Citaat:
Mijn vriend en ik vertrekken in juni voor 2 jaar naar Suzhou. Hij heeft daar een baan aangenomen als expat voor een nederlands bedrijf. Ik zou daar natuurlijk ook dolgraag een baan vinden, het liefst ook voor een nederlands bedrijf, of europees bedrijf. Ik heb zeer ruime ervaring op Finance/Accounting/Office management en Project Management gebied. Iemand nog tips of suggesties? Ook niet-arbeidsgerelateerde tips en suggesties zijn van harte welkom.....
|
Kijk of het bedrijf van je vriend iets voor je weet, wellicht hebben zij een functie voor je of kunnen ze je in contact brengen met een bedrijf in de omgeving waar je bij kunt werken.
Ik zou je sowieso wel aanraden om een nuttige dagbesteding te vinden en zodra je daar bent ook wel te gaan beginnen met het opbouwen van een sociaal netwerk, bijvoorbeeld door in contact te treden met andere expats of lokale bevolking. Je zult het nodig hebben, want je hebt er niks of niemand behalve je vriend, en het risico is dan groot dat je je enorm gaat vervelen en/of nauwelijks sociale contacten hebt, waar je niet gelukkiger van wordt. Verder kunnen je contacten ook nuttig zijn bij het wennen aan de cultuur daar.
En als je geen werk kunt vinden, kijk of je vrijwilligerswerk kunt doen (denk aan weeshuizen, opvangcentra voor dieren, weetikveel). Zo lang je maar iets kunt doen om je dagen vol te krijgen. Eventueel kun je door de contacten die je opdoet weer een baan vinden.