Oud 13-12-2009, 20:21
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Ik heb een vraag gesteld via het emailadres op een website over hondengedragstherapie over een online gedragstherapie die te bestellen is voor 20 euro. Je moet dan eerst overmaken, dan krijg je de therapie toegestuurd.

Nu krijg ik dit als antwoord:

-----------
Hallo Laura,

Hierbij stuur ik je therapie toe dit kost je 20 euro dit kun je overmaken op ******* tnv Hondentrainingscentrum *********.

Mocht je er niet uitkomen of wat dan ook bel mij gerust. Ik help jullie graag!!

En in vertrouwen stuur ik het gelijk toe omdat jullie volgens mij alle hulp op dit moment kunnen gebruiken.

Met vriendelijke groet,

------------

Wat nu? Ik voel me erg in verlegenheid gebracht doordat ze die therapie heeft meegestuurd. Want een digitaal product kun je niet terugbrengen Maar ik heb er ook geen bal aan, want er blijkt iets totaal anders met mijn hond aan de hand te zijn dan de therapie waar ik een vraag over had gesteld.

Dit was overigens mijn mail:

------------
Geachte heer/mevrouw,

Ik vroeg mij af of in het advies bevestigen rangorde honden uit hezelfde gezin, ook staat hoe je de ranghogere en hoe de ranglagere hond herkent?

Bij onze twee jackrussel teefjes, die nu al een paar dagen vechten is niet duidelijk te zien in lichaamstaal we de ranghoogste en wie de ranglaaste is. Ik heb wel bemerkt dat als ik ze zelf uitelkaar haal dat als ik Amber van Niña af wil halen ik ze niet of nauwelijks uitelkaar krijg, en als ik het andersom doe krijg ik ze gemakkelijk uit elkaar. Maar ik weet niet of en wat dat betekent.

Ik begrijp natuurlijk als u geen gratis advies via de mail geeft maar alleen het antwoord op mijn vraag.

Met vriendelijke groeten,

Laura *****

----------
Oud 13-12-2009, 20:27
Balance
Balance is offline
Ik zou een nette email schrijven waarin je aangeeft dat je niet om de cursus vroeg, maar enkel informatie wilde verkrijgen over de inhoud van de cursus. Dat je daarom geen gebruik wenst te maken van de cursus en dus ook niet zal betalen.
Oud 13-12-2009, 20:36
MiBe
MiBe is offline
Of je stuurt haar een cursus 'eerlijk zakendoen' terug, inclusief factuur uiteraard
Oud 13-12-2009, 20:58
T_ID
T_ID is offline
Tja, je hebt er niet om gevraagd, dus is er van verkoop ook geen sprake. Doe maar wat Balance al stelde.
Oud 13-12-2009, 21:04
Rationeel
Rationeel is offline
het pakketje kun je vervolgens weigeren, of als het door de brievenbus komt kun je het retour afzender zenden
Met citaat reageren
Oud 13-12-2009, 21:09
MiBe
MiBe is offline
Volgens mij betreft het geen pakketje maar bijvoorbeeld een PDFje.
Oud 13-12-2009, 21:43
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Correct. Het is een .PDF bestand.

Bedankt voor de tips en het advies.
Ik zal haar te mailen en kijken wat er gebeurd.
Oud 14-12-2009, 08:35
Verwijderd
Wel inclusief PDF sturen overigens, vanwege mogelijke interpertatie van het recht, als ze zo leuk zijn om incasso bureau's je achterna te sturen, kan je zeggen..heb het retour gestuurd en niet meer in mijn bezit

maar overigens? hebben ze je adres wel? haha...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 09:08
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
ow lol, op die manier een digitaal product
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 11:02
Verwijderd
Als je ongevraagd een zaak toegestuurd krijgt met de intentie jou tot een koop te bewegen, mag je die zaak houden (7:7 BW).Nou is een PDFje geen zaak in juridische zin, maar als je analoog redeneert lijkt het standpunt dat je het PDFje mag houden zonder te betalen goed te verdedigen.

Sowieso is het natuurlijk onmogelijk om een PDF terug te sturen, maar toch.

Laatst gewijzigd op 14-12-2009 om 11:29.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 11:14
Verwijderd
Citaat:
Als je ongevraagd een zaak toegestuurd krijgt met de intentie jou tot een koop te bewegen, mag je die zaak houden (7:2 BW).Nou is een PDFje geen zaak in juridische zin, maar als je analoog redeneert lijkt het standpunt dat je het PDFje mag houden zonder te betalen goed te verdedigen.

Sowieso is het natuurlijk onmogelijk om een PDF terug te sturen, maar toch.
Jij bedoel vast niet 7:2 BW, dat gaat over een koop van een woning
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 11:29
Verwijderd
Klopt, het is 7:7 BW . Zal het aanpssen, bedankt.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2009, 13:49
Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Nogmaals dankjulliewel.

Heb gelukkig een zeer vriendelijk antwoord teruggekregen. Mevrouw wil mij nu zelfs gratis helpen met mijn honden. Nu heb ik daar in mijn situatie vrij weinig meer aan, aangezien ik er een moet herplaatsen. Toch een net gebaar.

Deze mag dicht.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten