009, 19:45
Juana__
Juana__ is offline
Dus gaat het er niet over dat je niet goed bent in gesprekken voeren maar dat je gewoon te nerveus bent om met dat ene meisje te spreken...

Dus de oplossing: niet eraan denken dat je probeert indruk te maken op haar met heel interessant te babbelen, maar gewoon babbelen zoals je met vrienden babbelt.
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 03:07
Madrechris
Madrechris is offline
bedankt voor de tips, ik heb haar net weer gezien en het liep goed af!
Oud 22-11-2009, 03:55
Verwijderd
Waarom zit je dan nu eenzaam thuis achter je computer ipv bij haar in bed, hm?
Met citaat reageren
Oud 22-11-2009, 11:42
Batave
Batave is offline
Citaat:
Oud 22-11-2009, 14:03
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Citaat:

Wat fijn Madrechris! Kon je nu wel makkelijk een gesprek op gang houden? Misschien kun je zeggen wat je gedaan hebt (of welke tips geholpen hebben), voor andere forumers die misschien hetzelfde probleem hebben
Oud 22-11-2009, 14:15
Verwijderd
Ik denk dat je toch ook in haar moet interesseren, vragen, praten.. je kent het wel..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten