Advertentie | |
|
![]() |
|
Ik was bijna 3 en m'n ouders hadden een huis laten bouwen. 5 maart gingen we verhuizen en op diezelfde dag moest er ook nog vloerbedekking worden gelegd. Aangezien er nog niks stond waar we op konden zitten, moesten we op de grond zitten. Toen alle vloerbedekking lag gaf mijn moeder die mannetjes een kopje koffie en ik sloeg meteen perongelijk een kopje koffie uit de handen van zo'n vent. M'n moeder meteen pissed.
![]() ![]()
|
Verwijderd
|
Kan me er veel herinneren. Maar de oudste herinneringen waarbij ik de tijd met zekerheid kan vaststellen, zijn al die herinneringen waarbij zowel mijn zus als ik op de crèche zaten. Wat dus betekende dat mijn zus maximaal 3 was en ik maximaal 2. Voor elk jaar erna heb ik ook duisent herinneringen. Uiteraard sluit dit niet uit dat ik geen herinneringen heb uit mijn eerste of tweede levensjaar, alleen kan ik die niet koppelen aan een zekere leeftijd.
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Oke, twee van mijn eerste herinneringen:
Ik was drie, en ik moest van mijn moeder boven een luier gaan halen voor mijn zusje. Toen ik bijna beneden was zag ik dat er een hele grote spin op de gang liep, en ik gilde. Ik was drie, en ik zat op de peuterspeelzaal. Een van mijn bretels (<3) was losgegaan en sleepte achter me aan, en ik liep achter de juffrouw aan om te vragen of ze hem weer vast wilde doen. Toen zag de juffrouw het, en zei ze: Kijk eens, jongens, Stefanie heeft een staartje! Alle kindjes moesten lachen, en ik vond het best erg. |
![]() |
|
Ik lag met mijn moeder op een witte bank en zij had een groen shirt aan. Ik weet nog dat ze me vertelde dat er een baby in haar buik was en dat als de baby er was we in Spanje gingen wonen.
Ik weet niet precies hoe oud ik was, maar aangezien mijn moeder zwanger was moet ik ongeveer anderhalf zijn geweest. Ze had namelijk ook al een dikke buik. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
ik kan me wel herinneren dat ik altijd stiekem mijn bedje uitkroop en dan een beetje ging rondlopen als ik mijn middagdutje moest doen. Als wraak had mijn vader zo'n serie trektouw rotjes aan mijn deur geplakt die allemaal afgingen als ik mijn deur opendeed. Dan schrok ik altijd en moest ik huilen :")
En ik herinner me dat ik altijd dacht dat ík het was die het liet regenen. Ik kon de regen oproepen en besturen. En dat ik bijna stikte in een wijnbal, toen ik ook nog heel jong was. En dat ik paniek raakte omdat er een pickup naald vast zat in mijn neus. En een haarspeld een keer. Dat soort angstaanvallen herinner ik me nog wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ik was 4 en de juf vertelde dat we een nieuwe juf zouden gaan krijgen. De nieuwe juf kwam binnen zodat we haar alvast konden zien. Het enige dat ik dacht was iets in de buurt van "Oh jee, dat wordt echt een hele strenge juf
![]()
|
Ik was op het consultatieburo, en daar stond een houten paard dat heel geliefd was bij de kleintjes, het was altijd bezet. Toen het vrij was, waggelde ik ernaartoe en wou erop gaan zitten, maar op dat moment duwde een meisje mij weg omdat zij erop wou, en dat vond ik heel gemeen en ik was heel boos. Ik weet niet hoe oud ik was.
|
Ik was een jaar of twee. We waren op vakantie in Spanje en ik zat in het zand te spelen, op het strand. Op een zeker moment vroeg ik mijn vader: "Papa, wil je een emmertje water voor me halen?" Ik was trots, want dat was een hele lange zin. En mijn vader keek me geamuseerd aan en ging toen vrolijk water halen uit de zee.
Ik weet ook nog dat ik met mijn beste vriendje graag met de kussens van de peuterspeelzaal speelde. Dat waren grote, bruine kussens met een hele zachte stof eroverheen. Maar eigenlijk mochten we er niet mee spelen. Ze voelden alleen zo lekker als je er overheen rolde.
|
Mijn eerste herinnering is op een open dag of ander soort feestelijke dag op de hockeyclub waar m'n vader coach was. Ik heb toen samen met een meisje (ik heb echt geen flauw idee hoe oud ze was, ze was in mijn ogen in ieder geval heeeel erg groot, maar ik was 2 of 3 dus waarschijnlijk was zij 5 of zo
![]() ![]() ![]() Een andere vroege herinnering is toen m'n zusje geboren werd. Ik weet niet meer dat ik haar voor t eerst zag of vasthield of zo, ik weet alleen nog het moment dat m'n vader kwam vertellen dat ze geboren was. Toen was ik 3 jaar en een maand.
|
![]() |
Ik heb geen flauw idee. Ik heb alles in mijn geheugen van mijn jeugd door elkaar.
Twee herinneringen kan ik mij nog wel goed herinneren. 1) Ik was, ik denk, 3.5 jaar en ik woonde op dat moment tijdelijk in Emmen (ik kom eigenlijk uit 't Gooi). Ik ben toen een keer de trap op geklommen, maar toen ik boven kwam zag ik de stofzuiger mij "aankijken"! Ik schrok zo, omdat ik wist dat ik niet de trap op mocht klimmen, dat ik naar beneden was gevallen. Gelukkig niets van over gehouden. 2) Op een verjaardag bij mij thuis (ik was zo'n 4 à 5 jaar), kroop ik achter mijn kat Smokey aan, achter de bank. Ik wilde zijn staart pakken, maar voordat ik die te pakken kreeg draaide Smokey zich om en haalde zo mijn gezicht met zijn nagels open! Edit: Ik bedenk me ineens nog één ding, ook in Emmen. Ik was aan het fietsen rond een soort veldje (dit was in mijn verbeelding VEEL groter dan het in werkelijkheid was) en zong de hele tijd: no, no, no no no no... (Dat nummer: "There's no limit"). Op de fiets met zo'n vlaggetje achterop. Samen met een buurmeisje. |
![]() |
|
Ik zou willen zeggen dit en dat waren mijn eerste herinneringen, maar dat kunnen net zo goed verhalen of foto's zijn die ik gezien of gehoord heb en die ik later geïnterpreteerd heb als echte herinneringen.
Eentje die ik zeker weet gaat zo: toen ik een jaar of drie/vier was heb ik mijn been gebroken. Ik zat namelijk achterop de fiets bij mij moeder en ik kon niet bij die pedalen dus ik kwam met mijn been tussen het wiel. Nou herinner ik me daarvan alleen de plaats, maar de echte herinnering is die van het moment dat mijn moeder mij van de fiets tilde en naar het dichstbijzijnde huis bracht, daar woonden vrienden, en ze daar mijn been onder de koude kraan hield.
|
Ik weet nog dat mijn broertje geboren werd en ik mijn sandalen aan moest trekken op de stoep, en dat het héél vroeg 's ochtends (half acht!) was. Ik was toen drie en negen maanden en mijn zus en ik werden het huis uitgeschopt want je zult maar bevallen waar twee kleine kleutertjes bij rond lopen.
Maar ik denk dat mijn eerste herinnering de keer is dat mijn ouders de andere helft van ons huis hadden gekocht (twee-onder-één-kap). Toen mocht ik een nieuwe kamer kiezen in die helft, want daar waren er drie, en toen koos ik natuurlijk de tofste. <3 Ik was toen twee of tweeënhalf en ik heb er nog geslapen tot ik zeventien was en uit huis ging.
|
Verwijderd
|
Mijn eerste nachtmerrie (of; het moment dat ik voor het eerst besefte dat je ook éng kon dromen). Ik droomde dat ik aangevallen werd door reuzekevers en -lieveheersbeestjes, die dus helemaal niet zo lief waren in mijn droom. In onze tuin.
En ik kan me een uitstapje met de kresj herinneren. We kregen kaboutermutsjes op en knapzakken met daarin boterhammen en rozijntjes mee, en toen gingen we spelletjes doen in het bos. Mijn vader ging mee als begeleider, en ik kon eindelijk met mijn nichtje en buurmeisje spelen, die wel op dezelfde kresj zaten als ik, maar op een andere dag. Ik weet niet of dit mijn eerste herinneringen zijn, maar ik weet wel dat ze van lang geleden zijn, van toen ik 3 jaar was ergens. |
![]() |
|
Ik weet nooit zo goed welke de eerste is. Ik denk dat het was toen ik naar zwemles ging toen ik nog heel klein was en ik een paarsig badpak aanhad met katrien duck erop en zo'n soort raar tutu-idee eromheen. En dat mijn broer toen aangekleed was en in het zwemwater viel.
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
De Kantine |
Herinneringen uit je kindertijd Nona | 24 | 10-02-2011 15:33 | |
Seksualiteit |
Hoe was je eerste keer? Verwijderd | 16 | 29-09-2010 13:46 | |
Psychologie |
Je fijnste herinnering. Verwijderd | 63 | 13-03-2007 19:16 | |
Liefde & Relatie |
De eerste keer dat je vriend(in) 'Ik hou van je' zei Verwijderd | 96 | 23-06-2006 12:16 | |
De Kantine |
Vroegste herinnering Verwijderd | 79 | 09-04-2004 07:52 | |
De Kantine |
Eerste herinnering. Eva* | 15 | 13-05-2002 16:16 |