Oud 25-02-2010, 12:00
xJenn
xJenn is offline
bedankt

Laatst gewijzigd op 25-02-2010 om 15:48. Reden: antwoord
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 25-02-2010, 12:15
Daboman
Daboman is offline
Ik ben geïnteresseerd in de functie en dat...
Vind ik een beetje dubbelop in de eerste alinea. Misschien klinkt "Ik wil in deze brief graag toelichten waarom ik geïnteresseerd ben, wat ik u kan bieden en vragen om een gesprek" als 2e zin beter. Op deze manier heb je direct het doel van de brief goed neergezet en dat nodigt uit tot doorlezen.

2e alinea: Dit vond ik heel leuk door de omgang van mensen...nieuws te proberen
Zou bijvoorbeeld kunnen zijn "De omgang met mensen in deze functie heeft me altijd veel voldoening gegeven. Ik denk niet alleen dat ik voldoening in deze functie zal kunnen vinden, maar dat het ook nieuwe uitdagingen zal bieden".

De reden achter het gebruik van het woord voldoening is heel simpel. Volgens mij nodigt het namelijk veel minder uit tot doorvragen (of nog erger, door denken!) en veel meer tot een gedachte dat het wel snor zit.

Derde alinea "Ik zou graag bij u willen komen werken omdat ik erg enthousiast ben over uw bedrijf vooral de inrichting en uiterlijk vind ik zeer sfeervol. "
Ietwat dubbelop. Het kan korter: "Ik vind de sfeer in de werkomgeving zeer aantrekkelijk"

De 4e alinea ligt me wat lastig in de maag. Het voelt een beetje overdone. Plaats het kook-aspect in de derde alinea.

De laatste zin moet altijd zeer concreet zijn. Zeg dat je een gesprek wil. Niet per direct dat je wil komen werken, daar ga je de werkgever pas van overtuigen bij een sollicitatiegesprek.

Daarnaast nog een wat meer algemene opmerking. De brief voelt erg gefocused op wat het bedrijf jou kan bieden. Ga ook eens in op wat je voor de werkgever kunt betekenen. Stel, jij bent daar de werkgever, waarom zou je jezelf aannemen t.o.v. de andere kandidaten? 1 alinea op dit gebied is meestal wel voldoende.
Oud 25-02-2010, 13:25
Adore
Adore is offline
Inderdaad, vraag of je je brief of CV nader mag toelichten in een gesprek. Vind je dit té, of te cliché, zeg dan dat je graag wil worden uitgenodigd voor een gesprek.

Ik hoop dat u mij de ideale kandidaat vind om bij u te komen werken. Ik hoop op een positieve reactie.

Let op je spelling, ook al heb je dat niet nodig in deze baan, het kan je behoorlijk tegenwerken. Het is namelijk niet vind, maar vindt.
Met citaat reageren
Oud 25-02-2010, 13:32
Adore
Adore is offline
Ok nog een keer! Ik zou niet zeggen functie 'horecabijbaan'. Ik heb sollicitatiebrieven gezien waarin mensen zeiden: "ik solliciteer voor de functie verkoopmedewerker m/v" het geeft de kriebels. Omschrijf de functie een klein beetje, zodat het niet knip-en-plakwerk lijkt.

Niet in de inleiding al vragen om een gesprek. Dat hoort aan het eind, waar je het nu dus overigens ook al vermeldt.

De functie is toch wat anders maar dit lijkt mij toch een hele leuke uitdaging om weer iets nieuws te proberen.

Dit klinkt een beetje.. je hoeft niet te verklaren dat je vorige bijbaan niet lijkt op wat je nu wil gaan doen. Zo klinkt het meer als: "Ik moet maar" en da's je bedoeling waarschijnlijk niet! Zeggen dat je het een leuke, nieuwe uitdaging vindt is voldoende. Wil je de zin toch behouden (want ik geef een advies, het is jouw brief! ), zet dan even een komma na het woord 'anders'.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten