Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Op gesloten : mijn ouders mochten elke avond mij een uur bezoeken. In het weekend mocht ik niet naar huis. Als het beter gaat mag je af en toe in het weekend naar huis en met begeleider van de afdeling. Zo jongen die jij beschrijft mag de eerste paar weken niet alleen van de afdeling af zijn ouders mogen hem bezoeken als hij daar voor in staat is. Als die jongen daar nog niet veilig is kunnen ze hem een dag of nacht in de sepereer zetten. Hij loopt kans op een ibs. Per instelling is het verschillend maar zo was het bij mijn instelling. voor meer vragen pm. succes
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Ik was op dat moment in dagopname en ik ben 's avonds door mijn ouders naar het ziekenhuis gebracht. Daar ben ik op spoed binnengebracht en behandeld (maag leegpompen, houtskool geven) en hebben ze me overgedragen naar een gesloten afdeling TEPSI (Toxicomanie-eenheid voor psychiatrische spoedinterventie) gebracht voor de nacht. Ik moest alles inleveren, ook GSM enzo, maar mocht uiteindelijk 's middags wel even bellen met mijn moeder over spullen die ze moest meenemen, want ik zou van TEPSI om 16u rechtstreeks terug naar mijn instelling gaan (waar ik in dagopname was) om in volledige opname te gaan. Dat was in het OPZ in Rekem, op de de neurosezorg. Daar kreeg ik geen speciale behandeling, het was gewoon hetzelfde als eerst, ik mocht gaan wandelen op het domein en ik mocht gewoon bezoek krijgen. Alleen het eerste weekend mocht ik niet naar huis. (Woensdagsmiddags mochten wij ook een paar uur naar huis en aangezien toen nog niemand iets had gezegd over dat ik naar huis mocht of niet, ben ik gewoon gegaan, om spullen enzo te halen. Ik had ook pas donderdags een psychiater te spreken gekregen terwijl het maandags geloof ik gebeurd was. Niet echt een stijlvolle behandeling vond ik).
Daarvoor ben ik nog een keer naar het ziekenhuis gegaan omdat ik bang was dat ik mezelf iets zou aandoen. Ik had gedronken en was op blote voeten naar het ziekenhuis gewandeld (paar straten verder dan waar mijn vriend woonde). Op spoed wilden ze eerst me in een open kamer leggen, maar besloten toch om me in een gesloten kamer te leggen (niet vastgebonden ofzo, gewoon van buitenaf gesloten), mijn ouders waren die nacht afgekomen en hadden me door het raam kunnen zien. Van de spoed ben ik rechtstreeks naar de gesloten afdeling PAAZ gegaan (Virga Jesse in Hasselt). Daar zijn verschillende behandelgroepen, in eerste instantie kom je in groep A, dan heb je een eigen kamer om wat bij je positieven te komen en mag je de afdeling niet verlaten. De sessies zijn allemaal binnen de afdeling. Ik mocht al binnen een dag over naar een andere behandelgroep, met gedeelde kamers, permissie om de afdeling (en later het ziekenhuis) te verlaten en sessie in het gedeelte naast de afdeling. Bezoek krijgen mocht je in alle behandelgroepen. Daar was ik overigens na een week weg omdat ik blijkbaar toch niet zo'n groot gevaar voor mezelf was, op dat moment, ik had gewoon een inzinking gehad. Maar dit zijn mijn ervaringen en dit is België, ik weet niet of je daar iets mee kunt. |
![]() |
Topictools | Zoek in deze topic |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
rechten van iemand in psychiatrische instelling Michael_oud | 4 | 27-08-2008 22:18 | |
Psychologie |
Psychiatrische instelling. ScheleKameel | 21 | 26-08-2006 10:06 | |
Psychologie |
Discussie: Bestaat Geestelijke Ziekte Mitch Plat | 185 | 27-04-2006 19:35 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
Duitse vertaling Verwijderd | 12 | 07-03-2005 18:44 | |
Algemene schoolzaken |
HBO SPH en dan psychologie nlblue-eyes | 31 | 10-02-2004 08:50 | |
Psychologie |
Komend schooljaar 1 dag per week in een psychiatrische instelling.. Horror Kitty | 6 | 18-08-2002 11:27 |