Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Bekijk resultaten poll: Maakt een vriend/vriendin je aantrekkelijker?
ja 26 56.52%
nee 16 34.78%
ik denk er nog anders over 4 8.70%
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-02-2010, 10:18
simpleasy
simpleasy is offline
Ik ben niet zeker of dit wel echt bij L&R hoort, dus als ik fout ben, sorry.

Niet dat ik al veel ervaring heb, maar toch krijg ik soms het gevoel dat als je een vriend/vriendin hebt, je plots veel meer aandacht krijgt van andere mensen.
Met aandacht bedoel ik dat mensen soms sneller met je beginnen flirten etc.

Wat denken jullie? Word je opmerkelijk aantrekkelijker als je een vriend/vriendin hebt? Veranderd er niets? Of heb je nog een andere mening?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-02-2010, 10:23
x-spekkie-x
x-spekkie-x is offline
Ik vind van wel, is mijn eigen ervaring.
Hoe het komt? Blijkbaar straal je meer sexappeal uit als je een vriend hebt ofzo
Oud 06-02-2010, 10:24
Verwijderd
Als je meer zelfvertrouwen hebt, ben je aantrekkelijker. Dit geldt vooral voor mannen.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 15:10
blauw engeltje
blauw engeltje is offline
waarom vooral voor mannen?
verder ben ik het er wel mee eens geloof ik. je zit lekker in je vel en je straalt dat uit, hence ...
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 15:33
Verwijderd
Citaat:
Als je meer zelfvertrouwen hebt, ben je aantrekkelijker. Dit geldt vooral voor mannen.
Dat.

En dat met die mannen, ik denk dat hij doelt op het feit dat bepaalde vrouwen zich laten gaan als ze eenmaal een vaste relatie hebben... Krulspelden in en kamerjas en van die toestanden, maar dat zie ik toch eerder op een latere leeftijd dan ^^ Maar mannen kunnen daar ook wel wat van.

Of bedoel je dat vooral mannen vrouwen met zelfvertrouwen aantrekkelijker vinden?
Kazet, leg eens uit?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 15:34
zoef de haas
zoef de haas is offline
Citaat:
In het algemeen wel
Maar stralen vrouwen niet meer zelfvertrouwen/goed in hun vel zitten uit dan normaal wanneer ze een relatie hebben?
Oud 06-02-2010, 15:43
Optima
Optima is offline
1

Laatst gewijzigd op 15-11-2011 om 21:14.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 16:14
Verwijderd
Ik heb juist meer dat mijn eerste echte relatie me zo veel zekerder heeft gemaakt, dat ik sindsdien veel meer aandacht krijg. Gewoon omdat ik me door hem mooi(er) voelde en gewoon een leuk persoon, en daardoor loop ik over het algemeen gewoon ontspannen en vrolijk door kroegen en feestjes enzo, en daardoor krijg je gewoon veel aanspraak. Maar dat ging niet over toen het uit was. Integendeel, als ik vrijgezel ben, straal ik blijkbaar een soort openheid uit, een ik-ben-potentieel-beschikbaar! waardoor ik juist gigantisch veel sjans heb
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 23:37
Trance Maniak
Trance Maniak is offline
Hmmm...
Ik heb volgens mij niet meer sjans doordat ik een vriendin heb...
Of ik heb het niet door. Daar heb ik meestal vaker last van. En dat is dan ook misschien een kracht,
Met citaat reageren
Oud 06-02-2010, 23:40
Trance Maniak
Trance Maniak is offline
Citaat:
waarom vooral voor mannen?
verder ben ik het er wel mee eens geloof ik. je zit lekker in je vel en je straalt dat uit, hence ...
De aantrekkingskracht van mannen ziet niet zozeer altijd in het uiterlijk...Maar hoe je overkomt. En daar geloof ik wel in en dat merk ik ook bij mijzelf. Wij mannen kijken meer naar het uiterlijk denk ik...Just a thought.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 16:53
Verwijderd
Citaat:
Dat.

En dat met die mannen, ik denk dat hij doelt op het feit dat bepaalde vrouwen zich laten gaan als ze eenmaal een vaste relatie hebben... Krulspelden in en kamerjas en van die toestanden, maar dat zie ik toch eerder op een latere leeftijd dan ^^ Maar mannen kunnen daar ook wel wat van.

Of bedoel je dat vooral mannen vrouwen met zelfvertrouwen aantrekkelijker vinden?
Kazet, leg eens uit?
Nee, ik bedoel dat vrouwen mannen die veel zelfvertrouwen uitstralen aantrekkelijker vinden. Dit geldt ook omgekeerd, maar voor vrouwen is het minder belangrijk (aangezien mannen toch vooral op uiterlijk afgaan).
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 17:10
Fashionista!
Fashionista! is offline
Citaat:
Nee, ik bedoel dat vrouwen mannen die veel zelfvertrouwen uitstralen aantrekkelijker vinden. Dit geldt ook omgekeerd, maar voor vrouwen is het minder belangrijk (aangezien mannen toch vooral op uiterlijk afgaan).
Ik vind zelf dat je hier wel gelijk in hebt.

Alleen ik denk ook eerder dat het ligt aan hoe je vriend/vriendin je laat voelen, hoe hij/zij over je denkt.
Het is voor elk persoon weer anders.

Laatst gewijzigd op 07-02-2010 om 17:11. Reden: Verkeerd geformuleerd
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 17:14
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Als ik een vriend heb, sta ik steviger in mijn schoenen af en toe, omdat het een soort van bevestiging is dat ik wel leuk, knap etc. ben. Goede uitstraling = aantrekkelijker. Dus in dat opzicht wel.
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 19:35
Daantjer
Daantjer is offline
Goede uitstraling maakt eigenlijk altijd wel aantrekkelijker, dus ja
Met citaat reageren
Oud 07-02-2010, 20:07
Changshan
Changshan is offline
Ja en nee, maar ik heb toch maar nee gestemd omdat het met je houding te maken heeft, en die staat in principe los van het hebben van een relatie.

Niet alleen het zelfvertrouwen zoals hierboven wordt gezegd, maar ook het feit dat je minder snel op iemand duikt maakt je aantrekkelijker.
Oud 07-02-2010, 23:35
Sade
Sade is offline
Ben ik het niet mee eens, heeft voornamelijk met zelfvertrouwen te maken denk ik. Als je een relatie hebt en je bent daar gelukkig mee, straal je dat uit en dat kan je aantrekkelijker maken voor anderen. Daarnaast kun je naar mijn idee ook ontzettend tevreden zijn dat je vrijgezel bent en om die reden een aantrekkelijke uitstraling/aantrekkingskracht hebben.
Oud 08-02-2010, 01:08
Verwijderd
Oneens. Zodra ik merkte dat iemand bezet was heb ik dat in mijn hoofd meteen weggekruist en had ik daar geen behoefte meer aan. Het tegendeel is dus waar, voor mij persoonlijk.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 18:51
SiemdeCyper
SiemdeCyper is offline
Citaat:
Niet alleen het zelfvertrouwen zoals hierboven wordt gezegd, maar ook het feit dat je minder snel op iemand duikt maakt je aantrekkelijker.
Dat zou betekenen dat heel kuise dames dus lekkerder zijn?
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 21:14
mirranselx
mirranselx is offline
precies het zelfde heb ik ook altijd
wanneer ik een vriend heb
krijg ik alle aandacht van de knapste jongens
heel appart want ik merk zelf niet da ti me anders gedraag
Met citaat reageren
Oud 08-02-2010, 22:10
Sade
Sade is offline
Citaat:
Denk dat het meer gaat om het (grote) grijze gebied tussen de kuise dames en de easy sleazy dames gaat.
Oud 09-02-2010, 09:42
RHCP_NAC
RHCP_NAC is offline
Ik merk wel dat er aardig wat vrouwen staan te kijken wanneer ik een vriendin heb en we staan in de kroeg, meer dan anders jammer genoeg.

Andersom is er voor mij geen verschil, althans niet waar ik me van bewust ben.
Oud 09-02-2010, 14:11
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Soms zelfs dat. Overigens geldt dat ook voor sommige mannen die zich wat passiever opstellen. In ieder geval ik heb wel baat bij een wat passievere houding, merk ik aan afgelopen tien dagen. xD
Oud 10-02-2010, 22:51
Daddy Cool
Daddy Cool is offline
Vele mensen hebben een zekere needyness als je naar ze kijkt. Ze laten onderbewust zien dat ze op zoek zijn, dat ze heel graag een partner willen hebben. Als je een vriend of vriendin hebt dan toon je dat niet meer. En laat je een zien dat je een zekere overvloed hebt.

Mannen en vrouwen die overvloed in iets hebben laten op dat gebied een zekere nonchalance / zelfverzekerdheid zien. En dat is dus heel aantrekkelijk. Ook fijn is het om te weten dat je die overvloed ook kunt laten zien als je geen vriendje of vriendinnetje hebt.
Oud 10-02-2010, 23:14
cenerentola
cenerentola is offline
Op tv hebben ze ooit laten zien dat vrouwen voornamelijk op mannen vallen, die door andere vrouwen ook leuk worden gevonden. Dit werd geïllustreerd door een test met twee groepen vrouwen. In beide groepen kregen vrouwen foto's te zien van dezelfde mannen en moesten vervolgens de knapste man aanwijzen. In de eerste groep, waarin de keuze van de vrouwen onderling bekend was, stemden de meeste vrouwen op dezelfde man(nen). In de tweede groep, waarin de keuze van vrouwen onbekend was, stemden de vrouwen diverser. Wat de verklaring in het verschil was ben ik vergeten, maar volgens mij kwam het er op neer dat vrouwen op mannen vallen die door andere vrouwen ook worden aanbeden. Misschien als bevestiging dat de man aantrekkelijk is. Misschien is het ook een verklaring waarom vriendinnen vaak op dezelfde mannen vallen of om dezelfde mannen strijden.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2010, 23:25
Daddy Cool
Daddy Cool is offline
Citaat:
Op tv hebben ze ooit laten zien dat vrouwen voornamelijk op mannen vallen, die door andere vrouwen ook leuk worden gevonden. Dit werd geïllustreerd door een test met twee groepen vrouwen. In beide groepen kregen vrouwen foto's te zien van dezelfde mannen en moesten vervolgens de knapste man aanwijzen. In de eerste groep, waarin de keuze van de vrouwen onderling bekend was, stemden de meeste vrouwen op dezelfde man(nen). In de tweede groep, waarin de keuze van vrouwen onbekend was, stemden de vrouwen diverser. Wat de verklaring in het verschil was ben ik vergeten, maar volgens mij kwam het er op neer dat vrouwen op mannen vallen die door andere vrouwen ook worden aanbeden. Misschien als bevestiging dat de man aantrekkelijk is. Misschien is het ook een verklaring waarom vriendinnen vaak op dezelfde mannen vallen of om dezelfde mannen strijden.
Verschillende redenen, het copycat fenomeen is er 1 van. Het onderzoek wat je aanhaalt is in dit artikel beschreven: http://www.cosmosmagazine.com/node/976
Advertentie
Oud 10-02-2010, 23:41
cenerentola
cenerentola is offline
Citaat:
Verschillende redenen, het copycat fenomeen is er 1 van. Het onderzoek wat je aanhaalt is in dit artikel beschreven: http://www.cosmosmagazine.com/node/976
We hebben hier een mannelijke expert op het gebied van liefde en relaties. De mannelijke versie van lieve Mona of Goedele Liekens
Met citaat reageren
Oud 11-02-2010, 08:48
Dingaantouwtje
Dingaantouwtje is offline
Als je een relatie hebt dan ben je wat onbereikbaarder, dat heeft hetzelfde effect als Hard to Get denk ik. En je straalt natuurlijk zelfvertrouwen uit, al moet dat niet veranderen in arrogantie.
Oud 11-02-2010, 11:03
sicilion
sicilion is offline
Ja, maar dan maakt toch niet het feit of je een vriend of vriendin hebt je aantrekkelijker, maar juist wat dat gegeven met je doet, je namelijk zelfverzekerder voelen...

Dus nee..
Oud 12-02-2010, 23:06
shoebuddy 2.0
shoebuddy 2.0 is offline
Ach, ik beschouw andermans vriendin al snel als off-limits, de relatie maakt vrouwen niet aantrekkelijker, effecten van de relatie op het doen en laten van die persoon mogelijk wel.
Oud 12-02-2010, 23:10
Batave
Batave is offline
Citaat:
Oneens. Zodra ik merkte dat iemand bezet was heb ik dat in mijn hoofd meteen weggekruist en had ik daar geen behoefte meer aan. Het tegendeel is dus waar, voor mij persoonlijk.
Oud 13-02-2010, 19:06
Volk
Volk is offline
Oneens. Als ik iemand zie die al bezet is of waar vrouwen omheen zwermen heb ik al meteen geen interesse meer. Als ik zonder vriend uit ga komen er veel meer mensen sjansen.

Ik snap niet waarom je meer zelfvertrouwen zou uitstralen als je een vriend/vriendin hebt.
Met citaat reageren
Oud 13-02-2010, 19:14
Changshan
Changshan is offline
Citaat:
Ik snap niet waarom je meer zelfvertrouwen zou uitstralen als je een vriend/vriendin hebt.
't Is goed te snappen, 't is alleen niet goed/gezond.
Oud 14-02-2010, 13:55
stout!
stout! is offline
Hoewel het natuurlijk moeilijk is om in te schatten hoe aantrekkelijk je wordt gevonden, heb ik significant minder sjans sinds ik een relatie heb. Dat zal voornamelijk aan mijn eigen houding liggen, maar ik heb nog nooit gemerkt dat mijn niet-beschikbaarheid/mindere interesse me aantrekkelijker maakte voor mannen, eerder andersom.
Oud 14-02-2010, 17:09
Verwijderd
Ik weet eigenlijk niet of ik het hier mee eens mee. Als een jongen bezet is heb ik meteen geen interesse meer in hem. Dat is voor mij gewoon off-limits. Ik word ook altijd onpasselijk als ik mensen zie proberen om bezette mensen te versieren. Daar moet je gewoon vanaf blijven. Maar dit is natuurlijk besides the point.

Zelf merk ik geen verschil tussen wanneer ik bezet ben of single, maar ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik er niet echt op let.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 14:07
Daboman
Daboman is offline
Ik ben het wel met de stelling eens. Een relatie hebben zorgt (meestal) voor een goede bron van zelfvertrouwen en zelfvertrouwen maakt je aantrekkelijker. Tevens is het ook wat ervaring. Zelf vind ik bezet zijn wel een afknapper, maar dat weet je niet altijd van tevoren.
Oud 15-02-2010, 17:41
Verwijderd
Citaat:
Omdat je dan meer zelfvertrouwen hebt.
Met citaat reageren
Oud 15-02-2010, 18:04
Verwijderd
Zelfverzekerdheid, jezelf goed voelen, innerlijke rust en niet wanhopig zijn (wat meestal aantrekkelijker maakt) kan ook prima zonder een relatie. Het is dus niet de relatie die aantrekkelijker maakt, maar een (goede) relatie kan er wel aan bijdragen. Maar zaken als werk, leuke hobby's, vrienden en een goede familieband kunnen ook voldoening geven waardoor je zelfvertrouwen en innerlijke rust krijgt die je net dat beetje aantrekkingskracht geven.

Stelling gaat dus niet per definitie op, maar het zou kunnen.
Met citaat reageren
Oud 16-02-2010, 07:07
stout!
stout! is offline
Ik ben het ermee eens dat zelfverzekerdheid aantrekkelijk is, maar is een bepaalde mate van openheid niet minstens zo belangrijk? Ik kan me niet voorstellen dat ik nu (zelfverzekerder) aantrekkelijker ben voor mannen dan toen ik nog oprecht geinteresseerd was in jongens als eventueel romantisch project. Ik heb het gevoel dat ik daarvoor nu veel te 'degelijk' () met ze omga, terwijl ik vroeger veel meer flirtte en dubbelzinnige signalen uitzond.
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten