|
|
Bekijk resultaten poll: Maakt een vriend/vriendin je aantrekkelijker? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() ![]() |
26 | 56.52% |
nee |
16 | 34.78% |
ik denk er nog anders over |
4 | 8.70% |
Aantal stemmers: 46. Je mag niet stemmen in deze poll |
![]() |
|
Topictools | Zoek in deze topic |
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Maar stralen vrouwen niet meer zelfvertrouwen/goed in hun vel zitten uit dan normaal wanneer ze een relatie hebben?
|
Verwijderd
|
Ik heb juist meer dat mijn eerste echte relatie me zo veel zekerder heeft gemaakt, dat ik sindsdien veel meer aandacht krijg. Gewoon omdat ik me door hem mooi(er) voelde en gewoon een leuk persoon, en daardoor loop ik over het algemeen gewoon ontspannen en vrolijk door kroegen en feestjes enzo, en daardoor krijg je gewoon veel aanspraak. Maar dat ging niet over toen het uit was. Integendeel, als ik vrijgezel ben, straal ik blijkbaar een soort openheid uit, een ik-ben-potentieel-beschikbaar! waardoor ik juist gigantisch veel sjans heb
![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Alleen ik denk ook eerder dat het ligt aan hoe je vriend/vriendin je laat voelen, hoe hij/zij over je denkt. Het is voor elk persoon weer anders.
Laatst gewijzigd op 07-02-2010 om 17:11. Reden: Verkeerd geformuleerd |
![]() |
|
Ja en nee, maar ik heb toch maar nee gestemd omdat het met je houding te maken heeft, en die staat in principe los van het hebben van een relatie.
Niet alleen het zelfvertrouwen zoals hierboven wordt gezegd, maar ook het feit dat je minder snel op iemand duikt maakt je aantrekkelijker.
|
Ben ik het niet mee eens, heeft voornamelijk met zelfvertrouwen te maken denk ik. Als je een relatie hebt en je bent daar gelukkig mee, straal je dat uit en dat kan je aantrekkelijker maken voor anderen. Daarnaast kun je naar mijn idee ook ontzettend tevreden zijn dat je vrijgezel bent en om die reden een aantrekkelijke uitstraling/aantrekkingskracht hebben.
|
Ik merk wel dat er aardig wat vrouwen staan te kijken wanneer ik een vriendin heb en we staan in de kroeg, meer dan anders jammer genoeg.
Andersom is er voor mij geen verschil, althans niet waar ik me van bewust ben.
||
Citaat:
|
Vele mensen hebben een zekere needyness als je naar ze kijkt. Ze laten onderbewust zien dat ze op zoek zijn, dat ze heel graag een partner willen hebben. Als je een vriend of vriendin hebt dan toon je dat niet meer. En laat je een zien dat je een zekere overvloed hebt.
Mannen en vrouwen die overvloed in iets hebben laten op dat gebied een zekere nonchalance / zelfverzekerdheid zien. En dat is dus heel aantrekkelijk. Ook fijn is het om te weten dat je die overvloed ook kunt laten zien als je geen vriendje of vriendinnetje hebt.
|
Op tv hebben ze ooit laten zien dat vrouwen voornamelijk op mannen vallen, die door andere vrouwen ook leuk worden gevonden. Dit werd geïllustreerd door een test met twee groepen vrouwen. In beide groepen kregen vrouwen foto's te zien van dezelfde mannen en moesten vervolgens de knapste man aanwijzen. In de eerste groep, waarin de keuze van de vrouwen onderling bekend was, stemden de meeste vrouwen op dezelfde man(nen). In de tweede groep, waarin de keuze van vrouwen onbekend was, stemden de vrouwen diverser. Wat de verklaring in het verschil was ben ik vergeten, maar volgens mij kwam het er op neer dat vrouwen op mannen vallen die door andere vrouwen ook worden aanbeden. Misschien als bevestiging dat de man aantrekkelijk is. Misschien is het ook een verklaring waarom vriendinnen vaak op dezelfde mannen vallen of om dezelfde mannen strijden.
|
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
|
Ja, maar dan maakt toch niet het feit of je een vriend of vriendin hebt je aantrekkelijker, maar juist wat dat gegeven met je doet, je namelijk zelfverzekerder voelen...
Dus nee..
|
Hoewel het natuurlijk moeilijk is om in te schatten hoe aantrekkelijk je wordt gevonden, heb ik significant minder sjans sinds ik een relatie heb. Dat zal voornamelijk aan mijn eigen houding liggen, maar ik heb nog nooit gemerkt dat mijn niet-beschikbaarheid/mindere interesse me aantrekkelijker maakte voor mannen, eerder andersom.
|
Verwijderd
|
Ik weet eigenlijk niet of ik het hier mee eens mee. Als een jongen bezet is heb ik meteen geen interesse meer in hem. Dat is voor mij gewoon off-limits. Ik word ook altijd onpasselijk als ik mensen zie proberen om bezette mensen te versieren. Daar moet je gewoon vanaf blijven. Maar dit is natuurlijk besides the point.
![]() Zelf merk ik geen verschil tussen wanneer ik bezet ben of single, maar ik moet ook heel eerlijk zeggen dat ik er niet echt op let. |
![]() |
|
Ik ben het wel met de stelling eens. Een relatie hebben zorgt (meestal) voor een goede bron van zelfvertrouwen en zelfvertrouwen maakt je aantrekkelijker. Tevens is het ook wat ervaring. Zelf vind ik bezet zijn wel een afknapper, maar dat weet je niet altijd van tevoren.
|
Verwijderd
|
Zelfverzekerdheid, jezelf goed voelen, innerlijke rust en niet wanhopig zijn (wat meestal aantrekkelijker maakt) kan ook prima zonder een relatie. Het is dus niet de relatie die aantrekkelijker maakt, maar een (goede) relatie kan er wel aan bijdragen. Maar zaken als werk, leuke hobby's, vrienden en een goede familieband kunnen ook voldoening geven waardoor je zelfvertrouwen en innerlijke rust krijgt die je net dat beetje aantrekkingskracht geven.
Stelling gaat dus niet per definitie op, maar het zou kunnen. |
![]() |
|
Ik ben het ermee eens dat zelfverzekerdheid aantrekkelijk is, maar is een bepaalde mate van openheid niet minstens zo belangrijk? Ik kan me niet voorstellen dat ik nu (zelfverzekerder) aantrekkelijker ben voor mannen dan toen ik nog oprecht geinteresseerd was in jongens als eventueel romantisch project. Ik heb het gevoel dat ik daarvoor nu veel te 'degelijk' (
![]()
|
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Advies? yasaminee | 54 | 02-08-2010 19:13 | |
Liefde & Relatie |
Pick Up Artiesten Mening Alex111 | 232 | 03-12-2007 00:04 | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
Verhalen & Gedichten |
Anouk en Danny #2 Little Phoebe | 264 | 23-07-2006 14:40 | |
Liefde & Relatie |
ze twijfelt freakzor1987 | 49 | 28-01-2006 15:06 | |
Liefde & Relatie |
contact leggen met een leuke meid Dotcom | 13 | 05-03-2002 16:14 |